Найдешевші способи мотивації співробітників

Найдешевші способи мотивації співробітниківЯк можна зацікавити людей роботою, не збільшуючи їм зарплату? Виявляється, це доволі просто, якщо ви розумієте, чому і коли гроші працюють як мотиватор. Все, що вам потрібно зробити, це з’ясувати, як змусити людей відчувати себе добре, — пише Джеффрі Джеймс (Geoffrey James), журналіст, копірайтер, на сторінках видання Inc. Для цього вам потрібно створити можливості для визнання хорошої продуктивності і об’єднати весь колектив для досягнення цілей фірми.

Джеффрі пропонує скористатися наступними порадами щодо заохочення власних співробітників.

1. Дозвольте співробітникам винагороджувати своїх колег

Кожного разу, коли працівник успішно завершує важливий проект, надайте йому можливість офіційно визнати внесок співробітника з іншої групи, який забезпечив найбільшу допомогу в досягненні цієї мети. Навіть якщо “призи” є відносно невеликими, вони все одно забезпечують додаткову мотивацію для найкращих виконавців і часто непомічених людей, які їх підтримують. Плюс до всього, це весело і приємно.

2. Щотижня проводьте збори з Quality Assurance

Цей термін (Quality Assurance — забезпечення якості) прийшов зі світу високих технологій. Типові засідання завжди проходять у п’ятницю, приблизно о 5:30 вечора, в одному з місцевих ресторанчиків. Працівники (і особливо менеджери) сидять там, де хочуть, замовляють те, що бажають, і платять за себе (або інших осіб) також на свій розсуд. Звичайно ж, навіть у такій невимушеній обстановці мова завжди заходить про роботу. Цей підхід дозволяє забезпечити не лише більш ефективну взаємодію між співробітниками різних груп, а й з часом у людей з’являється відчуття, що вони працюють не з колегами, а зі своїми друзями.

3. Надавайте бонуси за продуктивність, а не за позицію

У більшості компаній лише керівники і менеджери мають видимі бонуси, такі як, наприклад, зарезервовані паркувальні місця та інші переваги. Якщо ви надаєте такі бонуси лише для певної посади, то, тим самим, ви мотивуєте людей до суперництва. Але варто відзначити, що керівні посади можуть отримати не всі (а комусь це може виявитися зовсім не потрібним і не цікавим). З іншого боку, якщо ви пропонуєте бонуси за успіхи в роботі, то люди стають більш зацікавленими в тій справі, якою вони займаються день у день, незалежно від того, чи стануть вони коли-небудь менеджерами.

4. Зробіть роботу схожою на гру

Консультанти з управління, які завжди готові зробити просту ідею більш складною, називають це «гейміфікацією» (gamification). Простою мовою це означає створення бальної системи і відображення результатів, які кожен може бачити. Відділи продажів, як відомо, роблять подібні речі вже протягом десятиліть, але зараз компанії починають застосовувати цю ж концепцію і для інших видів діяльності. Як показує практика, найбільш ефективні гейміфікаційні стратегії передбачають конкуренцію між групами, а не окремими особами.

5. Познайомте співробітників зі щасливими клієнтами

Люди щасливі, коли те, чим вони займаються, робить світ кращим. Тим не менш, співробітники, які не працюють безпосередньо з клієнтами, як правило, не можуть побачити кінцевий результат своєї роботи, а працівники служби підтримки, наприклад, завжди чують тільки скарги. Тому, якщо ви знаєте споживача, який дуже задоволений співпрацею з вашою компанією, попросіть його відвідати ваш офіс або записати відео, в якому він може розповісти, як ваша команда допомогла покращити його життя.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →