Як захистити себе від наслідків спаду

Як захистити себе від наслідків спадуМи вже писали про те, що 2007-ий рік став першим, коли впевненість генеральних директорів, щодо безхмарного майбутнього їхнього бізнесу пішла на спад. І поки тривають дебати щодо того, чи справді і коли саме світовий бізнес ввійде у „чорну” смугу, працівники задаються природнім запитанням, що вони можуть зробити, щоб не стати жертвами несприятливих тенденцій. Відповідь на це запитання дає Пенелопа Транк (Penelope Trunk) у своєму блозі Brazen Careerist.

Існує чотири основних принципи, яких варто дотримуватися, якщо ви відчуваєте, що ринок починає скорочуватися і найближчим часом вам, як професіоналу, може не вистачити на ньому місця:

Станьте вузьким спеціалістом
Люди помилково вважають, що широкий набір навичок та наявність багатьох різновидів досвіду робить їх більш привабливими для власників бізнесу. Проте, якщо ринок дійсно почне скорочуватися – роботодавці будуть шукати тільки кандидатів, які ІДЕАЛЬНО підійдуть під потреби компанії. В такому випадку, якщо вас не вважатимуть справжнім експертом – ви не будете відповідати вимогам жодної компанії.

Дослідники, в свою чергу, звернули увагу, що найбільше вигоди спеціалізація може принести вам тільки після трьох-п’яти років різноманітного досвіду. Тому не поспішайте звужувати сферу своїх інтересів на початку професійної кар’єри – інакше ви ризикуєте не отримати базових знань, які необхідні кожній освіченій людині. Але якщо у вас уже є декілька років досвіду – знайдіть свою улюблену справу і зосередьтесь на ній. Так ви зможете стати найбільш висококваліфікованим і привабливим спеціалістом для будь-якого роботодавця.

MUST READ:  Чи справді приваблива зовнішність впливає на прибуток?

Зробіть щось видатне – принесіть користь бізнесу
Звичка сучасних працівників постійно змінювати місце роботи вже не викликає жодного подиву. Більшість людей дотримуються простого але ефективного правила – вони допомагають своєму роботодавцю досягнути певних цілей, показуючи себе з найкращого боку і приносячи найбільшу користь компанії, отримують ще один позитивний рядок у резюме та йдуть на підвищення (або всередині компанії, або за її межами).

Але якщо ви покидаєте компанію, перш ніж зумієте принести користь чи втілити у життя значний проект – значить ви не підвищили вашу цінність. А значить – не отримали права на зростання і не стали більш привабливими у очах роботодавця.

Подумайте про можливість отримання додаткової вищої освіти
Знаєте чому так багато представників Покоління „Х” намагалися продовжити своє навчання? Тому що відшукати роботу на початку 90-их років було справжньою проблемою. На стагнуючому ринку працевлаштування саме університет є тією чарівною паличкою, яка переводить вас із розряду безробітних до розряду студентів.

MUST READ:  Менеджер з нагайкою або Як знизити результативність компанії

Втім, не варто забувати, що першочерговою метою освіти є саме набуття знань та навичок, які виявляться корисними у майбутньому професійному житті. Тому не слід інвестувати у освіту, яка не матиме пізніше професійного втілення. Як, втім, не варто інвестувати і у кар’єру, від якої вас нудить.

Сфокусуйтеся на якості роботи і наставництва
Коли ринок стагнує, сфокусуйтесь не на пошуку ідеальної галузі чи компанії, а на розвитку нових навичок. Компанію та сферу слід шукати тоді, коли ситуація на ринку виправиться. А до того часу у вас буде безліч цінних знань та навичок, завдяки яким ви станете „ласим шматочком” для роботодавця.