Що ви продаєте: цінність чи бренд?

Що ви продаєте: цінність чи бренд?Кожен мудрий власник та керівник бізнесу знає, що з точки зору довгострокової перспективи, пропонувати споживачам потрібно цінність, а не бренд. Тільки так компанія може досягнути успішності. Втім, значна частина псевдо-бренд-менеджерів та людей, які прийшли в бізнес тільки для того, щоб “зняти вершки” поступають із точністю до навпаки. Вони створюють у кращому разі дуже посередній продукт, а для того, щоб продати його – вкладають значні кошти у створення бренду.

За робочим обов’язком мені доводиться читати чимало блогів та особистих щоденників, власниками яких є великі та малі підприємці, керівники організацій, консультанти та інші учасники бізнесу. Читаючи такі блоги, відразу відчуваєш ставлення людини до концепції цінності. Що намагається донести автор до своєї ключової аудиторії – потенційних клієнтів та партнерів? Запропонувати цінність, допомогти вирішити певну проблему, чи створити псевдо-бренд, розрекламувати свій продукт.

Скажу відверто – другий тип бізнес-блогерів (якщо тільки розгадати їхні справжні стимули та наміри) не викликає нічого окрім відрази та бажання “зняти лапшу з вух”. Сьогодні прочитав у щоденнику одного доволі-таки відомого персонажа, який пропонує власні тренінги: “Якщо ви повністю задоволені тим, чого досягнули – дочитайте до кінця. Я пишу для тих, хто абсолютно впевнений, що може досягнути ще більшого успіху…”, а далі, як ви вже й здогадалися – йде реклама бізнес-тренінгу. Занадто прямолінійний підхід, чи не так? Принаймні я, прочитавши перші рядки хочу бачити у тексті розкриття теми – власне інформації про те, як досягнути того міфічного “ще більшого успіху” (хоч і сумніваюсь, що якісь там тренінги (чи статті) можуть зробити людину успішнішою, ніж вона є насправді).

Але зараз не про успішність. Наведений вище приклад (без імен та контактів) – це якраз і є приклад брендінгу на порожньому місці. Намагання пов’язати у свідомості потенційного клієнта поняття успішності та тренінгів від конкретного викладача.
Я не маю нічого проти реклами в блогах. Але тільки за умови, що вона подається як реклама і споживачеві нічого не нав’язується.

Якщо ж йдеться про цінність – тоді варто намагатись допомогти своєму відвідувачеві (читачеві, споживачеві, клієнтові), а не просто впарити йому черговий продукт під красивою “лейбою”.

А ви як вважаєте?

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Андрій

    В цілому я з Вами згідний, Ярославе. Зрештою, саме цінність і має визначати бренд. А бренд є саме сконцетрованим проявом різного роду цінностей — культурних і матеріальних, як то повага людей та якість товару. Але деколи саме культурна складова, просто мода може замінювати матеріальну цінніть — ось чим характерний світ нині. Н-ад, машина Лексус. Без сумніву, вона якісна і надійна. Але хіба саме за це її купують? Купують скоріше за її статус.
    Ось чому і виникає ця спокуса у бренд менеджерів — зробити товар модним скоріше ніж цінним матеріально. А зрештою, що вони ще можуть 😉 Якісним товар роблять інженери…
    А щодо тренінгів — то вони як і машини можуть бути справді корисними, а можуть бути просто модними.

  • Анонімний

    Турбує інше – намагання наклеїти етикетку "Лексус" на вітчизняний Запорожець і продати його за ті самі гроші, що коштує справжній Лексус, тільки тому, що на ньому висить ця етикетка.

  • Костянтин

    Перед тим, як створювати хороший бренд потрібно створити достойний і якісний продукт, а потім, беручи за основу його якісні характеристики, створювати бренд і стратегію промоції. В іншому випадку, придбавши продукт, покупець не вернеться до виробника, через розчарування і недовіру до нього. Крім того є ризик, що він розповість це своїм друзям і вони теж перестануть купувати продукт і компанія не буде успішною протягом ривалого часу, так і не завоювавши постійний покупців.

    Костя.

  • Смерек В.Я.

    Я навіть склав малий вірш на тему цієї статті: "Якщо бренд без цінності створити, то бізнес твій не буде довго жити. Лиш даси людині ефективні інструменти, після цього припудривши їх бренд-пудрою виглядатимеш ти людиною ГіперМудрою !!!! Проблема співвідношення цінності та бренду існує в цілому світі, а не лише в Україні. Але в Україні ситуація в разів 100 трагічніша. Якщо б проблема існувала лише в тих формах, як це описує автор статті, то можна було б навіть зрадіти. Адже в Україні в сфері консалтингу, тренінгу існує не просто розбіжності між цінностями та брендами, а вільно собі живуть та процвітають аферисти, є навіть цілі Еліта Центри. Тобто окремі тренери (консультанти) і навіть їх цілі полчища продають пересічним громадянам, топ-менеджерам, фахівцям і т.п. шкідливу начинку в гарній упаковці. В кращому випадку вони продають продукт з нульовою цінністю для клієнта і знову ж таки в цій гарній упаковці. Тоді як хорошим (високопрофесійним, із цінним продуктом) тренерам, консульт

  • Анонімний

    Так, згоден, Ви всі праві. Особливо Смерек В.Я. який дуже тендітно себе пропіарив 🙂 я особисто, часто зустрічаю не докінця розкриті теми в блогах. Що навіть дратує та виглядає не власною працею а "куском" чужої. Друзі скажіть ну як можна зупинитися по серед дороги якщо ти знаєш куди ти їдеш? я якщо не знаєш чого тоді поїхав? 🙂
    Особисто Ярофеду: Ви знаєте мене наприклад ще більш турбують українські лексуси під ТМ Запорогець. Це справді страшно. Можу зробити, але не можу продати – що веде до деградації українського виробництва яке і так тримається тільки на єнтузіастах.