“Кого” або “що” варто скорочувати під час кризи?

Кого або що варто скорочувати під час кризи?Коли фінансові та економічні реалії досягають “точки кипіння” – компанії частенько вирішують вдатися до скорочень. І у абсолютній більшості випадків йдеться про найбанальніший їх різновид – скорочення персоналу. Втім, деякі компанії поводяться більш винахідливо – скорочуючи години (і відповідно – зарплатню), а не людей.

Звісно, зниження заробітної платні не сподобається нікому. Але коли настають скрутні часи, компаніям просто доводиться йти на деякі жертви. Питання лише в тому, наскільки сильно вони вдарять по людях, які працюють.

А й справді – у скороченні годин є логіка. Адже компанії, які у сприятливих економічних умовах могли дозволити собі надлишковий персонал, сьогодні фактично змушені позбавлятися від “баласту”. Кількість “людино-годин” виявляється занадто великою для них, а значить “пожирає” зайві кошти. І якщо керівництво компанії виявить, що воно без проблем може позбавитися 20% “надлишкових” людино-годин – то здійснити це можливо буде двома способами:

– звільнити 20% співробітників;
– або скоротити час роботи (а відповідно – компенсацію) всіх співробітників на 20% (наприклад, якщо вони працювали 5 днів на тиждень – то зробити 4-денний робочий графік).

Приклади такого вирішення ситуації наводяться журналом Business Week у статті The Rise of Four-Day Work Week.

“Як і багато інших компаній, корпорація Pella також шукає способів скоротити витрати під час економічної кризи. Але замість того, щоб вдаватися до скорочення співробітників, виробник вікон у Айові скорочує “години”. Так, нещодавно він запровадив практику чотириденного робочого тижня для 3900 своїх працівників”, – пишуть у Business Week.

Як бачимо, способів скорочення витрат існує безліч. І тільки від компанії залежить, який з них вона обере для свого персоналу. Але потрібно бути надзвичайно уважним – нехтуючи інтересами персоналу, можна досягнути повного падіння мотивації та лавиноподібного зниження ефективності, що буде смертельним для компанії у період кризи.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • podarok

    Я більше ніж впевнений, скорочення годин не вихід.
    Якщо hr менеджмент допустив разом з керівництвом помилки "надлишкового персоналу", то вони і є винні в цьому. І зменшивши ЗП всіх працівників – лише погіршать лояльність робітників і не проаналізують свою помилку.
    Як не гірко, але роздутий штат(один із факторів хвороби паркінсона для бізнесу) фіксається лише зменшенням штату, бо зменшенням ЗП є ризик знизити якість роботи і самовільне звільнення людей, що недоотримують гроші.

  • Анонімний

    podarok, згоден, якщо у компанії працюють відверто неефективні люди – то ніяке "скорочення годин" компанії не допоможе. Але думати про це потрібно було ще під час першої співбесіди, а не коли "криза вдарила"…

  • podarok

    які б люди там не працювали – рух в бік зниження приведе до лівих думов в тих, хто і так не доотримує, тому таке зниження – це погіршення якості кадрів.

  • Саша

    Я згідний із тим,якщо занадто роздутий персонал то його обовязково потрібно скорочувати,але якщо є вже "стабільна команда" то виходів на мою думку є два:або скоротити кількість годин/днів-відповідно зменшаться витрати,або посадити працівників на % від роботи якщо таке можливе,тоді самі ж працівники будуть думати, як їм самим збільшити собі ж дохід,але при цьому обовязково потрібно відслідковувати реакцію самих підданих на такі нововедення 🙂

  • Христя

    цікаво, що думають самі працівники про запропоновані альтернативи.
    після палкої дискусії в нашій команді, вирішила організувати відкрите опитування на цю тему, запрошую до голосування:
    http://chrishoneybee.wordpr