Аніта Роддік: Якості, необхідні істинному підприємцеві

Аніта Роддік: Якості, необхідні істинному підприємцевіАніта Роддік (Anita Roddick) – одна з найбільш неоднозначних, суперечливих та успішних жінок у світовому бізнесі. Її називали руйнівницею маркетингових стереотипів, а її компанію “The Body Shop” – феноменом. У книзі “Незвичайний бізнес” (Business as Unusual) розказана історія Аніти Роддік та її компанії з усіма її зльотами і падіннями. Вашій увазі пропонується уривок книги, де вона відверто пише про своє бачення того, що характеризує істинного підприємця.

Я ніколи не планувала бути підприємцем, я ніколи не чула цього слова, і мене не цікавило, що воно значить. Але з тих далеких пір я випробувала на собі багато зльотів і падінь підприємництва, я познайомилася з багатьма підприємцями, які заслужили мою любов і захоплення, так що, думаю, я є деякою мірою авторитетом у даному питанні. Намагаючись протягом чверті століття заново винайти бізнес, я прийшла до висновку, що якості, необхідні істинному підприємцеві, включають комбінацію наступного:

1. Бачення чогось нового і таку сильну віру в нього, що воно стає реальністю. Породження візії – це одержимість, свого роду психопатологія. Це по суті своєї божевілля. Якщо ви бачите щось нове, інші, як правило, не розділяють вашу візію.

2. Легкий наліт божевілля. Існує тонка грань між підприємцем і божевільною людиною. Божевільні бачать і відчувають те, чого не бачать і не відчувають інші. Мрія підприємця – це найчастіше форма божевілля, і вона точно так само ізолює його від навколишніх.

MUST READ:  Як нейтралізувати конфлікт у бізнесі та житті

3. Здатність виділятися з натовпу, тому що підприємці діють інстинктивно на підставі того, що вони бачать, думають і відчувають. І запам’ятаєте, у їхніх реакціях завжди є істина.

4. Здатність постійно вирувати ідеями, які рояться в голові, поки не вирвуться на волю, як джини із пляшки, під тиском творчої напруги. Але всі ці ідеї, звичайно ж, ніщо, поки хтось не почне здійснювати їх, і тоді ви дякуєте Богові або богів, або всіх разом за те, що у світі є люди, які вміють це робити.

5. Патологічний оптимізм. Для підприємця все можливе. Цей неймовірний рівень оптимізму не має ніякого відношення ні до якого планування.

6. Приховане розуміння того, що необов’язково знати, як зробити щось. Уміння або гроші не є відповіддю для підприємця, для нього головне знання – із книг, спостережень або розмов.

7. Навички вуличних підлітків. У більшості підприємців, яких мені доводилося зустрічати, було вроджене прагнення до соціальних перетворень. Вони розуміють, що бізнес – це не просто фінансова наука, де єдиним арбітром є прибуток, це також й активна участь у політичному й суспільному русі, використання товарів як провідників соціальних перетворень. Це надає підприємцям величезну свободу для експериментів із чим завгодно, але це також робить їх нездатними функціонувати в умовах ієрархії або жорсткої структури.

MUST READ:  Кілька ідей для видавничого бізнесу

8. Креативність. Про креативність говорити дуже просто, але сутність її залишається для мене загадкою. Я ніколи не чула й не читала чого-небудь, що пояснювало б, як люди креативно поводяться, незважаючи на те, що ми постійно впиваємося плодами людської креативності. Ейнштейн сказав: «Уява набагато важливіше знання». Далі заявляв: «Потрібно постійно створювати безлад, він вивільняє креативність». Можливо, креативність – це чарівництво, можливо, це подарунок небес, а, може, це просто вишуканий авантюризм. Я не знаю і, швидше за все, я помру, так і не довідавшись цього.

9. Здатність ефективно змішувати всі ці якості. Я стала підприємцем просто внаслідок своїх спроб створити джерело коштів до існування, використовуючи свої вміння. Я вчилася на власному досвіді. Тому я не вірю, що потрібно ходити в коледж й учитися в якого-небудь торкнутого професора з підприємництва. Я вважаю, що потрібно задавати всім питання, ніколи не припиняти задавати питання, а також стукатися в усі двері, щоб почути якнайбільше різних думок. Потім вам треба буде скласти свою думку й орати свою власну борозну. Я не прочитала ні однієї книги з економічної теорії або теорії бізнесу й не збираюся цього робити. Мене цікавлять і надихають не теорії, а процес створення чого-небудь.

10. І, нарешті, всі підприємці – чудові оповідачі. Ваше вміння розповідати визначає вашу відмінність від інших.