ПОДІЇ | Post Factum 15 грудня 2006 р.

Давайте не будемо вимірювати хости і кліки!
(Круглий стіл з проблем оцінки якості інтернет-аудиторії)

У вівторок, 12 грудня 2006-го року в Прес-центрі ЛІГАБізнесІнформ відбувся круглий стіл на тему: "Хто тут? Чи Проблеми оцінки кількості та якості інтернет-аудиторії".

"Ми працюємо в Інтернеті з 1996-го року і розглядаємо цю діяльність, як бізнес" — розповідає генеральний директор інформаційної корпорації ЛІГАБізнесІнформ Сергій Бондаренко.

Основним джерелом прибутку в Інтернеті була і залишається реклама. Проте, до сих пір ключовий клієнт ринку інтернет-реклами, тобто рекламодавець, не зацікавлений у тісній співпраці. З набагато більшим ентузіазмом він співпрацює з іншими медіа: друкованими виданнями, радіо, телебаченням та ін. "Звісно, зважаючи на швидкі темпи розвитку сфери Інтернет в Україні, ми можемо просто очікувати результатів, опустивши руки. Але, якщо ми займаємося бізнесом — нам слід самостійно працювати над розвитком реклами в Інтернеті", — ділиться своїми думками Сергій Бондаренко.

Чому ж рекламодавці рідко звертають увагу на можливості Інтернету? Чому з ринком інтернет-реклами вони працюють за залишковим принципом (в онлайн іде та частка бюджету, яка залишилася після реклами в інших медіа). Чому всі ті переваги, про які говорять власники інтернет-майданчиків, не переконують рекламодавців відмовитися від попередніх маркетингових підходів і зосередитися на позиціонуванні своїх продуктів чи послуг у всесвітній мережі?

Учасники круглого столу, серед яких були присутні керівники провідних он-лайн видань України, (МЕТА.ua, Яндекс.Україна, Ukr.net, Bigmir.net, "Українська правда", "Обозреватель" тощо), представники рекламних агентств та дослідницьких компаній, дійшли висновку, що однією із першочергових проблем ринку інтернет-реклами є відсутність якісних показників. Сьогодні жодна людина чи компанія не може чітко відповісти навіть на найпростіше запитання: Скільки людей користуються Інтернетом в Україні? Існують лише нижня — 701 тис. і верхня 9 млн. межі кількості користувачів Інтернету. Різні дослідження дають різні результати. Еталону ж — дослідження, якому б довіряв кожен користувач і рекламодавець — не існує. Наприклад, на конференції було вирішено вважати, що кількість користувачів інтернету в Україні дорівнює 3,5 млн. В той час, як останнє дослідження, проведене організацією UNCTAD виявило, що кількість інтернет-аудиторії в Україні складає 4,5 млн.

І хоча власники інтернет-майданчиків люблять говорити про величезну кількість інструментів для заміру аудиторії та контролю поведінки користувачів, для рекламодавця така інформація рідко має хоча б якесь значення. Парадоксально, але Інтернет в Україні до сих пір не володіє тими інструментами, які притаманні телебаченню, пресі та радіо. Жодних репрезентативних даних, які б оцінювали вік, стать, статус і т. п. інтернет-аудиторії України не існує. Погодившись розмістити рекламу в Інтернеті, рекламодавець зазвичай не матиме змоги отримати даних ні щодо частоти контактів з аудиторією, ні щодо охоплення аудиторії, як такого. Міряти ж аудиторію хостами та кліками, хоч і вигідно для інтернет-майданчиків — абсолютно не репрезентативно для рекламодавця, адже останній зважає насамперед на ефективність реклами, а всі інші показники є для нього другорядними.

Алевтина Бондаренко, керівник відділу по роботі з клієнтами аналітичної компанії "TNS Ukraine", відзначила, що на сьогодні не існує глобального репрезентативного проекту дослідження інтернет-аудиторії. У той же час Сергій Петренко, директор Яндекс.Україна, звернув увагу на те, що такі проекти вже існують у наших сусідів, наприклад, в Росії та Польщі. В Москві проводиться дослідження, учасниками якого стали 5 тисяч добровольців. Інтернет-користувачі встановили на свої комп'ютери спеціальне програмне забезпечення, яке дає змогу відслідковувати їх рух по Мережі, час перебування на сайтах і т. п. Тобто фактично йдеться про звичайну панель, яка вже давно використовується, наприклад, для дослідження телевізійної аудиторії.

Проте, це зовсім не означає, що інтернет-реклама є неефективною. Навпаки — жоден рекламодавець не був розчарований своїми інвестиціями в Інтернет. За наявності відповідного інструментарію та освітніх програм для рекламодавців, кількість компаній, які будуть готові платити за позиціонування в інтернеті, різко збільшиться. Та й для самих компаній такі інвестиції будуть надзвичайно вигідними, адже на відміну від будь-яких інших медіа, Інтернет відкриває унікальні можливості для фокусування на цільовій аудиторії. Головне — щоб ця аудиторія була якісною.

Учасники круглого столу дійшли до висновку, що для успішного розвитку інтернет-реклами в Україні всім гравцям ринку необхідно проводити політику відкритості і надавати інформацію про свою аудиторію агентствам та рекламодавцям. Таку оцінку повинні здійснювати незалежні компанії за визначеними критеріями і надавати дані не лише за кількістю, але й за якістю аудиторії.

Інформаційна корпорація ЛІГАБізнесІнформ і надалі планує проведення круглих столів щодо вироблення критеріїв оцінки якісних характеристик аудиторії за участю рекламних агентств, прямих рекламодавців і представників провідних інтернет-компаній.

Ярослав Федорак, MCUa.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Под давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенностиПод давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенности
Зарабатывайте столько, сколько вы стоитеЗарабатывайте столько, сколько вы стоите
Четыре правила успешного лидераЧетыре правила успешного лидера
Доктрина шокаДоктрина шока
Управляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, планУправляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, план

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)