ПОДІЇ | Post Factum

ІV щорічна конференція
"Ефективні стратегії розвитку холдингів"

Початок весни в бізнесовому середовищі відзначився проведенням ІV щорічної конференції "Ефективні стратегії розвитку холдингів", організатором якої традиційно виступила компанія "ФА-Сервіс". Тематика даної конференції розкривала проблемні питання злиття та поглинання компаній, виявлення розміру синергійного ефекту, оцінки вартості компанії та моделей побудови й управління холдингами.

Цікаво відзначити той факт, що майже 40% доповідачів були з російських компаній, а серед учасників конференції майже 45% належали до представників консалтингових компаній. Вже так склалося, що участь у конференції — це і пошук нових клієнтів :).

Розпочав конференцію і супроводжував її хід протягом першого дня Юрій Наврузов (управляючий партнер V-RATIO BCC). Він розповів про досвід розробки системи управління, яка допоможе підвищити вартість активів холдингу. За цим підходом кожний учасник системи (Управляюча компанія, Бізнес-одиниці, Власник, Фонд інвестицій, Аудитори тощо) повинен шукати ефективні рішення зі збільшення вартості, а система взаємовідносин між ними не повинна їм заважати. За результатами сегментування активів холдингу за типом управління активами (реактивний/проактивний) та часом управління отримаємо варіанти стилів управління (антикризове, регулярне, проектне).

Менеджер з питань злиття та поглинання Сергій Шульга (Голден Телеком) повідав про відомі методи оцінки вартості компаній (ринковий, дохідний та витратний).

Виступ Василія Терещенка з практичним досвідом створення управляючої компанії спричинив пожвавлення та захоплення аудиторії. Віце-президент холдингу, бізнеси якого присутні в різних галузях, розповів про логіку побудови та функціонування холдингу UBG.

Ще один фактор, яким необхідно управляти при злитті компаній, є репутація. Вона накопичується роками в процесі спілкування, діяльності компанії, її майже неможливо виміряти і важко зберегти на високому рівні. Про управління репутацією нам повідала Марина Стародубська. У процесі злиття та поглинання компаній вона зазначила зони ризику, які пов'язані з відтоком співробітників, фінансів та репутації. Репутація компанії — це нематеріальний актив, який часто не враховують при вартісній оцінці компанії, хоча вона впливає на 43% прибутку компанії і на 53% її вартості. Тенденції останніх років, які характеризуються розширенням і відкриттям нових ринків, пожвавленням інвестиційної діяльності, створюють поширену зацікавленість навколо сильної репутації для компаній.

Пожвавив аудиторію і Микита Янковський, який розповів цікаву схему оптимізації податків та збереження активів за допомогою схеми Україна — Данія — Лубуан (Малайзія). Виходячи зі схеми, Лубуан є офшорною зоною, куди пропонується вивозити дивіденди без будь-якого податкового тягаря. В ракурсі цієї тематики був згаданий сумний досвід російського "Юкоса".

Початок другого дня конференції був означений виступом Михайла Самосудова, віце-президента, керівника департаменту методології корпоративного управління Інституту корпоративного розвитку (Росія). Він розповів про управління дочірніми та залежними підприємствами. Михайло відзначив, що взаємодіючи із дочірніми компаніями, генеральний директор центрального офісу позбавлений основного управлінського інструменту — наказу. Але не зважаючи на те, що закон радше стоїть на перешкоді, ніж допомагає вирішувати поточні проблеми — вітчизняні управлінці все ж повинні знаходити способи для виживання у складному конкурентному середовищі. Про те, яким чином це можна зробити, і намагався розповісти Михайло.

Викликали зацікавлення всі три виступи, які стосувалися тематики недружніх поглинань, чи, попросту кажучи — рейдерства. Особливо зважаючи на те, що їх було перенесено із другої частини дня на передобідній блок доповідей. Першим виступив Олександр Молотников, директор з правових питань компанії "Аспект", що в Росії. Він ознайомив аудиторію із стратегією та правовим забезпеченням захисту від недружніх поглинань. "Оскільки у нас фактично ще немає культури права власності — практично кожна компанія може стати об'єктом атаки рейдерів", — пояснив Олександр. Саме тому наші недружні поглинання зовсім не дорівнюють американським чи західно-європейським. Якщо там більш звичні так звані "білі" рейдери (які захоплюють компанію через купівлю 60-ти чи більше відсотків акцій), то на нашому просторі працює вдосталь "чорних" та "сірих" рейдерів. Вони зазвичай використовують відверто антизаконні методи захоплення, користуючись для цього пробілами у правовій базі або ж купленими рішеннями судів.

Окрім розповіді про правові методи боротьби з недружніми поглинаннями, Олександр не обійшов своєю увагою і дуже суперечливу проблематику про корисність рейдерства для економіки країни. Ця тема викликала бурхливу дискусію після закінчення виступу.

Продовженням рейдерської тематики стала доповідь одного з найбільш активних та харизматичних учасників конференції Олександра Арфьонова, головного редактора ІА Advisers. Він розповів про PR-методи захисту від недружніх поглинань. І хоча іноді, при захисті підприємства від вторгнення, ніякі методи не замінять двох танків біля воріт компанії, все ж PR-методи часто бувають дієвим додатком до основних зусиль компанії. Олександр розповів про типи підтримки, яка зазвичай використовується при захисті компанії від недружнього поглинання: це юридична, силова та PR-підтримка. На жаль, тема рейдерства зовсім не цікавить сучасні ЗМІ. Тому майже будь-які статті, які з'являються у засобах масової інформації, виникають внаслідок ретельно продуманої праці PR-відділів тих чи інших компаній.

Останній "рейдерський" виступ відбувся вже після обіду і ознайомив слухачів із найбільш ефективним методом захисту від недружніх поглинань — превентивними заходами. Він пролунав із уст Дениса Кузнєцова, партнера компанії "Тект-Реал". Він розповів про привабливі для рейдерів аспекти у компаніях. Зокрема наголосив, що недружні поглинання в Європі дедалі частіше відбуваються через бажання менеджерів управляти тими чи іншими активами компанії. До факторів ризику належать також: неконсолідований пакет акцій, успішний бізнес, привабливі активи (нерухомість), конфлікт між акціонерами, неконтрольована кредитна заборгованість і т. п. Цікавою була із згадка Дениса про 10 найбільш розповсюджених міфів щодо недружніх поглинань.

Проте, виступ Дениса був розкритикований попереднім доповідачем — Олександром Арфьоновим. Останній звинуватив Дениса в плагіаті, відзначивши, що більшість матеріалів його презентації взяті із інтернет-сайту, який належить компанії, в якій працює Олександр. Сам він не заперечував проти запозичень, проте його обурив факт відсутності посилань на джерело.

Не можемо не згадати про доповідь Григорак Марії, президента Української Логістичної Асоціації, яка розповіла про систему менеджменту економічно обґрунтованих складських запасів в системі ланцюжків постачань. Окрім цікавої розповіді про сучасні ланцюжки постачань, Марія спробувала пояснити, чому в Україні неможливо впровадити одну із найбільш ощадливих систем виробництва, яка з успіхом діє на заході та в Японії — канбан. Виявляється, вона базується на відсутності вхідних та вихідних складів, а також злагодженій та вчасній роботі постачальників. І якщо американський чи японський автомобільний конвеєр називає роботу постачальника вчасною, якщо товар прибув із точністю до 1-2 секунд, то на запитання "що таке вчасне постачання?" одна з українських логістичних компаній відповіла: "Ну, плюс-мінус 3 дні"... Зрозуміла річ — ні про яку систему ощадливого виробництва не може і йтися.

Загалом же, конференція "Ефективні стратегії розвитку холдингів", яка тривала два дні і зібрала навколо себе провідних спеціалістів з корпоративного управління, виявилася доволі успішною. Вона не лише дала відповіді на ключові запитання, означені у плані, але й відкрила шляхи для подальшого розвитку даної тематики. А нам залишається лише сподіватися, що подібні конференції й надалі продовжуватимуть приносити користь українським управлінцям.

Альона Манукова, SCG,
Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 жовтня 2017
Одеса
Системне управління бізнесом, або Як навести порядок у своїй компанії (Ігор Сокуренко)
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Управляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, планУправляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, план
Искусство возможности. Как сыграть свою лучшую партию в карьере и жизниИскусство возможности. Как сыграть свою лучшую партию в карьере и жизни
Капитализм по-китайски. Государство и бизнесКапитализм по-китайски. Государство и бизнес
Ваше предназначение. Практическое руководство для тех, кто хочет реализовать свой потенциалВаше предназначение. Практическое руководство для тех, кто хочет реализовать свой потенциал
	
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.


IV Форум Диригенти змін (9 листопада 2017, КИЇВ)

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)