ІНТЕРВ'Ю | Niall Ferguson 1 жовтня 2007 р.

Ніал Фергюсон про історію та бізнес-лідерство

Професор історії у Гарвардському університеті та бізнес-адміністрування у Гарвардській бізнес-школі, Ніал Фергюсон (Niall Ferguson) потрапив до переліку "100 найбільш впливових людей" журналу Time у 2004-му році. Він написав багато книг, серед яких і такі хіти як: "Скорботи війни: Як пояснити Першу Світову Війну" (The Pity of War: Explaining World War One), "Грошові стосунки: Гроші та влада у сучасному світі, 1700-2000" (The Cash Nexus: Money and Power in the Modern World, 1700-2000), а також "Імперія: Як Британія створила сучасний світ" (Empire: How Britain Made the Modern World).

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Ніал розмірковує про взаємозв'язки між історією та бізнес-лідерством.

Ніал Фергюсон (Niall Ferguson) З.: Чому історія може навчити представників бізнесу?

В.: Зовсім не випадково, що розмовляючи про бізнес, ми часто використовуємо історичні і політичні терміни. Скажімо, проблеми, з якими зіткнулася Enron, є такою ж мірою історичними, як і правовими чи фінансовими.

Бізнес-лідерам постійно доводиться стикатися із надзвичайно фрагментарними, часто ненадійними письмовими доказами та згадками, опрацьовуючи різні версії, які часто конфліктують між собою. Як бачимо, бізнес не багато чим відрізняється від історії.

З.: Отже вміння використовувати найкращий досвід минулого є важливим для бізнес-лідерів?

В.: На мою думку розуміння історії — це бізнес-навичка, яку нічим неможливо замінити. Жодна інша дисципліна не може цього зробити. Вміння мислити історично повинно обов'язково стати не лише частиною хорошої загальної освіти, але й обов'язковим елементом якісної бізнес-освіти.

Навіть здатність озирнутися на свій попередній досвід і оцінити, що було зроблено правильно, а що — ні — це історична вправа.

З.: Чи може історія навчити нас лідерству? Як уроки історії можуть бути застосовані у бізнесі?

В.: Одна із моїх останніх праць зосереджувалася на порівнянні політичного та військового лідерства із лідерством у бізнесі. Звісно, вони не є ідентичними. Основна відмінність полягає в тому, що лідерство у політичній сфері (а тим більше — у сфері військової) є монополістичним, неконкурентним. Очевидно, що війна не схожа на ринкову конкуренцію. Саме тому, використовуючи військову термінологію та проводячи паралелі між війною та бізнесом — ми можемо заплутатися.

З.: Чи існують такі паралелі?

В.: Одним із важливих моментів є те, що абсолютна, нічим не обмежувана влада може призвести до величезної катастрофи, оскільки всі ми робимо помилки. Приклад знайдемо в історії XX-го століття. Ми бачимо, до чого призвели незважені рішення надзвичайно повновладних керівників Радянського Союзу та Німеччини. Наслідки були катастрофічними.

З.: Отож ми говоримо про необхідність обмежень?

В.: Сучасні лідери новітніх корпорацій змушені постійно змушені працювати у певних рамках. Такі обмеження створюються законодавством, акціонерами, іншими топ-менеджерами і т. п. Ми можемо не розуміти цього, але такі обмеження є надзвичайно позитивними і дозволяють лідерові стати успішним.

Чисте лідерство, неконтрольований харизматичний лідер, якого не стримували критика, правила, державні інституції і т. п., перетворив Німеччину на те, що вона являла собою у 1945-му році. Гітлер покінчив життя самогубством у закритому бункері, а вся його імперія потерпіла крах.

Це не звільняє нас від диктаторів у бізнесі, але, на мою думку, диктатори не можуть бути успішними.

З.: А які лідери можуть бути успішними?

В.: Хороші лідери — ті люди, які зрозуміли, що:

    а) вони також можуть робити помилки;
    б) світ — це хаос.

І тому вирішили:

    в) завжди бути напоготові;
    г) застрахуватися від можливих непоправних випадків.

Хороші лідери завжди застраховані від найстрашнішого, навіть якщо ймовірність, що це трапиться, дуже низька.

На мою думку саме відчуття незахищеності робить із людини хорошого лідера. Керівник повинен усвідомлювати свою вразливість і розуміти, що якщо він не буде працювати, концентруючись на можливих (у тому числі — і найгірших) сценаріях розвитку подій, то одного дня зможе втратити все.

З.: Чи існують інші фактори, які сприяють успішності лідера? Чи може харизматичність стати в нагоді?

В.: Впевненість у власних силах, схоже, також має вплив на успішного лідера. Час від часу кожному з нас доводиться приймати складні рішення. Скажімо, якщо у вас є три можливих альтернативи і немає жодного емпіричного способу вирішити, яка ж із них краща — тоді слід сподіватися лише на власну інтуїцію. Але при цьому важливо бути переконаним, що ваш вибір — правильний. Будь-який сумнів може бути фатальним. Справжній лідер, зробивши свій вибір, ніколи не жалкує про нього. А якщо в його серце й закрадається сумнів, то лідер тримає його при собі.

За матеріалами "Niall Ferguson on history and business leadership", management-issues.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)