ІНТЕРВ'Ю | Robert Sutton 26 лютого 2010 р.

Хороший керівник у погані часи

Інтерв'ю з Робертом Саттоном

В інтерв'ю, яке наведене нижче, професор управління та автор кількох книг-бестселерів Роберт Саттон (Robert Sutton) ділиться своїми порадами щодо того, як залишатися хорошим керівником в умовах складного економічного клімату.

Роберт Саттон (Robert Sutton)
Роберт Саттон
(Robert Sutton)
З.: Не так давно ви написали статтю "Як бути хорошим керівником у поганій економіці" для Harvard Business Review. Окресліть для нас питання, які піднімалися в цій статті.

В.: Перш за все, слід пам'ятати, що топ-менеджери різних рівнів завжди залучені у процеси скорочення витрат, звільнення персоналу і т. п. А коли тобі доводиться звільняти десятки і сотні людей — важко залишатися хорошим керівником. Причиною цьому є той фактор, який особисто я називаю "токсичним тандемом" — поняття запозичене у соціальних психологів.

Це комбінація двох аспектів. Перше — це те, що люди при владі з часом стають байдужими до потреб та дій людей, які володіють меншою владою. Друге — це гіпертрофована уважність до того, що відбувається навколо. Своєрідна обережність.

З.: У часи кризи вся увага звернена на керівників?

В.: Так. Люди в компанії стають все більш та більш стурбованими, а менеджери — все більш та більш байдужими до потреб підлеглих. Керівники середньої ланки дивляться на дії топ-менеджера, забуваючи про те, що їм також потрібно керувати людьми. А, як показує практика, коли люди занадто переймаються і хвилюються про те, що робить їхній керівник — вони починають припускати найгірше.

Тому менеджерам варто прикласти усіх зусиль, щоб їхні підлеглі почували себе захищеними хоча б у тих сферах, в яких їм дійсно немає, про що хвилюватися. Як приклад із однієї компанії: коли почалася економічна криза прибутки почали скорочуватися, багато клієнтів відмовилися продовжувати співробітництво, акції компанії пішли вниз. Відповідно, всі співробітники компанії були дуже перелякані і перебували під постійним стресом, очікуючи, що з дня на день їм покажуть на двері, тому що компанія не зможе оплатити їхніх послуг. Звісна річ, це не сприяло ефективності їхньої праці.

Тоді директор зібрав своїх співробітників і сказав їм: "Я обіцяю, що, щоб не трапилося, в компанії не буде проводитися жодних скорочень, звільнень чи зниження зарплати принаймні у найближчі три місяці. Можете зітхнути з полегшенням і давайте спробуємо витягнути компанію із цієї ями". Таким чином від досягнув того, що у людей кожного ранку перестало з'являтися відчуття, що цей день може стати останнім. Як наслідок — результативність зросла. Йдеться про своєрідну психологічну захищеність, яка дозволяє людям сконцентруватися на посадових завданнях, а не на тому, що завтра вони можуть втратити роботу.

З.: Іншими словами, керівникам не варто обіцяти того, чого вони не зможуть виконати, але якщо вони можуть хоча б якось заспокоїти підлеглих — то їм варто скористатися цією можливістю, правильно?

В.: Саме так. Насамперед люди повинні знати, що відбувається. Їм потрібне пояснення. Саме розуміння ситуації, в якій знаходяться вони і їхня компанія, дає людям можливість позбавитися від страху.

Другою складовою частиною є контроль. Якщо ви зможете дати людям контроль над ситуацією, щоб вони перестали відчувати себе абсолютно безпорадними — то це буде ще один крок на шляху до їхньої результативності.

З.: І останнє запитання: Якщо ж скорочення персоналу таки відбувається, що відчувають люди, яким вдалося уникнути його і які повинні продовжувати працювати в компанії?

В.: Якщо вони бачать, що все відбувається чесно і знають про реальну ситуацію в компанії — то вони залишаються лояльними, не страждають від психологічних травм і часто починають працювати ще наполегливіше, щоб допомогти компанії вибратися з кризи.

За матеріалами "Good boss, bad times", The McKinsey Quarterly.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.

Посилання по темі:



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Никогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкингаНикогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкинга
Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)
Как оказывать влияние. Новый стиль управленияКак оказывать влияние. Новый стиль управления
Глобальный кризис. За гранью очевидногоГлобальный кризис. За гранью очевидного
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)