ІНТЕРВ'Ю | Daniel Pink 11 березня 2010 р.

Інтерв'ю з Деніелом Пінком: Правда про мотивацію

Деніел Пінк — автор кількох бестселерів про зміни в робочому середовищі, серед яких "Нація вільних агентів" (Free Agent Nation) та "Нове мислення" (A Whole New Mind) — нещодавно представив світові свою нову роботу "Драйв: Несподівана правда про те, що нас мотивує" (Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us). Пінк проаналізував 40-річні дослідження людської поведінки і виявив суттєві розбіжності між тим, що знає про мотивацію наука і тим, що робить бізнес.

В інтерв'ю, яке наведене нижче, автор розповідає про найкращі та найгірші підходи до мотивації, зважаючи на сучасні реалії.

Деніел Пінк (Daniel Pink)
Деніел Пінк
(Daniel Pink)
З.: Що змусило Вас заглибитися в тему мотивації?

В.: Мене завжди цікавила ця тема і я неодноразово згадував про внутрішню мотивацію у моїх попередніх книгах. Книга "Нове мислення" поставила запитання, які змусили мене по-новому подивитися на мотивацію. Ця книга фокусувалася на переході від лівостороннього (логічного) мислення, до правостороннього (креативного) мислення.

Реакція читачів була доволі передбаченою: "Якщо Ви праві щодо переходу від лівостороннього до правостороннього мислення, тоді яким чином створити робоче середовище, яке сприятиме розвитку таких навичок?"

З.: Чи вдалося Вам знайти відповідь на це запитання у своїй новій праці?

В.: Коли я досліджував науку мотивації, то результат цього дослідження здивував мене. Класична форма мотивації в бізнесі зводиться до умови "якщо — то": "Якщо працівник виконає певне завдання, то отримає певну винагороду".

Подібна мотивація ефективна для деяких видів роботи, особливо, коли йдеться про рутинні прості завдання. Втім, коли йдеться про креативні, концептуальні речі — мотивація, яка діє за принципом "якщо — то", перестає працювати. Навіть навпаки — вона може виявитися шкідливою.

З.: Чому, на Вашу думку, мотивація "якщо — то" є настільки розповсюдженою?

В.: Відверто кажучи, я вважаю мотивацію "якщо — то" одним із найбільших досягнень людської цивілізації, яка знаходиться на одному рівні з такими досягненнями економічного прогресу, як вугілля та нафта, що дали поштовх революції виробництва.

В основі даної мотивації є природня здатність людини реагувати на винагороду та покарання. Люди доволі однозначно реагують на ці мотиватори. Але це не все, що нам потрібно — існують і інші види мотивації.

Очевидно, що основним і найголовнішим стимулом для людини є біологічний: ми п'ємо, коли відчуваємо спрагу; їмо, коли відчуваємо голод; втікаємо, коли відчуваємо небезпеку. Другим нашим стимулом є вроджена здатність реагувати на винагороду та покарання. Але існує і третій стимул: робити те, що цікаво; самим будувати власне життя; постійно розвиватися та вдосконалюватися. І цей стимул є такою ж частиною людської природи, як і перші два. І саме він виявляється найбільш дієвим для людей, які займаються немеханічною креативною роботою.

З.: Що, на Вашу думку, повинні робити менеджери, які вирішили мотивувати людей за принципами описаного вище третього стимулу?

В.: Останнім часом мені дуже подобається концепція самостійної оцінки. Зовсім не обов'язково двічі на рік проводити офіційну оцінку персоналу — ваші люди можуть самостійно оцінити себе.

Спершу працівники повинні поставити перед собою цілі розвитку: бажання досягнути тих чи інших вершин, стати кращими з точки зору тих або інших навичок тощо. Коли цілі встановлені — працівники цілком здатні визначити, чи досягнули їх за встановлений термін; які проблеми виникли; що можна зробити краще наступного разу.

Люди, які мають потужну внутрішню мотивацію, завжди оцінюють себе таким чином. І часто вони виявляються куди більш суворими до себе, ніж будь-яка зовнішня оцінка. Адже перед ними не стоїть мети прикрасити дійсність — навпаки, вони прагнуть знайти способи для вдосконалення.

З.: І останнє запитання: Якби Ви могли дати лідерові єдину пораду щодо того, яким чином найкраще мотивувати інших, то що це була б за порада?

В.: Насамперед, пам'ятати, що люди, якими ви керуєте, не так вже й сильно відрізняються від вас. Якщо ви хочете керувати своїм життям, розвиватися професійно і бути частиною чогось більшого — значить і інші люди, швидш за все, мають подібні бажання. Потрібно просто надати їм таку можливість!

За матеріалами "Daniel Pink on the Truth about Motivating People", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)