ІНТЕРВ'Ю | Daniel Goleman 6 березня 2012 р.

Лідерство та емоційний інтелект

Інтерв'ю з Деніелом Гоулманом

Деніел Гоулман (Daniel Goleman), автор книг "Емоційний інтелект" (Emotional Intelligence) та "Соціальний інтелект" (Social Intelligence), а також співавтор книг "Первинне лідерство: Вчимося керувати завдяки емоційному інтелекту" (Primal Leadership: Learning to Lead with Emotional Intelligence) і "Прозорість: Як лідери створюють культуру довіри" (Transparency: How Leaders Create a Culture of Candor), двічі номінований на Пуліцерівську премію, відповідає на запитання про важливість емоційного інтелекту для лідерів.

Деніел Гоулман (Daniel Goleman)
Деніел Гоулман
(Daniel Goleman)
З.: Багато консультантів, хоч і несуть відповідальність за результати, все ж не мають всіх необхідних важелів у вигляді формальної влади. Як таким консультантам керувати людьми?

В.: Подібна дилема — потреба діяти навіть при відсутності формального права віддавати накази — найчастіше виникає у матричних організаціях. Для її вирішення консультанти можуть застосовувати таку саму тактику, яку застосовують всі люди, яким доводиться керувати "непрямими" методами.

Ключовими характеристиками такого лідера є вміння переконувати та впливати, а також високий рівень емоційного інтелекту. Ви повинні розуміти, що має значення для людини, з якою ви розмовляєте — яка мотивація тих чи інших її вчинків.

Окрім цього, вам знадобиться вміння проявляти емпатію, здатність помічати і правильно інтерпретувати невербальні знаки, щоб розуміти, чи вплинули ваші слова на людину.

Втім, окрім вміння переконувати, ви повинні знати, кого переконувати. Для цього також знадобиться емоційний інтелект, оскільки саме він допоможе знайти у групі справжніх лідерів, які допоможуть донести ваші слова до кожного. І ці лідери також зовсім необов'язково будуть формальними.

З.: Які найбільш типові помилки роблять лідери?

В.: Можливо, найбільш розповсюдженою помилкою сучасних лідерів є нестача емпатії — тобто правильної реакції на емоції людей, якими ви намагаєтесь керувати. Мистецтво лідерства вимагає від людини бути надзвичайно чутливою до емоцій інших людей, які її оточують.

Навіть за наявності формальної влади, лідер може провалитися, якщо він не навчиться розуміти емоції людей і правильно реагувати.

Інша доволі розповсюджена помилка лідерів — це постійне прагнення "загасити" чи точніше кажучи — проігнорувати — свій власний стрес. Це та причина, через яку багато лідерів з часом усе більше відмежовуються від свого оточення. І якщо лідери будуть продовжувати ігнорувати цей стрес, вони дуже швидко втрачатимуть здатність приймати адекватні рішення.

З.: Чи існують типові хибні стереотипи щодо характеристик ефективного лідера?

В.: Чимало людей вірять у міф, що ефективні лідери належать до одного з двох типів — вони або "добрі та м'які", або "суворі та директивні". Практика ж свідчить, що найкращих результатів досягають ті лідери, яким вдається поєднати "м'який" та "авторитарний" стилі управління. Інакше кажучи, це лідери з високим рівнем емоційного інтелекту.

За матеріалами "Daniel Goleman: Leading with Emotional Intelligence", Management Consulting News
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
23 січня 2018
Київ, Готель «Мир»
Побудова системи оплати за результатом KPI — МОТИВАЦІЯ (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
24 січня 2018
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
30 січня 2018
Київ, Готель «Адріа»
Управління запасами: «ключ від сейфа, де гроші лежать» (Микола Іванов)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как работать где хочешь, сколько хочешь и получать стабильный доходКак работать где хочешь, сколько хочешь и получать стабильный доход
Искусство замечать. Секреты наблюдательности истинных лидеровИскусство замечать. Секреты наблюдательности истинных лидеров
Как стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организацииКак стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организации
Работа как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем местеРабота как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем месте
Как привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стрессаКак привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стресса


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)