ІНТЕРВ'Ю | James Heskett 21 червня 2012 р.

Прибутковий потенціал корпоративної культури

Корпоративна культура часто сприймається як явище, що дуже складно визначити чи, тим більше, виміряти. Та це зовсім не означає, що вона не має значення. Більшість генеральних директорів скажуть вам, що здатність "вживити" цінності та місію в ДНК компанії — одна із найбільш цінних навичок хорошого лідера.

Основна проблема корпоративної культури полягає в тому, що до сьогодні практично не було досліджень, які змогли б дати однозначну відповідь на запитання, як культура впливає на результативність компанії.

Джеймс Хескет (James Heskett), професор Гарвардської бізнес-школи, виявив, що операційний прибуток компанії приблизно на половину залежить від ефективності корпоративної культури. Про це він пише у своїй новій книзі "Культурний цикл: Як сформувати невидиму силу, яка трансформує результативність" (The Culture Cycle: How to Shape the Unseen Force that Transforms Performance).

В інтерв'ю, яке сьогодні пропонується вашій увазі, Джеймс Хескет відповідає на запитання щодо корпоративної культури та її впливу на організацію.

Джеймс Хескет (James Heskett)
Джеймс Хескет
(James Heskett)
З.: Чому працівники часто бувають незадоволені своєю роботою?

В.: Люди часто спекулюють причинами низької задоволеності роботою. Це може бути продукт чи невтілені очікування через неадекватне ставлення компанії до процесу найму та навчання. Деякі працівники розчаровуються, коли їм не вдається досягнути поставлених цілей. А також це може бути банальний страх втрати роботи. І звісно ж, однією із найбільш популярних причин був і залишається низький рівень заробітної платні.

З.: Що таке культурний цикл?

В.: Культурний цикл починається зі встановлення та розповсюдження спільних цінностей та типів поведінки. Він включає:

  • відбір працівників, які розділяють цінності;
  • створення реалістичних очікувань у свідомості нових співробітників і звісно ж — досягнення цих очікувань;
  • політики та практики, які дозволяють розвиватися та навчатися;
  • оцінка результатів з точки зору плинності кадрів та мотивації співробітників.

З.: Ваше дослідження свідчить, що майже половина операційного прибутку залежить від ефективної культури. Яким же чином культура впливає на результат?

В.: Основна точка зору тут полягає в тому, що культура — це не зовсім абстрактне поняття. А отже її вплив на результативність компанії можна виміряти та порахувати. У першу чергу варто звернути увагу на те, скільки компанія зекономить на скороченні плинності кадрів, підвищенні мотивації працівників, підвищенні продуктивності, а також зростанні лояльності клієнтів. Якщо додати всі ці показники — отримаємо близько половини всіх операційних прибутків компанії.

З.: Немає сумніву в тому, що бізнес стає дедалі більш глобальним. З якими культурними викликами доводиться стикатися глобальним компаніям і як подолати ці виклики?

В.: Основне запитання, на яке слід дати відповідь, чи буде організація працювати як "єдина компанія" зі спільним для всіх набором цінностей, чи як "мультилокальна" культура, цінності якої відрізнятимуться у різних країнах. Практика показує, що для компаній, які створюють масові продукти або сервіси, орієнтовані на ринки різних країн, більш притаманний і вигідний другий підхід.

З.: Як генеральний директор може виявити слабкі місця в культурі компанії? Які перші кроки на шляху до виправлення ситуації?

В.: Генеральний директор у цій ситуації повинен стежити за показниками компанії та керувати відповідно до них. У даному випадку йдеться про нефінансові показники, тому що фінансові показники відображають радше минуле, ніж теперішнє, і якщо орієнтуватися виключно на них — може виявитися занадто пізно діяти.

Показники, які допоможуть спрогнозувати майбутнє — це плинність кадрів, продуктивність та стосунки з клієнтами. Погіршення цих показників — найкращий індикатор того, що настав час переосмислити культуру компанії і, можливо, щось змінити в ній.

За матеріалами "The Profit Power of Corporate Culture", HBS Working Knowledge
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Горшочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задачГоршочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задач
Хватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работуХватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работу
Личный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другиеЛичный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другие
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Ваша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результатыВаша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результаты


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)