ІНСАЙТИ | Пошук роботи 26 січня 2007 р.

Блог як інструмент пошуку роботи

У одній зі статей, опублікованій раніше на Management.com.ua, "Інтернет-минуле б'є в спину", ми розповідали про феномен працевлаштування в епоху Інтернет. Зокрема говорили про необхідність постійного контролю інформації, яка з'являється в Мережі. Адже разом із можливістю розміщення у мережі інформації на свій розсуд, користувачі отримали інструмент, який при невмілому чи недбалому використанні легко може обернутися проти них.

У даній статті ми спробуємо розглянути протилежну ситуацію — яким чином Інтернет може перетворитися на "товариша" та "помічника" при працевлаштуванні? Та й чи можливо це взагалі? Як виробити збалансований та зважений підхід до розміщення інформації у мережі таким чином, щоб вона приносила кандидатам на посади користь? Чи тільки "робочі" сайти та портали можна вважати ідеальним інструментом розміщення та пошуку інформації, яка стосується працевлаштування, чи все ж таки існують альтернативні підходи до створення власної кар'єри?

Здогадливий читач уже відшукав відповідь на ці запитання у заголовку статті. Звісно, йдеться про блоги, а також феномен блогінгу, як інструменту працевлаштування. Навіть попри те, що більшість блогів, які сьогодні можна зустріти в мережі, належать до розряду так званих "персональних щоденників" (а їх важко назвати інструментом самовдосконалення та джерелом достовірної інформації для потенційних роботодавців) все частіше й частіше зустрічається інший їх різновид — блоги професіоналів, які пишуть про свою спеціальність. Саме такі блоги здатні полегшити життя їх авторів та зробити процес пошуку роботи легким і приємним. Адже робота шукає їх сама.

І хоча, за твердженнями спеціалістів із HeadHunter, бум використання блогів у рекрутинговій діяльності на просторах СНД настане ще не завтра — зволікати із відкриттям свого професійного блогу не варто. Тим більше, що нещодавні інвестиції у кириличний сегмент "Живого Журналу" свідчать про вихід блогосфери на якісно новий рівень. А значить можна очікувати повторення західних тенденцій на вітчизняному ринку підбору персоналу.

Якщо ж зважити, що за даними обліку блогів зареєстрованих у Technorati, чотири роки назад у світі було менше, ніж півмільйона блогів, а станом на жовтень 2006-го року їх кількість складала вже понад 57 млн., і це число продовжує подвоюватися кожні 236 днів, то чи розумно буде знехтувати можливістю потрапити на гребінь хвилі і отримати від всесвітньої тенденції свій особистий зиск?

Існують галузі, для яких блоги та професійні спільноти є більш дієвим інструментом підбору персоналу, ніж класичні "робочі" сайти. На думку Сергія Голованова, менеджера з підбору персоналу Wrigley Russia, який раніше шукав співробітників для ІТ-підрозділів компаній Microsoft та Alcatel, розміщення вакансій на професійних форумах та блогах — один з найбільш перспективних способів пошуку ІТ-спеціалістів.

Ще більш ефективним може виявитися зворотній процес. Коли кандидат інформує професійну спільноту про свою зацікавленість щодо пропозицій, інформація буде розповсюджуватися цілеспрямовано. Цей механізм на власному прикладі розкриває Юрій Сюганов, старший інженер Coral8: "Роботу я знайшов, повідомивши у місцевій спільноті ЖЖ про пошук. Читачі, які знали мене по ЖЖ, запропонували своєму керівництву переглянути моє резюме. Ті ознайомилися, згадали про офлайнові зустрічі та запросили на співбесіду".

Про користь ведення блогу для кар'єри говорить один зі співробітників Sun Microsystems у статті "Це не небезпечно" (It`s not dangerous). Він наводить цілих десять причин, через які блогінг можна вважати дуже перспективним інструментом побудови власної кар'єри:

  • Для того, щоб вас просунули по роботі — вас повинні помітити.
  • Для того, щоб вас найняли на роботу — вас також повинні помітити.
  • Люди будуть вражені, коли у відповідь на їхнє запитання ви відповісте: "Я вже неодноразово писав про це у блозі. Просто введіть у Google фразу ... і пошуковик видасть мій блог на першій сторінці".
  • Незалежно від вашої компетенції, ваша кар'єра залежить від комунікації. Саморозвиток можливий тільки за умови невпинної практики. Блоги — це дуже хороша практика комунікації.
  • Блогери зазвичай краще інформовані. А володіння інформацією — це кар'єрна перевага.
  • Якщо ви знаєте більше, ніж інші, значить ви краще знаєте і про кар'єрні можливості.
  • Створення мережі — дуже позитивний крок у вашій кар'єрі. Блог — це простір, у якому люди зустрічаються і спілкуються.
  • Людину, яка говорить публічно, набагато складніше звільнити, оскільки це буде помічено.

Цікаві думки щодо застосування блогів для пошуку нової роботи можна зустріти у статті Дебі Вейл (Debbie Weil) "Сім порад для блогерів, які шукають нову роботу" (Seven Tips for Blogging Your Way to a New Job). Дебі стверджує, що якщо колись і існував ідеальний інструмент для тих, хто шукає роботу — то це блогінг. Вона радить думати про блог, як про 3D-версію свого резюме, в якому можна детально висвітлити багатство та значення свого професійного досвіду й освіти. Зрештою, блог — це те місце, куди можуть звернутися рекрутери та особи, які приймають рішення, для того, щоб пізнати кандидата краще. І не має значення, чи вони знайшли блог через пошуковик, чи просто клікнули на лінк у резюме.

Сім правил ефективного блогінгу, про які говорить Дебі Вейл, звучать так:

  1. Почніть з теми, до якої відчуваєте особливу пристрасть та інтерес. Це та ідея, яка червоною стрічкою пройде через увесь блог. В ідеальному випадку твоя тема повинна мати стосунок до твого пошуку роботи. Якщо ви шукаєте позицію з продажів, наприклад, можна побудувати блог сфокусований на "укладенні угоди". Всі можливі способи досягнути цього, що працює, а що — ні.

  2. Концентруйтеся на коротких, але більш частих записах до блогу. Не варто писати довжелезні есе при кожній публікації в блозі. Короткого повідомлення більш, ніж достатньо. Основна мета будь-якого поста — продемонструвати обізнаність у своїй сфері. А отже іноді вистачить одного речення із посиланням до поважної статті наприклад на Wall Street Journal. Важливий сам факт, що ви відмітили статтю і маєте свою думку про неї.

  3. Дайте проявитися авторському голосові. Хороші блоги завжди мають точку зору і власну ідентичність. Найскладніше не переступити невидиму межу, не опублікувати того, що може не сподобатися потенційному роботодавцеві. А отже, публікуючи новий запис, кожного разу слід пам'ятати, що ви створюєте загально доступну веб-сторінку, яку легко відшукати наприклад у Google.

  4. Будьте коректними щодо граматики та синтаксису. Якщо своїм блогом ви намагаєтеся прокласти шлях на нову роботу, тоді якість письма дійсно має велике значення. Здатність писати — одна з найбільш дефіцитних у більшості компаній. І не залежно від посади, яка є вашою ціллю, блог — це спосіб продемонструвати, що ви вмієте писати і думати ясно, чітко і конкретно.

  5. Організовуйте контент блогу за призначенням. Блог — це міні система управління контентом (CMS). Слід використовувати її за призначенням. Думати про категорії, які ви прагнете освітити з часом. Чи є ключові слова, які ви повинні використати, які дадуть змогу рекрутерам та потенційним роботодавцям знайти вас. Якщо ви цитуєте експерта чи відому компанію, варто вставити ім'я в заголовок. Ваш запис може з'явитися в результатах пошуку поряд із сайтом компанії із Fortune 500.

  6. Розміщуйте нові пости не рідше, ніж раз в тиждень. А бажано — два-три рази. Що більше записів ви публікуєте, то більше контенту створюєте. А оскільки кожен новий пост є самостійною веб-сторінкою, то збільшуються й шанси, що пошуковими знайдуть ваш блог. Один зі способів писати більше — використовувати блог, як місце для "паркування" цінної інформації та посилань. Як тільки ви "впіймаєте" будь-яку думку, про яку варто написати, відразу ж відкрийте блог і створіть чорновий запис. До нього можна буде повернутися і доповнити пізніше.

  7. Прослідкуйте, щоб у вашому блозі була наявна ваша контактна інформація. І хоча ця порада здається зайвою, ви здивуєтеся, коли дізнаєтеся, скільки блогерів забувають про це. А як результат, роботодавці не можуть донести до блогера свою пропозицію. Тому вам слід розмістити контактну інформацію у шаблоні блогу, щоб зацікавлений HR-менеджер чи керівник компанії у будь-який момент міг зателефонувати вам.

Окрім цього, хорошим тоном вважається вказати, де саме ви працюєте зараз, а також те, що всі точки зору, які зустрічаються у блозі — ваші особисті.

Блог може згодитися вам в тому разі, якщо:

  • ви дуже комунікабельна людина і готові витрачати 2-3 години в день на встановлення соціальних зв'язків;
  • ваші проекти й напрацювання складно втиснути у стандартні рамки;
  • ви вмієте успішно вести 2-3 проекти одночасно;
  • у вас є декілька десятків знайомих, які готові дати рекомендацію;
  • ви просто відчуваєте, що ведення он-лайн щоденника — це ваше покликання, а зміст блогу буде цікавий для багатьох.

Можемо зробити висновок, що феномен блогів, який з кожним роком дедалі міцніше укріплюється у суспільній свідомості, є дуже багатостороннім явищем. Сьогодні дедалі більше кандидатів використовують блоги в процесі пошуку роботи. І хоча цей інструмент повинен застосовуватися з усією обережністю — вміле його використання стане в нагоді кожному, хто прагне спілкування, а головне — знає про що розповісти світові (і своєму потенційному роботодавцеві зокрема).

Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)