КОМЕНТАРІ | Вартість компанії 7 березня 2014 р.

Як підвищити вартість компанії?

Автор: Володимир Павелко, директор MBA-програм, викладач kmbs
Джерело: Innovations.com.ua

Вартість компанії може як підніматися, так і падати під впливом різних ринкових і внутрішніх змін. Зрозуміло, що в інтересах власника — максимізувати її вартість, особливо якщо в планах на найближчі роки значиться продаж бізнесу. Як цього домогтись?

Володимир Павелко
Володимир Павелко
Для успішного продажу потрібно, щоб інвестор був упевнений: актив, який він купує, — прозорий в управлінні, його цінність можна спрогнозувати, всі взаємозв'язки в системі — чітко визначені, а сама компанія зможе бути життєздатною і без її засновника.

Отже, вартість компанії безпосередньо залежить від двох факторів: наскільки прозорі процеси прийняття і реалізації рішення, і наскільки самодостатня команда (тобто наскільки вона самостійна в розробці рішень). Чим більше рішень «зав'язані» на одну людину (власника) — тим менше ефективність компанії та її привабливість для потенційних інвесторів. Однією з ключових компетенцій бізнесу, здатного зацікавити покупця, має бути його вміння самостійно (без участі власника і допомоги ззовні) справлятися з поточними викликами, проблемами і можливостями. Тобто вчасно виявляти їх і професійно управляти ними.

Також компанія повинна вміти вибудовувати своє майбутнє (формулювати місію) і коригувати свій шлях до мети в мінливому бізнес-середовищі. Місія — це розуміння трьох складових: ким ми (компанія) є насправді (в якому бізнесі ми працюємо), для кого ми працюємо (хто наш клієнт) і який продукт ми для нього створюємо (які потреби задовольняємо). Корисно також визначити, в чому полягає унікальність нашого продукту, чому наш клієнт буде його купувати. Місія дає можливість сконцентруватися на своєму основному бізнесі, розвивати ключові компетенції, і працювати максимально ефективно.

Щоб коригувати свій шлях до мети, потрібно постійно звіряти свою місію зі стратегією, структурою і ціннісним базисом (і якщо місія змінюється, то змінювати й інші підсистеми). Виконання місії компанії підтримується її ціннісним полем — тим, у що ми віримо і у що інвестуємо гроші, час, зусилля. Взаємозв'язок місії і цінностей робить компанію ефективною і результативною як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі, і, як наслідок, підвищує її капіталізацію.

Правильно налагоджені взаємозв'язки між місією і стратегією (що саме ми будемо робити, щоб задовольнити потреби наших клієнтів найкращим чином) також збільшують вартість бізнесу. А оскільки основну цінність для клієнтів створюють співробітники, то необхідно, по-перше, винагороджувати персонал за дії, які відносяться до зони їхніх повноважень і відповідальності. А по-друге, створити для співробітників сприятливу атмосферу всередині компанії.

Для цього необхідно розвивати корпоративну культуру, що базується на взаємній довірі і повазі. Чим вище рівень довіри в компанії, тим нижче вартість кожного прийнятого рішення: ми більш ефективно використовуємо наші ресурси, в тому числі й управлінський інтелектуальний капітал. Чим вище рівень поваги в організації, тим більш якісні рішення ми можемо генерувати: ми розглядаємо проблемну ситуацію з різних точок зору, сприймаємо конструктивну критику. У результаті культура взаємної довіри і поваги дає можливість з найменшими трудовитратами і протидією з боку персоналу впроваджувати прийняті рішення.

Таким чином, чітко усвідомлюючи місію та цінності компанії, маючи прозору структуру відповідальності, повноважень та винагород, розвиваючи культуру взаємної довіри і поваги, компанія може постійно підвищувати свою вартість на ринку, навіть в умовах турбулентного бізнес-середовища.

І останнє: все це має сенс, якщо власник чітко сформулював і усвідомлює візію, а також має відповідь на питання: «ким ми хочемо бачити себе в майбутньому?».



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28 вересня — 31 жовтня 2017
Київ, FRAT Social Club
СТРАТЕГІЯ ДЛЯ СТАРТАПУ. Практичний курс: як почати свій бізнес, використовуючи свій досвід по максимуму і звівши ризики до мінімуму
2-3 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління запасами на підприємстві (Валентин Маєвський)
4 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Інтернет для бізнесу: 21 digital-інструментів для залучення нових клієнтів (Світлана Прохоровська)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Краткий курс MBA. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управленияКраткий курс MBA. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управления
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Умение слушать. Ключевой навык менеджераУмение слушать. Ключевой навык менеджера
Сделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой следСделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой след
Уверенность в себе. Умение контролировать свою жизньУверенность в себе. Умение контролировать свою жизнь


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)