КОМЕНТАРІ | Стратегія 5 березня 2012 р.

П'ять типових стратегічних помилок

Джоан Магретта (Joan Magretta), співробітник Institute for Strategy and Competitiveness у Harvard Business School та автор книги "Розуміння Майкла Портера: Основний путівник з конкуренції та стратегії" (Understanding Michael Porter: The Essential Guide to Competition and Strategy), розповідає про п'ять типових стратегічних помилок, з якими часто стикаються компанії.

Проблему вирішено! (Randy Glasbergen)

Помилка 1. Нездатність відрізнити маркетинг від стратегії

Пропозиція цінності не є стратегією. Але коли власник компанії намагаєтеся описати стратегію — то дуже часто починає саме з пропозиції цінності. Сприйняття стратегії через призму переваг, спрямованих на досягнення цілей клієнта, здається інтуїтивним та логічним. Але саме таке сприйняття вказує на помилку, яку роблять люди, що плутають маркетинг та стратегію.

Важливо пам'ятати, що стратегія повинна враховувати не лише пропозицію цінності, але й унікальний набір дій, які призводять до створення цієї цінності для клієнта. Цей елемент стратегії може здатися не настільки інтуїтивним, але він абсолютно обов'язковий. Адже якщо ви здійснюєте такий самий набір активностей, як і ваші конкуренти, то як ви можете розраховувати на кращі результати?

Помилка 2. Нездатність відрізнити конкурентну перевагу від того у чому ви є справжнім експертом

Орієнтація на власні сильні сторони — це позитивна риса. Але коли йдеться про формування стратегії, компанії схильні значно переоцінювати свої сильні сторони. Наприклад, ви можете сприймати клієнтський сервіс як свою сильну сторону, і тому спробувати вибудувати всю стратегію навколо клієнтського сервісу. Втім справжня "ключова особливість" вашої компанії повинна базуватися на тому, що ви вмієте робити краще за будь-кого іншого.

Помилка 3. Гонитва за розміром у надії на те, що якщо ви будете найбільшими — значить зможете стати найбільш прибутковими

Перш, ніж ви вирішите, що більше означає краще — вам потрібно детально проаналізувати статистику своєї компанії та ознайомитися з її показниками. Дуже часто збільшення розмірів не є доцільним з економічної точки зору. І немає жодних доказів того, що лідер ринку завжди більш прибутковий за своїх конкурентів. Той факт, що General Motors була найбільшою автомобільною компанією протягом багатьох десятиліть не врятував її від банкрутства. Навпаки, експерти сходяться на думці, що GM була занадто великою для того, щоб досягнути успіху. На відміну від неї компанія BMW, яка за всіма стандартами автомобільної сфери вважалася дуже малою, зуміла досягнути неймовірних показників прибутковості.

Помилка 4. Переконання, що "зростання" чи "досягнення прибутку в $1 млрд." — це стратегія

Не варто плутати стратегію з діями (досягнути, поглинути, диверсифікуватися тощо) чи цілями (досягнути $1 млрд. в продажах, досягнути 50% частки ринку). Стратегія — це набір свідомих кроків та виборів, які визначають, яким чином ви будете досягати високої результативності.

Помилка 5. Фокусування на ринках, які швидко розвиваються

Керівники компаній частенько помилково вважають, що ринки, які швидко розвиваються, є найбільш привабливими. Це хибне припущення! Швидке зростання в жодному разі не є гарантією високої прибутковості. Швидке зростання, наприклад, може бути свідченням низького бар'єру для входження, що, в свою чергу, призводить до високої конкуренції, коли всі компанії в результаті змушені знижувати ціни і втрачати прибутки.

Всі наведені вище помилки настільки ж розповсюджені, наскільки й шкідливі для вашого бізнесу. Навчіться розуміти, чим насправді є стратегія, і ви зумієте створити по-справжньому ефективний і високоприбутковий бізнес.

За матеріалами "Five Common Strategy Mistakes", HBR Blog Network.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
18 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Ключові навички сучасного керівника. Секрети сучасного менеджменту (Ірина Головньова)
18 серпня 2017
Київ
Як заробити в каналі збуту "Мережі" (Максим Голубєв)
19 серпня 2017
Київ
Тест-драйв програм МВА — "Try Tru MBA"

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Правила самоорганизацииПравила самоорганизации
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту
Как работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатетьКак работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатеть
Война за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творитьВойна за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творить


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)