КОМЕНТАРІ | Роль HR-директора 1 червня 2016 р.

Змінюйся або йди: роль HR у бізнесі

Джерело: innovations

Голова компанії Global Spirits Євген Черняк звільнив весь HR-відділ через невиконання своїх функцій і сам зайнявся рекрутингом. А в компанії Zappos більше немає посади HR-директора, як і інших керівників. Історії абсолютно різні, як і культура цих двох організацій, але вони дають привід замислитись.

Змінюйся або йди: роль HR у бізнесі До впровадження холакратіі Холлі Делані (Holly Delaney) виконувала типові менеджерські функції на посаді керівника HR-департаменту Zappos. Тепер вона грає більше 30 ролей, про які раніше й не думала, але які потрібні компанії. А як багато ролей виконуєте ви і наскільки добре це робите, чи дійсно ви приносите користь бізнесу?

Вимоги ділового світу такі, що, як говорила Аліса, потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше. Щоб успішно справлятися із завданнями і не дискредитувати свою професію, вже не просто недостатньо вищої освіти — необхідно отримувати знання постійно. Не тільки у сфері HR, а й в економіці, фінансах, маркетингу, організаційному розвитку, управлінні змінами і проектами, і, звичайно, треба розбиратися у специфіці роботи своєї компанії.

Перше, чого повинен навчитися HR-директор, — бути партнером. Партнерство в бізнесі — це поєднання людей, які разом вкладають свої гроші й таланти і йдуть на ризик заради прибуткової, стабільно ефективної і зростаючої справи. Якщо ж партнер не вкладає свої гроші в бізнес, то повинен давати цінність, яка дорожча за гроші. Ви повинні постійно "тримати руку на пульсі" потреб бізнесу, щоб робити свій внесок у його розвиток. У чому ж потрібно розбиратися HR-директору, крім власної сфери, щоб бути ефективним у своїй ролі?

Економіка

По-перше, варто цікавитися ситуацією в цілому — як розподіляються ресурси, які тенденції, чинники зростання економіки існують.

По-друге, розуміти, як описувати бізнес-процес, і вміти визначити для себе основний бізнес-процес компанії.

По-третє, необхідно знати, що таке PEST-аналіз — дослідження політичних, економічних, соціальних і технологічних факторів, які впливають на бізнес. А також вміти робити SWOT-аналіз — виявлення сильних і слабких сторін, а також можливостей і загроз компанії в межах, щонайменше, HR-напрямку.

Перше, чого повинен навчитися HR-директор, — бути партнером

Фінанси

Корисно знати ключові фінансові показники підприємства і вміти ними оперувати у своїй роботі. Потрібно розуміти, що будь-яка ваша пропозиція вплине на фінансові показники компанії. IRR, EBITDA, cash flow — обов'язкові поняття в HR-словнику.

Якщо HR-директор хоче бути справжнім партнером, йому потрібно вміти визначити повернення на вкладені інвестиції в персонал (return on investment, ROI), дохід на одного працівника (revenue per employee, RPE), витрати на одного працівника (cost per employee). І, звичайно, інші ключові HR-метрики, які дозволяють оцінити ефективність роботи самого HR-відділу, побачити реальний стан справ і виявити області, які потребують найбільшої уваги, як результат — правильно встановити пріоритети.

Якщо партнер не вкладає свої гроші в бізнес, то повинен давати цінність, яка дорожча за гроші

Також HR-директору потрібно вміти коректно планувати, виконувати бюджет і аналізувати відхилення.

Для отримання базових знань може стати у нагоді цей курс на Coursera: "Фінанси для тих, хто не є фахівцем у галузі фінансів".

Маркетинг

Для того щоб правильно вибудовувати HR-стратегію, потрібно розуміти, хто є клієнтами вашої компанії, як ваші продукти або послуги до них потрапляють, яку цінність продукт створює для них, чому вони готові за нього платити.

Поняття 4P (продукт, ціна, канали продажу, просування) в тому чи іншому вигляді можна застосувати і до роботи HR-директора. Важливо розуміти, який продукт, а точніше, ціннісну пропозицію для працівників і кандидатів (employee value proposition, EVP) ви «продаєте», через які канали комунікацій і за допомогою яких інструментів. Важливо визначити вашу цільову аудиторію, вміти описати її портрет, сегментувати, розуміти її потреби і знати, як її можна задовольнити. Під цільовою аудиторією я розумію всіх ваших стейкхолдерів — кандидатів, працівників, менеджмент, інвесторів, а також клієнтів компанії і державу.

Корисним для HR-директора є digital-маркетинг (знання різних цифрових каналів для просування бренду і особливостей їх використання) і маркетинг відносин — інструменти побудови довгострокових відносин зі стейкхолдерами. HR-менеджеру потрібно вивчати, як залучати і «ростити» потенційних працівників зі шкільної або університетської лави, як налагоджувати довгострокові відносини з вищими навчальними закладами й іншими державними установами, як не лише залучати кандидатів, а й підтримувати високу лояльність до компанії протягом тривалого часу.

Ще один корисний онлайн-курс — "«Ловці людей» або соціальні мережі в медіа, бізнесі, рекрутингу та освіті".

Організаційний розвиток, управління змінами

Тут HR-менеджеру потрібно опанувати такі поняття:

  • Життєвий цикл компанії, нормальні та аномальні проблеми і пріоритетні ролі менеджменту, завдання і способи виходу з кризи на кожному етапі розвитку компанії. Можна почитати про моделі Іцхака Адізеса, Ларрі Грейнера, Річарда Дафта.
  • Управління змінами — які зміни в межах HR-напрямку необхідно впроваджувати у процесі зростання й розвитку компанії, як працювати з опором і управляти очікуваннями.

Усі ініціативи в HR варто розглядати як проекти, тому що у них є замовник і споживачі, для яких створюється цінність

Управління проектами

Усі ініціативи в HR варто розглядати як проекти, тому що у них є замовник і споживачі, для яких створюється цінність. Зазвичай HR-проект обмежений у часі і ресурсах, реалізується певною командою. Тому варто знати про ключові ознаки проекту, про те, як ставити цілі, каскадувати їх у завдання конкретних виконавців, як формувати план проекту та бюджет, ефективно управляти очікуваннями стейкхолдерів і ресурсами.

І окремо акцентую увагу на вмінні керувати людьми, які беруть участь у реалізації проекту — як залучити, як делегувати, контролювати, надавати зворотний зв'язок, щоб проект був реалізований вчасно і найкращим чином. Загалом, стандартні функції менеджера — must have.

Крім Coursera, можна використовувати такі ресурси для отримання необхідних знань: Netology, OpenLearning, Twirpx.

Звичайно, HR не може бути і фінансистом, і маркетологом, і проектним менеджером в одній особі, але для ефективної роботи він повинен розуміти базові речі та вміти налагодити довірчі відносини з менеджментом, у тому числі завдяки здатності говорити з людьми їхньою мовою.

Якщо ви будете виходити за межі ролі HR, а точніше, розширювати ці межі, то ані скорочення, ані холакратія не загрожуватимуть вам. Тому що справа не у назві посади, а в цінності вашої ролі для компанії.

Про автора:



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
14-15 грудня 2018
Київ
ELForum 2018. III конференція з дистанційного навчання
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети
16 січня 2019
Київ
Управління відділом продажів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех
Kind Regards. Деловая переписка на английском языкеKind Regards. Деловая переписка на английском языке


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)