ІНСАЙТИ | Соціальні медіа 7 грудня 2012 р.

Що робити, якщо ваш підлеглий став інтернет-зіркою

Що робити, якщо ваш підлеглий перетворився на інтернет-зірку? Відповідь на це запитання на сторінках The Wall Street Journal намагається дати CEO Social Signal Александра Семюел (Alexandra Samuel).

Александра Семюел (Alexandra Samuel)
Александра Семюел
(Alexandra Samuel)
Компанії зіткнулися з новим викликом: менеджерами, чиї особисті бренди мають не нижчу вагу, ніж бренди самих компаній.

Все більше людей використовують соціальні медіа для створення власної популярності, яка базується на професійній діяльності. Бухгалтер, який веде популярний блог, чи менеджер з продажів, чиї твіти про успішні угоди з клієнтами набирають сотні лайків.

Поки що роботодавці не надто звертають на них увагу. Але невдовзі може з'явитися коло специфічних завдань, якими будуть займатися інтернет-зірки. Окрім того, такі співробітники можуть суттєво вплинути на розвиток бренду самої компанії, якщо раптом напишуть щось про неї у своєму профілі. Тому доведеться зайвий раз подумати, перш ніж відмовити в чомусь такому співробітникові.

Молоді співробітники з'являються в компанії з певним профілем у соціальній мережі, від якого не збираються відмовлятися. Тим більше, вони усвідомлюють, що персональний бренд більш довговічний, ніж посада чи кар'єра в цілому.

Сильний персональний бренд

Соціальні мережі на зразок LinkedIn та Facebook провокують вибудовувати комунікації і ділитися професійним так само, як і особистим. Все частіше компанії визнають, що така активність має цінність для бізнесу. Коли консультант розвиває широкі зв'язки в LinkedIn, він отримує значні джерела для рекрутингу. Коли юрист публікує останні правові новини, він позиціонує компанію як експерта, до якого варто звернутися. Навіщо ж роботодавцеві пручатися?

Але є і зворотній бік: співробітники з сильним персональним брендом змушують замислитися про те, як регулювати їхню активність. Крім того, не просто розподіляти відповідальність між "блогерами" і "неблогерами" в команді. Доводиться докладати зусиль, щоб персональний бренд "зірки" не суперечив корпоративному.

Для чіткого розуміння, що такі співробітники приносять радше користь, ніж шкоду компанії, керівникам варто відповісти на кілька запитань.

  1. Чи можуть такі співробітники публікувати записи в робочий час?

    Консультант, який веде популярний блог може бути серйозним активом, але його колеги, які всі свої зусилля спрямовують на обслуговування клієнтів, можуть цього не оцінити. Особливо, якщо відбувається це постійно, а не лише після роботи.

    Активні в соціальних мережах співробітники повинні мати виділений час для роботи на цілі компанії. Чітка регламентація цього часу і розуміння того, що ще необхідно зробити, допоможе гарантувати виконання основних завдань і уникнути образ з боку "звичайних" колег.

  2. Наскільки атрибути особистого бренду повинні співпадати з корпоративним?

    Лише один безневинний твіт може зашкодити маркетингу компанії і підірвати комунікацію. Навіть звичайний профіль в LinkedIn може зашкодити позиціонуванню. Наприклад, якщо в ньому співробітник виглядає як геній оптимізації бюджетів, тоді як бренд компанії базується на якості, а не на вартості.

    Прес-служба чи відділ маркетингу цілком спроможні пояснити активному в соцмережах менеджерові основи бренду і дати кілька порад щодо спілкування в медіа, але варто уважно стежити за тим, щоб між ними не виник конфлікт.

  3. Скільки коштує така присутність в соцмедіа?

    Популярність може викликати у співробітника бажання отримати додаткові бонуси чи навіть підвищення посади, особливо, якщо його активність веде до реальної вигоди для бізнесу. Втім, виконання таких прохань може викликати незадоволення серед співробітників, які не користуються мережею так активно.

    Встановлення прозорих правил заохочення онлайн-зірок та пропозиція більш скромним колегам альтернативних можливостей для зростання дозволить вирішити відразу дві проблеми. З одного боку — простимулює ще більшу активність в соцмережах, якщо це необхідно компанії. З іншого — покаже іншим співробітникам, що розвиток персонального бренду — не єдиний шлях до успіху.

  4. Кому належить цей блог.

    Рекрутер, який здобув безліч фоловерів у Twitter за рахунок порад та інформації про найм, що він іноді публікує, може вважати цей обліковий запис своєю власністю. Це можливо навіть у тому випадку, якщо більшу частину контенту він розміщував під час роботи. Але для компанії — це актив, який підтримує бізнес, і він перестане бути таким, якщо рекрутер звільниться.

Саме тому роботодавцю потрібно вирішити, чи буде він встановлювати будь-які обмеження щодо публікації контенту, пов'язаного з брендом, щоб уникнути можливих конфліктів.

За матеріалами "Your Employee Is an Online Celebrity. Now What Do You Do?", The Wall Street Journal.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)