Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


КОМЕНТАРІ | Підбір персоналу 14 серпня 2006 р.

На що звертають увагу HR-менеджери, коли підбирають персонал?

В одній зі статей, раніше опублікованих на нашому порталі, йшлося про війну за таланти в Україні. Зокрема наголошувалося на тому, що Україну охоплює новий феномен — битва за найкращі ділові таланти. Автор статті Сергій Бєляєв наводить декілька основних тенденцій, яких слід очікувати в 2006-2007 роках.

Якщо війна дійсно стартувала і людський капітал починає набувати для роботодавця дедалі більшої цінності, тоді ми не маємо права обійти своєю увагою й інший аспект проблеми. Йдеться про сам процес прийому претендента на посаду, а зокрема — ті деталі, на які інтерв'юер звертає увагу в першу чергу.

Ми не будемо говорити про навички та професійні якості, оскільки їх необхідність для будь-якого претендента є очевидною. Натомість, поговоримо про певні особисті характеристики, мову, костюм, вміння поводитися та гідно виходити зі складних ситуацій, які часто стають визначальними, коли вирішується питання про прийом кандидата на посаду.

Розуміння важливості цих деталей та вміння використовувати їх для створення власного іміджу може допомогти претендентові справити необхідний вплив на роботодавця і в результаті — отримати бажану посаду.

Оскільки питання про прийом на ту чи іншу посаду стає актуальним вже з моменту написання резюме, слід підійти до цього процесу дуже серйозно. Адже саме резюме стане візитівкою претендента для роботодавця. При цьому необхідно пам'ятати не лише про формальні речі, але й про, здавалося б, "неважливі" деталі. Ось як про це говорить Олена Кропив'янська, начальник департаменту підбору та розвитку персоналу компанії "Київстар": "Ми дивимося навіть на зовнішній вигляд паперу, на якому написано резюме кандидата. Якщо папір жовтий чи покритий плямами (повірте, таке також трапляється), і резюме неприємно тримати в руках — значить людина не дуже серйозно ставиться до перспективи роботи в "Київстар".

Після написання вдалого резюме перед претендентом може відкритися дорога до наступного етапу — співбесіди з роботодавцем. Існує багато кандидатів, які, дізнавшись, що їх запрошено на співбесіду в ту чи іншу компанію, опускають руки і розслабляються, вважаючи, що посада вже знаходиться в їхній кишені. Проте, цього ні в якому разі не можна робити. Адже саме співбесіда є найбільш важливим і складним етапом на шляху до посади. Щоб вдало пройти це випробування, претендентові завжди слід пам'ятати про декілька ключових деталей.

Зрозуміла річ, що для кожної вакансії — свій стиль одягу. Програміст може носити джинси і футболку, проте, керівникові вищої ланки слід замислитися над респектабельністю власного вигляду. Адже існує велика ймовірність, що йому доведеться працювати з клієнтами і представляти компанію. Саме тому претендентові слід подумати над тим, чи не виникне у роботодавця відчуття невідповідності між посадою, яку хоче зайняти кандидат, та його зовнішнім виглядом. "Якщо на роботу прийшов сейлз-менеджер, вдягнутий не в діловий чи відверто дешевий костюм — значить з ним щось не гаразд. Я не маю на увазі, що так важливо, скільки коштує його одяг. Просто його зовнішній вигляд повинен відповідати стилю професії", — наголошує Юрій Вировець, генеральний директор компанії HeadHunter.

Той час, коли претендент прийшов на співбесіду, також має чимале значення. Про людину можна багато дізнатися лише простеживши, наскільки вона пунктуальна. Можливо, кандидат запізниться на півгодини, а можливо — прийде на 10 хвилин раніше. Професійний менеджер по персоналу відразу зробить відповідні висновки. Але не слід вважати, що відчутно завчасний прихід зможе підвищити цінність претендента в очах роботодавця.

Багато скаже про претендента і його мова. Суржик та нелітературні вислови не сприятимуть прийому на посаду. В той же час, спокійна і літературна мова, правильний темп і тембр голосу, допоможуть роботодавцеві зосередитися на тому "про що", а не на тому "як" говорить кандидат. Це дасть змогу наблизитися до бажаної посади.

Враження на роботодавця справляє і поведінка претендента: його вміння представити себе, його приязність та міміка, його відкритість до розмови та відвертість, навіть те, як він потискає руку при знайомстві. "Ми оцінюємо у людях ті речі, які зазвичай виміряти неможливо. Наприклад, якщо людина заходить у ліфт і не вітається з іншими працівниками (нехай навіть вона нікого не знає) — то це не наша людина. І в такому випадку нам байдуже, скільки часу людина просиділа на своєму попередньому місці роботи і який навчальний заклад закінчила", — стверджує Олена Кропив'янська.

Якщо із зовнішнім виглядом, мовою та поведінкою претендента все гаразд, слід бути готовим до запитань, які завжди виникають, при прийомі на посаду. Деякі з них вважаються стандартними і вже давно вивчені на пам'ять як роботодавцями, так і самими шукачами. Проте, хороші менеджери по персоналу завжди мають в запасі певну кількість неординарних запитань, які можуть поставити людину в глухий кут. Наприклад, вже згадуваний нами Юрій Вировець любить ставити запитання: "Про що Ви можете говорити довго і з захопленням?". Якщо кандидат може на нього відповісти, значить його загальний культурний рівень дає змогу орієнтуватися в ситуації, приймати зважені і самостійні рішення — за рахунок широкого світогляду людина має більше моделей для поведінки.

На сайті он-лайн журналу HeadHunter можна знайти досвід співбесід багатьох роботодавців, зокрема, Антона Калабіна, директора і співвласника компанії "Камео". Антон Калабін на співбесіді любить задавати претендентам інше запитання, яке, на його думку, може вказати на рівень їх професійного розвитку. При цьому робить він це ще з порогу, коли людина роздягається: "Поки Ви роздягаєтесь, скажіть будь-ласка, яку останню книжку зі спеціальності Ви прочитали?". Якщо претендент дійсно є професіоналом, тоді він обов'язково знайде, що сказати.

Такі, здавалося б, зовсім невинні запитання як: "Чи можете Ви займатися справами, коли грає музика?" і "За скільки Ви починаєте планувати свою відпустку?" допомагають роботодавцеві визначити певні особисті характеристики претендента. Позитивна відповідь на перше запитання вкаже на вміння кандидата зосереджуватися та швидко переключатися від однієї справи до іншої. Відповідь на друге запитання покаже роботодавцеві, чи вміє людина планувати власний час, адже, якщо вона взагалі не планує відпустку, значить і з роботою у неї приблизно така ж ситуація.

Проте, неординарні питання на те й оригінальні, що їх не можна перерахувати чи створити повний список. Готуючись до співбесіди, кандидатові слід пам'ятати, що в будь-який момент йому можуть поставити "оригінальне" запитання і на нього слід буде відповідати.

Але головне — бути переконаним у власних силах, цінувати себе і бути готовим до несподіванок. Тоді співбесіда не стане нездоланним випробуванням.

Ярослав Федорак, MCUa.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Kind Regards. Деловая переписка на английском языкеKind Regards. Деловая переписка на английском языке
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Связи — не главное. На чем держится прочный бизнесСвязи — не главное. На чем держится прочный бизнес
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним

Відгуки

Vasyl
Хотів би я запитатися як Олена Кропив'янська бачить вітання працівника що прийшов на співбесіду в ліфті з іншими працівниками :)))

Доброго дня, як спали? Чи як вихідні?

пацтулам ))))
2006-08-14 10:26:58
Відповісти

Vj
В общем, я бы посоветовала Олэне Кропивьянской, смотреть на людей в первую очередь как на людей , а не как на кадры, ну как, скажите, здравомыслящий человек, так будет кичиться тем, что работает в Киевстар, и здоровается с незнакомыми людьми в лифте! ;)
Работают во благо компании, а не в понт для окружающих. Поддерживаю комментарий по поводу приветствий в лифте, посмеялась ;) спасибо! А если человек зашёл в лифт и поздоровался со всеми, пожелал "хорошего дня", но при этом он далеко не спец в своём деле, это чтоли ваши люди? ;))
А про открахмаленную бумагу...а вы, простите, курьеров на работу набираете?
Не всегда профессионал опрятен на 100%, не по таким критериям надо судить о людях, увы, Олэне ещё совершенствоваться и совершенствоваться, выбирая всё новые и новые фразы для приветствий в лифте! ;)

Про прочитанную книгу - древний совдеповский метод...не показатель вообще

P.S. обратите лучше внимание на мотивацию человека пришедшего к вам и на то, как он справится с пробным заданием.

смешная статейка ;)
2006-08-14 17:46:38
Відповісти

Игорь, igorph2004@mail.ru
Читая эту статью, складывается мнение, что основная задача рекрутера поставить претендента в какое-то не очень удобное положение - выкрутится, мол, или не найдет что ответить. Эдакие "вершители судеб". На мой взгляд, любой человек с обычными умственными способностями, пройдя 4-5 собеседований в таких компаниях будет наизусть знать все "неординарні запитання". Кроме того, человек даже с небольшими артистическими способностям достаточно легко сможет "сыграть на публику" и выглядеть в глазах рекрутера наиболее подходящим кандидатом. Для примера попробуйте 2-3 раза пройти один и тот же "психологический" тест. После такого опыта вы легко сможете отвечать на вопросы теста, чтобы получить нужный вам приемлемый результат.
Если уж мы говорим о "войне за таланты", то и роль рекрутера должна быть другой. Талант будет выбирать компанию, а не компания талант. Если человек талантлив, то она всегда найдет применение своим способностям и тут уж компаниям надо будет хорошо подумать, а смогут ли они создать необходимые условия, чтобы полностью раскрыть способности талантливого человека, или он завянет как цветок, который высадили в неподходящей климатической зоне.
Мне трудно понять, какое значение имеет бумага на которой напечатано резюме, которое, как мне кажется, в большинстве случаев присылается по электронной почте. Или резюме необходимо приносить только лично?
Равно как и приветствие в лифте. Не уверен, что там здороваются абсолютно все уже работающие сотрудники. ;-)
2006-08-15 12:13:26
Відповісти

Dmitriy
Понравился второй комментарий :)
Создаётся впечатление, что на работу принимаются не специалисты, а прислуга или официанты.
Я то всё время думал, что Киевстар это мобильный оператор...
2006-08-15 20:55:44
Відповісти

Ярослав, jarofed@ukr.net
Щодо привітань у ліфті, то не бачу нічого особливого чи незвичного в тому, щоб сказати "Доброго дня" тим людям, з якими, можливо, доведеться працювати. Так само, коли заходите в офіс на співбесіду (припустимо, там знаходиться багато співробітників), можна просто сказати, що вам потрібна Олена (Світлана, Петро, Василь і т. п.) і піти в кабінет. А можна спершу привітатися, а потім сказати те саме. Як думаєте, хто справить краще враження на кадровика (чи HR-менеджера)?

Ніхто ж не говорить про неважливість професійних навичок чи досвіду. Просто за рівності інших умов перевага буде віддана ввічливій людині (чи людині, яка справить краще враження).
2006-08-17 12:46:40
Відповісти

Daysleeper
Нда ... Эта Ольга типичный пример HR-а с перепутанными приоритетами. А то что HR-ы любят себя считать "вершителями судеб" - так это их профессиональная болезнь. Мало кто из них этим не страдает.
2006-08-18 16:28:09
Відповісти

Вячеслав
На счёт здорования в лифте.
Я жил одно время в деревне, так там если не поздороваться, то обидишь и сильно оскорбишь человека, которого встретил на своём пути. Лично я имею подобную привычку, и проходя по территории завода, всегда здороваюсь со всеми, невзирая на то, что имён многих людей я не знаю. Входя в любое учреждение я всегда здороваюсь и не вижу ничего зазорного в этом.
Более того это показатель открытости человека и его воспитанности.
2006-08-19 11:01:57
Відповісти

Александр
Ответ Вячеславу:
Лично я тоже привык здороваться с людьми, но с теми, кого знаю. Не думаю, что прийдя на собеседование, я бы стал в лифте здороваться со всеми. Это не относится к вежливости или невежливости. Безусловно заходя в лифт я пропущу дам в первую очередь. Это стандартная привычка. Но я не соглашусь с утверждением, что тот, кто не поздоровается, тот неотёсанный босяк и не заслуживает работать в какой-либо организации. Я сам являюсь директором одной из таких и не стал бы оценивать новопришедших сотрудников по такому критерию, увольте.

С уважением,
А.А.
2006-08-21 21:54:59
Відповісти

Владимир
Думаю, что дело вовсе не в лифте! HR вознесли себя высоко, в словах, а на деле, они пусты как колокольчики, т.к. их специализация - это проверять профессионалов не будучи самими профессионалами.
2006-08-21 21:58:38
Відповісти

Анна Владимировна
1. Никогда нельзя делать поспешных выводов о человеке.
2. Оценить по внешнему виду и по виду резюме безусловно можно, но это не стопроцентная характеристика кандидата.
3. Главный момент - есть испытательный срок, в течение которого всё становится явным.

Советую не забывать об этих моментах при встрече с очередным кандидатом.

Отдельно Елене Кропивянской хотела бы порекомендовать набирать персонал согласно со сферой деятельности компании. По статье действительно создаётся впечатление, что она относится к рекрутингу официантов или какой-либо схожей деятельности.
Однажды, приняв на работу сотрудника, пришедшего даже без резюме на собеседование (в любом случае оно уже было в наличие в электронном виде), человек опаздал, из-за погодных условий (была зима). Закрыв на всё это глаза, побеседовав с этим кандидатом, проверив проф. навыки, он стал нашим сотрудником, и, оправдал все ожидания и уже не первый год работает на предприятии.

Мой Вам совет, Елена, снимите корону.

С уважением,

Анна Владимировна
2006-08-25 22:43:49
Відповісти


Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)