КОМЕНТАРІ | Підбір персоналу 14 серпня 2006 р.

На що звертають увагу HR-менеджери, коли підбирають персонал?

В одній зі статей, раніше опублікованих на нашому порталі, йшлося про війну за таланти в Україні. Зокрема наголошувалося на тому, що Україну охоплює новий феномен — битва за найкращі ділові таланти. Автор статті Сергій Бєляєв наводить декілька основних тенденцій, яких слід очікувати в 2006-2007 роках.

Якщо війна дійсно стартувала і людський капітал починає набувати для роботодавця дедалі більшої цінності, тоді ми не маємо права обійти своєю увагою й інший аспект проблеми. Йдеться про сам процес прийому претендента на посаду, а зокрема — ті деталі, на які інтерв'юер звертає увагу в першу чергу.

Ми не будемо говорити про навички та професійні якості, оскільки їх необхідність для будь-якого претендента є очевидною. Натомість, поговоримо про певні особисті характеристики, мову, костюм, вміння поводитися та гідно виходити зі складних ситуацій, які часто стають визначальними, коли вирішується питання про прийом кандидата на посаду.

Розуміння важливості цих деталей та вміння використовувати їх для створення власного іміджу може допомогти претендентові справити необхідний вплив на роботодавця і в результаті — отримати бажану посаду.

Оскільки питання про прийом на ту чи іншу посаду стає актуальним вже з моменту написання резюме, слід підійти до цього процесу дуже серйозно. Адже саме резюме стане візитівкою претендента для роботодавця. При цьому необхідно пам'ятати не лише про формальні речі, але й про, здавалося б, "неважливі" деталі. Ось як про це говорить Олена Кропив'янська, начальник департаменту підбору та розвитку персоналу компанії "Київстар": "Ми дивимося навіть на зовнішній вигляд паперу, на якому написано резюме кандидата. Якщо папір жовтий чи покритий плямами (повірте, таке також трапляється), і резюме неприємно тримати в руках — значить людина не дуже серйозно ставиться до перспективи роботи в "Київстар".

Після написання вдалого резюме перед претендентом може відкритися дорога до наступного етапу — співбесіди з роботодавцем. Існує багато кандидатів, які, дізнавшись, що їх запрошено на співбесіду в ту чи іншу компанію, опускають руки і розслабляються, вважаючи, що посада вже знаходиться в їхній кишені. Проте, цього ні в якому разі не можна робити. Адже саме співбесіда є найбільш важливим і складним етапом на шляху до посади. Щоб вдало пройти це випробування, претендентові завжди слід пам'ятати про декілька ключових деталей.

Зрозуміла річ, що для кожної вакансії — свій стиль одягу. Програміст може носити джинси і футболку, проте, керівникові вищої ланки слід замислитися над респектабельністю власного вигляду. Адже існує велика ймовірність, що йому доведеться працювати з клієнтами і представляти компанію. Саме тому претендентові слід подумати над тим, чи не виникне у роботодавця відчуття невідповідності між посадою, яку хоче зайняти кандидат, та його зовнішнім виглядом. "Якщо на роботу прийшов сейлз-менеджер, вдягнутий не в діловий чи відверто дешевий костюм — значить з ним щось не гаразд. Я не маю на увазі, що так важливо, скільки коштує його одяг. Просто його зовнішній вигляд повинен відповідати стилю професії", — наголошує Юрій Вировець, генеральний директор компанії HeadHunter.

Той час, коли претендент прийшов на співбесіду, також має чимале значення. Про людину можна багато дізнатися лише простеживши, наскільки вона пунктуальна. Можливо, кандидат запізниться на півгодини, а можливо — прийде на 10 хвилин раніше. Професійний менеджер по персоналу відразу зробить відповідні висновки. Але не слід вважати, що відчутно завчасний прихід зможе підвищити цінність претендента в очах роботодавця.

Багато скаже про претендента і його мова. Суржик та нелітературні вислови не сприятимуть прийому на посаду. В той же час, спокійна і літературна мова, правильний темп і тембр голосу, допоможуть роботодавцеві зосередитися на тому "про що", а не на тому "як" говорить кандидат. Це дасть змогу наблизитися до бажаної посади.

Враження на роботодавця справляє і поведінка претендента: його вміння представити себе, його приязність та міміка, його відкритість до розмови та відвертість, навіть те, як він потискає руку при знайомстві. "Ми оцінюємо у людях ті речі, які зазвичай виміряти неможливо. Наприклад, якщо людина заходить у ліфт і не вітається з іншими працівниками (нехай навіть вона нікого не знає) — то це не наша людина. І в такому випадку нам байдуже, скільки часу людина просиділа на своєму попередньому місці роботи і який навчальний заклад закінчила", — стверджує Олена Кропив'янська.

Якщо із зовнішнім виглядом, мовою та поведінкою претендента все гаразд, слід бути готовим до запитань, які завжди виникають, при прийомі на посаду. Деякі з них вважаються стандартними і вже давно вивчені на пам'ять як роботодавцями, так і самими шукачами. Проте, хороші менеджери по персоналу завжди мають в запасі певну кількість неординарних запитань, які можуть поставити людину в глухий кут. Наприклад, вже згадуваний нами Юрій Вировець любить ставити запитання: "Про що Ви можете говорити довго і з захопленням?". Якщо кандидат може на нього відповісти, значить його загальний культурний рівень дає змогу орієнтуватися в ситуації, приймати зважені і самостійні рішення — за рахунок широкого світогляду людина має більше моделей для поведінки.

На сайті он-лайн журналу HeadHunter можна знайти досвід співбесід багатьох роботодавців, зокрема, Антона Калабіна, директора і співвласника компанії "Камео". Антон Калабін на співбесіді любить задавати претендентам інше запитання, яке, на його думку, може вказати на рівень їх професійного розвитку. При цьому робить він це ще з порогу, коли людина роздягається: "Поки Ви роздягаєтесь, скажіть будь-ласка, яку останню книжку зі спеціальності Ви прочитали?". Якщо претендент дійсно є професіоналом, тоді він обов'язково знайде, що сказати.

Такі, здавалося б, зовсім невинні запитання як: "Чи можете Ви займатися справами, коли грає музика?" і "За скільки Ви починаєте планувати свою відпустку?" допомагають роботодавцеві визначити певні особисті характеристики претендента. Позитивна відповідь на перше запитання вкаже на вміння кандидата зосереджуватися та швидко переключатися від однієї справи до іншої. Відповідь на друге запитання покаже роботодавцеві, чи вміє людина планувати власний час, адже, якщо вона взагалі не планує відпустку, значить і з роботою у неї приблизно така ж ситуація.

Проте, неординарні питання на те й оригінальні, що їх не можна перерахувати чи створити повний список. Готуючись до співбесіди, кандидатові слід пам'ятати, що в будь-який момент йому можуть поставити "оригінальне" запитання і на нього слід буде відповідати.

Але головне — бути переконаним у власних силах, цінувати себе і бути готовим до несподіванок. Тоді співбесіда не стане нездоланним випробуванням.

Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 жовтня 2020
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. KPI посад. Впровадження Системи Мотивації персоналу
5 жовтня — 7 грудня 2020
Київ
Курс «Управлінський коктейль»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)