ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ 2.0. Бізнес-конференція на основі реальних кейсів


РЕЦЕНЗІЇ | Книга 12 вересня 2012 р.

Риба, яка з'їла кита:
Життя та часи американського бананового короля

The Fish That Ate the Whale: The Life and Times of America's Banana King

У 1954 році ЦРУ організувало переворот у Гватемалі, який був більш хитрим кроком, ніж революція. У країну вторгся 39-річний екс-полковник Карлос Кастільйо Армас (Carlos Castillo Armas) із групою 400 найманців. Втім той факт, що операція закінчилася поваленням демократично обраного лідера Гватемали Джакобо Арбенса (Jacobo Arbenz) стало несподіванкою навіть для самих представників ЦРУ.

Найхитрішим виявився Семюель Земурай (Samuel Zemurray), відомий під іменем "бананового короля", оскільки займався торгівлею бананами. Саме він — центральна фігура книги Річа Когена (Rich Cohen) "Риба, яка з'їла кита" (The Fish That Eat the Whale). Ця історія дає нам цінний урок, що може трапитися, якщо бізнес набуває занадто багато влади.

"Для мене, — пише Коген, — життя Семюеля Земурая стало справжньою історією втілення Американської мрії, не тільки з точки зору досягнення успіху, але й з позиції "ціни", яку довелося заплатити за цей успіх".

Земурай був доволі суперечливою особистістю. З одного боку, він підтримував університети і будував лікарні у Центральній Америці, а з іншого — руйнував демократичні режими в прилеглих країнах, коли виникала загроза того, що вибрані лідери можуть почати впроваджувати правила "чесної гри" на землях, завдяки яким Земурай отримував свій прибуток.

На початку 1950-их його компанія United Fruit володіла 70% всіх приватних земель у Гватемалі. Лише 15% цих земель використовувалося. А 35% були в резерві. Щоб відкрити землі для потреб сільського господарства, президент Джакобо Арбенс підписав указ, який дозволяв використовувати вільні землі приватним фермерам. Так він нажив жахливого і жорстокого ворога в особі Семюеля Земурая.

Гватемала була однією із найбільш відомих і найкривавіших інтервенцій, які здійснювалися за глибоко прихованої ініціативи Земурая. Але вона була далеко не першою. Були й інші — не менш підлі. Автор книги "Риба, як з'їла кита" називає Земурая тією людиною, яка стала причиною багатьох десятиліть жахливої жорстокості.

Ярослав Федорак, за матеріалами Businessweek.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
12 травня 2017
Київ, Готель «Мир»
Оплата за результатом KPI — мотивація 4.0 (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
16 травня 2017
Київ, kmbs
Управління репутацією в розгалуженій бізнес-структурі: як налагодити систему зсередини? (Євген Загорулько)
18-19 травня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Складська логістика торгового підприємства (Віктор Барановський)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Эссенциализм. Путь к простотеЭссенциализм. Путь к простоте
Великолепные мероприятия. Технология и практика event managementВеликолепные мероприятия. Технология и практика event management
Мастерство жизни. Внутренняя динамика развитияМастерство жизни. Внутренняя динамика развития
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Мой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себеМой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)