РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 8 травня 2014 р.

Не заважай собі!

Lean In: Women, Work, and the Will to Lead

З часу, коли кількість жінок серед випускників американських коледжів досягла відмітки 50%, минуло вже 30 років. Проте й досі чоловіки займають переважну кількість управлінських посад як у державному секторі, так і в бізнесі. При цьому в суспільстві якось не дуже прийнято відкрито обговорювати це питання. Отже, вихід у світ книги Шерил Сендберг (Sheryl Sandberg) «Lean In: Women, Work, and the Will to Lead» («Упрись і рухайся вперед: жінки, робота та прагнення лідерства»)1 перервав традицію замовчування проблеми жіночого лідерства.

Lean In: Women, Work, and the Will to Lead
» Докладніше на Amazon
Сендберг, операційний директор Facebook, намагається знайти відповідь на запитання, чому так часто кар’єрні надії обдарованих жінок руйнуються вщент. До недавнього часу, вважалося, що управлінський потенціал представниць прекрасної половини людства реалізовуватиметься у міру того, як формуватиметься жіночий «лідеропровід», або коли все більше панянок ставатимуть менеджерами середньої ланки. Проте цього не сталося.

Як зазначає Сендберг, хоча на шляху до найвищих посад жінки стикаються із зовнішніми перешкодами (як-от особливості організаційної культури, явна чи прихована гендерна дискримінація), внутрішні бар’єри (спосіб мислення та тип поведінки) також мають суттєве значення. Автор книги з майже академічною прискіпливістю аналізує особливості жіночого фактору у корпоративному світі. Наприклад, як корелюється привабливість і успішність в очах чоловіків (на жаль, негативно), як оцінюють представники обох статей свої знання та вміння (чоловіки не дуже схильні ставити свій професіоналізм під сумнів — навіть у випадках, коли жінки демонструють набагато кращі результати) та, як одні і другі зважують свої перспективи отримати бажану роботу (здебільшого, жінки готові боротися за посаду, якщо на 100% відповідають зазначеним вимогам; натомість чоловіки переконані у своєму успіху навіть якщо ця цифра складає 60%). Таким чином, Сендберг стверджує, що, крім усього, на шляху жінок до найвищих позицій також стоїть притаманна їм схильність ставити свої здібності під сумнів.

Шерил Сендберг без будь-яких виправдань визнає, що сама робила усі помилки, про які пише. Наприклад, коли Ларрі Саммерс (Larry Summers), наставник Сендберг в Гарварді, запропонував Шерил поборотися за міжнародну стипендію, вона відмовилася через побоювання, що це завадить влаштувати особисте життя. Пізніше, працюючи під керівництвом Саммерса у Світовому банку, Саммерс взяла занадто близько до серця його зауваження, що в неї «занадто хлопчача манера спілкування».

Пізніше, під час президентства Клінтона Шерил Сендберг працювала під началом свого вчителя в казначействі США. Тоді її захопила технологія. А 2001-го Сендберг прийшла до Google, де швидко стала віце-президентом з онлайн-продажу та операцій, а через сім років зайняла посаду операційного директора Facebook.

Сендберг розповідає, як, опинившись у Світовому банку, не вміла повноцінно працювати з електронними таблицями, які невдалі рішення приймала та як потайки плакала, отримавши зауваження. Тому нічого дивного немає у тому, що вона наразилася на нищівну критику з боку тих, хто вважає, що успішна жінка повинна бути самим ототожненням незламності — чимось на кшталт іконічної моделі для наслідування. Добряче дісталося Сендберг і від представників ЗМІ, котрі розгорнули проти неї справжню кампанію під гаслом «Шерил Сендберг звинувачує жінок!». Хоча головна ціль, яку переслідує топ-менеджер Facebook, — це допомогти жінкам досягти успіху в бізнес-середовищі. Так, Сендберг на власному прикладі показує, що прагнення навчатися важливіше за амбіції, а також, що вміння вислуховувати — це одне із найважливіших вмінь лідера. І ще, на переконання автора книги, аби досягти успіху, слід виходити з того, що істина на боці опонента. Якщо ж намагатися переконати когось у власній правоті, то людина займе оборонну позицію, а тому і шанси знайти вирішення проблеми будуть практично нульові. Шерил Сендберг підкреслює, що вміння, якими зараз володіє, далися їй не просто — за ними не один рік наполегливої праці, а також, що для успішного сходження на корпоративну вершину потрібні такі якості, як допитливість розуму, здатність сприймати протилежні думки, позитивне налаштування та безкомпромісна чесність перед собою.

За матеріалами strategy+business.


    1 Книга займає третю позицію в категорії «Особистісний розвиток управлінців» переліку «Найкращі книги 2013-го року» за версією видання strategy+business.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)