РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 22 грудня 2015 р.

Про конкуренцію, співпрацю та ієрархію

Джерело: innovations

Для успішного життя важливо вміти як конкурувати, так і об’єднуватись з іншими для досягнення спільного результату. Причому треба робити це свідомо, чітко розуміючи — якої мети ви прагнете досягти — і відповідно обираючи модель взаємодії.

Друг і ворог: Коли співпрацювати, коли конкурувати, і як досягти успіху в обох випадках (Friend & Foe: When to Cooperate, When to Compete, and How to Succeed at Both)
» Докладніше на Amazon
Усі стосунки, які ми маємо, одночасно включають в себе і конкуренцію, і співпрацю, — впевнені Адам Галінські (Adam Galinsky) і Моріс Швейцер (Maurice Schweitzer), автори книги "Друг і ворог: Коли співпрацювати, коли конкурувати, і як досягти успіху в обох випадках" (Friend & Foe: When to Cooperate, When to Compete, and How to Succeed at Both). І ми зможемо отримати від життя набагато більше, якщо дізнаємось, як знайти правильний баланс між ролями друга та суперника.

Люди завжди порівнюють свої дії з діями інших і одночасно прагнуть порівнянь — бо хочуть знати, чи великого успіху досягли, чи краще, ніж інші, вони щось роблять. Ми хочемо, щоб нам довіряли, хочемо бути сильними, мати владу. Але насправді влада й сила визначаються не тим, скільки у нас реальних можливостей впливати на інших, а наскільки сильними ми себе відчуваємо. Саме це визначає, як ми будемо мислити та діяти.

Влада — реальна чи та, яку ми відчуваємо в собі — робить нас більш зосередженими на власній точці зору, відволікає від точки зору інших. І саме так можна її втратити. Ключ до того, щоб зберегти силу й владу, — у тому, щоб не переставати бачити світ очима інших людей.

Існує певне допустиме відхилення між владою, яку ви демонструєте, і тією, якою ви справді володієте. Якщо ви поводите себе так, ніби маєте набагато більше влади, ніж ви в дійсності маєте, то ставлення оточуючих до вас погіршиться. Тому кожному потрібно знайти своє допустиме відхилення — і намагатись не виходити за його межі.

Ще одне цікаве спостереження Адама Галінські і Моріса Швейцера: люди несвідомо прагнуть ієрархії, вона потрібна їм, бо допомагає знайти баланс між співпрацею та суперництвом.

Ієрархія надає нам готову відповідь на запитання — як розподіляти обмежені ресурси. Ми чітко знаємо, які задачі пріоритетні — і розуміємо, куди спрямовувати свої зусилля в першу чергу. Також ієрархія полегшує координацію між різними людьми. Їм легше об’єднуватись заради досягнення спільного результату, і їм стає зрозуміліше — коли це робити дійсно необхідно, а коли треба займатись своєю справою наодинці.

Влада робить нас більш зосередженими на власній точці зору, відволікає від думки інших

Дослідження, на які посилаються Галінські і Швейцер, свідчать: спільне керівництво, як правило, не працює. Якщо у команди немає єдиного лідера, натомість є два керівники, то це створює атмосферу невизначеності. І, зрештою, вбиває ідеї обох лідерів. Єдина можливість уникнути такого сценарію — чітко розподілити зони відповідальності керівників.

Втім, ієрархія є корисною не завжди. Чим більш «людською» є задача, що більше складних роздумів вона потребує — тим менш ефективною може виявитись ієрархічна модель для її розв’язку. Причина в тому, що традиційна ієрархія надає більшої ваги думці керівників. А для розв’язку складних проблем потрібно зібрати думки з усіх рівнів ієрархії і врахувати їх. Це ілюструє цитата Стіва Джобса: «Вами мають керувати ідеї, а не ієрархія».

Для розв’язку складних проблем потрібно зібрати думки з усіх рівнів ієрархії і врахувати їх

В одному дослідженні проаналізували поведінку більше 30 тис. альпіністів у Гімалаях. Виявилось, що вірогідність померти під час експедиції вища у тих людей, які походять з країн з ієрархічною культурою. Причина, ймовірно, у тому, що в цих державах прийняття рішень — це процес, який йде згори донизу. І ставити під сумнів думку керівника там зазвичай не дозволяється. А значить, такий альпініст навряд чи почне сперечатись із лідером групи, навіть якщо побачить загрозу.

Кожній людині варто осмислено підходити до взаємодії і у тому чи іншому випадку обирати для себе: конкурувати чи співпрацювати, підкорятись ієрархії чи ставити її під сумнів.

За матеріалами "When to Cooperate and When to Compete", Leadership Now.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29 січня — 26 лютого 2022
Онлайн-курс
Стратегічний розвиток бізнесу
10-11 лютого 2022
Онлайн-курс
KPI-Мотивація. Побудова системи оплати за результатом
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)