РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 22 грудня 2015 р.

Про конкуренцію, співпрацю та ієрархію

Джерело: innovations

Для успішного життя важливо вміти як конкурувати, так і об’єднуватись з іншими для досягнення спільного результату. Причому треба робити це свідомо, чітко розуміючи — якої мети ви прагнете досягти — і відповідно обираючи модель взаємодії.

Друг і ворог: Коли співпрацювати, коли конкурувати, і як досягти успіху в обох випадках (Friend & Foe: When to Cooperate, When to Compete, and How to Succeed at Both)
» Докладніше на Amazon
Усі стосунки, які ми маємо, одночасно включають в себе і конкуренцію, і співпрацю, — впевнені Адам Галінські (Adam Galinsky) і Моріс Швейцер (Maurice Schweitzer), автори книги "Друг і ворог: Коли співпрацювати, коли конкурувати, і як досягти успіху в обох випадках" (Friend & Foe: When to Cooperate, When to Compete, and How to Succeed at Both). І ми зможемо отримати від життя набагато більше, якщо дізнаємось, як знайти правильний баланс між ролями друга та суперника.

Люди завжди порівнюють свої дії з діями інших і одночасно прагнуть порівнянь — бо хочуть знати, чи великого успіху досягли, чи краще, ніж інші, вони щось роблять. Ми хочемо, щоб нам довіряли, хочемо бути сильними, мати владу. Але насправді влада й сила визначаються не тим, скільки у нас реальних можливостей впливати на інших, а наскільки сильними ми себе відчуваємо. Саме це визначає, як ми будемо мислити та діяти.

Влада — реальна чи та, яку ми відчуваємо в собі — робить нас більш зосередженими на власній точці зору, відволікає від точки зору інших. І саме так можна її втратити. Ключ до того, щоб зберегти силу й владу, — у тому, щоб не переставати бачити світ очима інших людей.

Існує певне допустиме відхилення між владою, яку ви демонструєте, і тією, якою ви справді володієте. Якщо ви поводите себе так, ніби маєте набагато більше влади, ніж ви в дійсності маєте, то ставлення оточуючих до вас погіршиться. Тому кожному потрібно знайти своє допустиме відхилення — і намагатись не виходити за його межі.

Ще одне цікаве спостереження Адама Галінські і Моріса Швейцера: люди несвідомо прагнуть ієрархії, вона потрібна їм, бо допомагає знайти баланс між співпрацею та суперництвом.

Ієрархія надає нам готову відповідь на запитання — як розподіляти обмежені ресурси. Ми чітко знаємо, які задачі пріоритетні — і розуміємо, куди спрямовувати свої зусилля в першу чергу. Також ієрархія полегшує координацію між різними людьми. Їм легше об’єднуватись заради досягнення спільного результату, і їм стає зрозуміліше — коли це робити дійсно необхідно, а коли треба займатись своєю справою наодинці.

Влада робить нас більш зосередженими на власній точці зору, відволікає від думки інших

Дослідження, на які посилаються Галінські і Швейцер, свідчать: спільне керівництво, як правило, не працює. Якщо у команди немає єдиного лідера, натомість є два керівники, то це створює атмосферу невизначеності. І, зрештою, вбиває ідеї обох лідерів. Єдина можливість уникнути такого сценарію — чітко розподілити зони відповідальності керівників.

Втім, ієрархія є корисною не завжди. Чим більш «людською» є задача, що більше складних роздумів вона потребує — тим менш ефективною може виявитись ієрархічна модель для її розв’язку. Причина в тому, що традиційна ієрархія надає більшої ваги думці керівників. А для розв’язку складних проблем потрібно зібрати думки з усіх рівнів ієрархії і врахувати їх. Це ілюструє цитата Стіва Джобса: «Вами мають керувати ідеї, а не ієрархія».

Для розв’язку складних проблем потрібно зібрати думки з усіх рівнів ієрархії і врахувати їх

В одному дослідженні проаналізували поведінку більше 30 тис. альпіністів у Гімалаях. Виявилось, що вірогідність померти під час експедиції вища у тих людей, які походять з країн з ієрархічною культурою. Причина, ймовірно, у тому, що в цих державах прийняття рішень — це процес, який йде згори донизу. І ставити під сумнів думку керівника там зазвичай не дозволяється. А значить, такий альпініст навряд чи почне сперечатись із лідером групи, навіть якщо побачить загрозу.

Кожній людині варто осмислено підходити до взаємодії і у тому чи іншому випадку обирати для себе: конкурувати чи співпрацювати, підкорятись ієрархії чи ставити її під сумнів.

За матеріалами "When to Cooperate and When to Compete", Leadership Now.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
20 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
10 главных секретов руководителя или как достичь лояльности и вовлеченности персонала (Ірина Головньова)
23-24 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Стратегічна Сесія. Розробка стратегії топ-менеджментом компанії (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Перемикайся. Стань тим, ким хочеш бутиПеремикайся. Стань тим, ким хочеш бути
Капитализм по-китайски. Государство и бизнесКапитализм по-китайски. Государство и бизнес
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту
Футбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутриФутбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутри
Выйди из зоны комфорта. Измени свою жизнь. 21 метод повышения личной эффективностиВыйди из зоны комфорта. Измени свою жизнь. 21 метод повышения личной эффективности


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)