Розробка стратегії і плана розвитку бізнесу


ТЕНДЕНЦІЇ | Продуктивність 8 липня 2015 р.

Мистецтво управління продуктивністю

Чому дуже часто система управління продуктивністю не тільки не працює на підвищення результативності бізнесу, але ще й спантеличує керівників та забирає в них безцінний час? Це питання розглядається в матеріалі, підготовленому аналітиками Boston Consulting Group.

BCG: Мистецтво управління продуктивністю Все більшою мірою фінансовий директор (CFO) — це не просто людина, яка повинна навести лад з цифрами, але ще й головний «хранитель» акціонерної вартості фірми, а також її стратегічний радник. Тобто можна сказати, що CFO перетворюється на директора з питань результативності бізнесу.

На жаль, більшість фінансових директорів погано «екіпіровані» для виконання цієї ролі, бо стан системи управління результативністю фірми є, м’яко кажучи, не найкращим. Поширення інформаційних технологій привело до генерування величезної кількості даних та звітів, але в основному топ-менеджери та члени рад директорів не мають інструментів, що дали б їм змогу не потонути в морі інформації та видобути з неї корисні знання та інсайти щодо функціонування бізнесу.

Здебільшого, система управління продуктивністю являє собою «збірну солянку» із різноманітних інструментів, що дісталися фірмі в спадщину від попередніх десятиліть. Ключові показники результативності (KPI), які використовуються в організації, не приведено до єдиної системи; немає і єдиного підходу до категоризації даних. Нерідко кадровики, фінансисти та бухгалтери, які займаються обліком заробітної плати, по-різному підходять до визначення одиниці виміру робочого часу. А права прийняття рішень стосовно того, які дані слід збирати, розпорошено настільки, що в організації практично неможливо запровадити стандарти щодо формування її звітності.

Отже, величезна кількість часу йде на те, щоб зібрати дані разом та якось подолати протиріччя між ними для того, аби керівники могли зробити хоча б якісь корисні висновки для себе. За нашими оцінками, це займає приблизно 30% часу, що використовується в рамках типової фінансової функції підприємства. Але набагато серйознішим наслідком є неадекватна якість управлінських рішень, що приймаються на основі поганих даних. Як зауважив один топ-менеджер: «Наша управлінська команда витрачає стільки часу на те, щоб якось розібратися з даними та дійти висновку, чи є вони правильними, що до інтерпретації цієї інформації ніколи "не доходять руки"».

Фінансові директори повною мірою усвідомлюють проблеми з даними. «Ми генеруємо десь 20 тис. звітів щороку — по одному на кожних трьох працівників!», — сказав один із них. «Наша система управління продуктивністю — це кров, піт та Excel або, іншими словами, нічний кошмар для фінансиста», — додав його колега.

Втім, дуже часто компанії підходять до розв’язання цієї проблеми так мовби вона була суто технологічною. Шукають вендорів, які могли б запропонувати найсучаснішу систему управління продуктивністю. А інвестуючи величезні кошти в придбання програмних рішень, навіть не замислюються ані на мить — які метрики та типи організаційної взаємодії насправді потрібні фірмі.

Хоча для того, щоб покращити недолугу систему управління продуктивністю, потрібні не великі кошти, а комплексний стратегічний підхід. Перед усе управлінська команда під керівництвом фінансового директора мусить ідентифікувати метрики, які є реально значущими для ефективного управління компанією, та створити організаційну систему, що уможливлює переведення даних в корисні для бізнесу ідеї та ефективніші рішення (таб. 1). Лише тоді автоматизація та програмне забезпечення можуть стати рушіями процесу управління продуктивністю.

Таблиця 1. Управління продуктивністю: генерування значущої для бізнесу інформації

  KPI  
1. Дані: наявність єдиного джерела узгоджених даних
2. Аналіз: виявлення значущих базових схем
3. Інсайт: прийняття рішень на основі системного аналізу складних ситуацій із застосуванням максимально повного набору даних, розгляду всіх наявних варіантів рішень та прогнозування їхніх результатів
4. Планування: розробка планів дій, що служать досягненню стратегічних цілей компанії

За матеріалами "The Art of Performance Management", bcg.perspectives.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 квітня 2017
Київ, kmbs
Від персональної місії до командних результатів (Ярослава Лоянич)
27-28 квітня 2017
Київ
Управління запасами — збільшення прибутку компанії (Олена Павлова)
28-30 квітня 2017
Київ, БЦ Інком
Тренінг із досягнення надрезультатів «Контекст» (Арсен Рябуха, Володимир Герасічев)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Самое важное. Как разобраться в себе, стать лидером и повести за собой командуСамое важное. Как разобраться в себе, стать лидером и повести за собой команду
Работа твоей мечты. Как зарабатывать деньги, занимаясь любимым деломРабота твоей мечты. Как зарабатывать деньги, занимаясь любимым делом
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Сделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой следСделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой след
Краткий курс MBA. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управленияКраткий курс MBA. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управления


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)