ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 20 липня 2016 р.

Росс Доусон про інновації та майбутнє бізнесу

Джерело: innovations

Інновації сьогодні є необхідною складовою успішного бізнесу — завдяки ним компанії можуть встигати за швидкими змінами середовища. Інновації визначають, хто ми, як працює бізнес і як функціонує суспільство. Футуролог Росс Доусон (Ross Dawson) вважає, що компанії потрібно забезпечити безперервний потік інновацій. Про те, як це зробити, — у цій статті, підготовленій у межах спільного проекту kmbs та компанії Dell.

Росс Доусон про інновації та майбутнє бізнесу Ми живемо у світі, який рухається у бік максимальної гнучкості й відкритості, — каже Доусон. І в центрі усього зараз знаходяться мережі. Футуролог вважає, що ми вже перейшли до суспільства, в якому цінність створюється мережею, а не окремою організацією. Тому чим більше зв’язків у компанії — тим простіше їй генерувати інновації та досягати успіху. Саме мережа допомагає інноваціям стати безперервним потоком.

Нинішнє десятиліття відкриває перед компаніями безліч можливостей. Мережі, у яких ми беремо участь, «оживають», імітуючи роботу біологічних мереж. Як допомогти цьому процесу і зробити свої мережі більш «живими»? Для цього, на думку футуролога, потрібно забезпечити наявність великої кількості різноманітних зв’язків.

Цінність зв’язків стрімко зростає, коли вони різноманітні. Адже інновації, за своєю сутністю, це поєднання різних напрямків та перспектив, які раніше здавались непоєднуваними. Як сказав Нобелівський лауреат 1993 року Кері Малліс (Kary Mullis), «я поєднав елементи, які вже були наявними, але це саме те, що завжди роблять винахідники. Зазвичай ви не можете просто створити нові елементи, новий елемент — це результат комбінування». Для бізнесу актуальний той самий принцип: команда з широким спектром навичок та різноманітним досвідом має найбільшу ймовірність придумати цікаву інновацію.

Що більше зв’язків у компанії — тим простіше їй генерувати інновації та досягати успіху

Доусон виділяє п’ять основних зон, яких можуть стосуватись інновації в компанії: продукт або послуга, маркетинг, процеси, організація, бізнес-модель. Інновації потрібні на кожному з цих рівнів, однак найбільшого ефекту можна досягти завдяки змінам на двох останніх. Адже традиційні, негнучкі організаційні структури залежать від звичок, які підсилюють існуючу бізнес-модель. А якщо змінити структуру чи бізнес-модель організації, можна вийти з цього «замкненого кола».

Для того щоб залишатись успішною у майбутньому, компанії потрібно думати не тільки про зовнішні мережі, частиною яких вона є, але й про внутрішні, а також про інтеграцію перших і других. Межа між зовнішніми та внутрішніми мережами стає все більш гнучкою та прозорою, — стверджує Доусон. Причина цього явища, частково, полягає у поширенні тренду «відкритих даних». Футуролог наводить у якості прикладу компанію Amazon: її засновник Джефф Безос наказує командам відкривати свої дані.

Ті компанії, які не можуть вирішити, які дані мають бути відкритими, а які ні, — залишаються позаду

На думку Доусона, тренд відкритості даних у майбутньому буде продовжувати поширюватись. Він вважає, що сьогоднішні лідери мають управляти трьома рівнями інформації в компанії: власні дані, спільні з партнерами, відкриті всьому світу. Доусон попереджає: якщо не робити ніяких кроків для відкриття інформації, це може призвести до великих ризиків для організації. Ті компанії, які не можуть вирішити, які відомості мають бути доступними широкому загалу, а які ні, — залишаються позаду у конкурентній гонці.

Також футуролог стверджує, що вже сьогодні — і тим паче у майбутньому — організація не може бути успішною сама по собі. Вона має створювати цінність у межах екосистеми. Глобальна стратегія змінюється: зараз ми спостерігаємо рух від створення цінності всередині організації до створення цінності в ширшому просторі. Лідерам потрібно розуміти, що вони не можуть "затримати" усю цінність всередині свого бізнесу, — інакше він слабшатиме. У сьогоднішньому суспільстві вже не можна бути жадібним. Той, хто створює потік інновацій, має робити це не лише для себе, але й для інших учасників своєї мережі.

За матеріалами RossDawson.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)