НОВИНИ від 17.08.2009


Як керувати віртуальними командами

Якщо віртуальні команди справді є майбутнім бізнесу, як прогнозують багато експертів, тоді менеджерам ще слід добряче попрацювати над розвитком своїх компетенцій управління такими командами. Адже, як показує проведене нещодавно дослідження, 13 із 14-ти найбільш розповсюджених проблем, пов'язаних зі стосунками на робочому місці, притаманні в першу чергу командам, які розкидані по різних країнах світу.

Дослідження, в якому взяло участь більше 500 респондентів, проведене тренінговою компанією VitalSmarts, виявило, що проблеми пов'язані з "віддаленими працівниками" набагато складніше вирішити, ніж ті, що стосуються колег, які працюють в офісі.

Але, що найгірше — дослідження переконливо показало, що проблеми, пов'язані з віддаленою роботою можуть деструктивно впливати не лише на робочі стосунки, але й на результативність компанії в цілому.

Коли люди стикаються з проблемами, пов'язані з їхніми колегами, які працюють в іншому місті, країні чи навіть на іншому континенті — вони або обирають стратегію мовчання, або ж агресивно висловлюють своє незадоволення, що, звісно ж, жодним чином не сприяє вирішенню проблеми в рамках компанії.

Стратегія мовчання зазвичай включає в себе бойкотування телефонних дзвінків від колег, які працюють в інших куточках світу (не кажучи вже про те, щоб передзвонювати їм самостійно), затягування прийняття важливих рішень, та й взагалі — уникнення будь-якого контакту з ними.

Агресивне висловлення незадоволення може включати критику, плітки, скарги на інших та намагання забруднити імідж партнера перед іншими співробітниками.

У той час як генеральні директори підраховують гроші, які вони зекономлять на поточних витратах, користуючись послугами віртуальної команди, вони забувають взяти до уваги непередбачувані витрати.

Основна проблема віртуальних команд — це не стільки розміщення в різних куточках світу, скільки комунікація. Тому дослідження пропонує п'ять ключових аспектів, які можуть суттєво підвищити ефективність роботи з віддаленими працівниками:

  1. Перш за все — проблему потрібно завжди обговорити ще до того, як вона набере обертів. Потрібно чітко визначити, яким чином команда працюватиме разом та встановлювати правила взаємодії, до яких всі будуть ставитися з повагою.
  2. Намагайтесь досягнути ранніх (нехай навіть невеликих) перемог. Це згуртовує команду. Дозволяє їй відчути себе єдиним цілим і рухатися разом до великої мети.
  3. Ніколи не піднімайте особисті проблеми публічно. Ця порада цілком відповідає давньому дієвому правилу — критикуйте тільки наодинці. Хваліть — завжди публічно.
  4. Починайте будь-яку розмову з того, що ви НЕ маєте на увазі. Іншими словами — для менеджерів дуже важливо чітко пояснити своїм колегам, чого вони хочуть. А на відстані, за відсутності безпосереднього контакту, це зробити буває дуже і дуже складно. У деяких випадках — практично неможливо.
  5. Отримайте підтримку кількох колег, перш ніж піднімати проблему у групі.

Менеджерам віртуальних команд потрібно розуміти специфіку роботи в таких командах, чим ще займаються учасники такої команди, коли не займаються вашими проектами, тощо. Тільки таким чином можна знайти "ключ" до мотивації таких учасників.

За інформацією management-issues.






  ВСІ НОВИНИ



МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua