ІНСАЙТИ | Стратегія 15 травня 2020 р.

10 найбільших стратегічних помилок компаній

"Працюючи консультантом, я бачив, як багато стратегій компаній зазнають краху через прості помилки, яких можна було б легко уникнути. Що цікаво (і дійсно розчаровує), так це те, що організації, незалежно від галузі та розміру бізнесу, мають тенденцію повторювати одні й ті ж помилки знову і знову", — пише Бернард Марр (Bernard Marr), бізнес-консультант, засновник і головний виконавчий директор Advanced Performance Institute, автор бестселерів про підвищення ефективності бізнесу, серед яких "Ключові показники ефективності" (Key Performance Indicators). Він пропонує список із 10 основних помилок, яких слід уникати при створенні власної бізнес-стратегії.

10 найбільших стратегічних помилок компаній

1. Бездумне повторення торішнього плану

Навіть якщо у вас був хороший торішній досвід, і, схоже, бізнес процвітає, немає ніякого виправдання тому, щоб знову і знову виконувати один і той же стратегічний план. Навіть якщо ваші всеохоплюючі цілі залишаються незмінними, вам все одно потрібно оцінювати їх у більш широкому контексті того, що відбувається навколо вашого бізнесу. Продуманий план — це найкращий спосіб переконатися, що ваша компанія не ризикує опинитися на узбіччі.

2. Не викладати план коротко і просто

Я бачив багато компаній, які хочуть максимально ускладнити свій бізнес-план, тому що так чи інакше це здається «кращим». Насправді — це далекого не так. Бізнес-стратегія не повинна бути складною — вона має бути в першу чергу ефективною. Найкраща бізнес-стратегія повинна бути короткою і за можливістю викладеною на одній сторінці. Це гарантує, що якомога більше людей у компанії зможуть прочитати, зрозуміти і реалізувати її.

3. Не визначати клієнта і його потреби

Ключ до хорошої бізнес-стратегії — почати з ваших клієнтів і їхніх потреб. Який ваш цільовий ринок? Чи плануєте ви звернутися до конкретного сегменту? Ви націлюєтеся на певну географічну чи демографічну область? Що ви вже знаєте і що вам потрібно знати про цих потенційних клієнтів, аби підвищити ймовірність успіху? Потім подумайте про їхні потреби, пов’язані з вашою ціннісною пропозицією: Які незадоволені потреби ви можете допомогти задовольнити? Які проблеми ви можете вирішити? Як ви можете зробити речі краще, простіше, смачніше, розкішніше, швидше тощо?

4. Не думати про конкурентів і тренди ринку

Визначивши своїх клієнтів і їхні потреби, ви повинні враховувати конкурентів і тенденції ринку. Хто ваші основні конкуренти? Хто з’явився в полі зору в минулому році? Чим їхня пропозиція відрізняється від вашої? Що вони роблять краще, ніж ви? Як вони взаємодіють зі своїми клієнтами (наприклад, у соціальних мережах)? Крім того, аналіз більш широких ринкових трендів допоможе вам визначити ключові теми, мінливі очікування і нові можливості.

5. Не задіювати вклад інших

Чи можна очікувати, що інші співробітники вашої компанії будуть слідувати вашому стратегічному плану, якщо вони не внесли свій вклад у його розробку? Це може здатися очевидним, але занадто багато планів розробляються тільки однією людиною (іноді навіть зовнішнім консультантом), без залучення критично важливих зацікавлених сторін в інших частинах компанії, а потім просто передаються з команди керівництва як указ із небес. При створенні плану звертайтеся до ключових відділів — таких як відділи продажів, маркетингу, фінансів тощо — за їхнім внеском. У результаті ви не тільки створите більш адекватний план, а й забезпечите участь співробітників на ранньому етапі, що значно полегшить його реалізацію.

6. Не планувати, як стратегія буде реалізована

Ви повинні переконатися, що можете виконати свій план. Це означає, що ви маєте заглянути всередину бізнесу й оцінити основні навички та можливості, які у вас є і які відсутні. Потім подумайте, як ви закриєте дірки в своїх навичках і здібностях. Наскільки складно або легко заповнити ці прогалини? Вам потрібно найняти нових талантів? Чи варто співпрацювати з іншими? Чи потрібно вам будувати або розвивати відносини, наприклад, з постачальниками, партнерами чи дистриб’юторами?

7. Не знати цифр

Беручи участь у будь-якому стратегічному плануванні, ви обов’язково маєте заздалегідь отримувати фінансову інформацію. Заплануйте ваші цілі по доходах і прибутку і переконайтеся, що є достатній грошовий потік для покриття поточних витрат. Переконайтеся, що у вас є план для фінансування бізнесу і залучення капіталу, який дозволить вам рости. Це може включати венчурний капітал і кредити. Іншим важливим аспектом знання ваших цифр є впевненість у тому, що у вас є бюджет або засоби для реалізації вашого плану, включаючи наймання нових талантів та інвестиції в нові системи. Наполовину реалізований план через кошти, котрі закінчилися, — це останнє, що вам потрібно.

8. Не розробляти KPI для моніторингу прогресу

Кожна бізнес-стратегія вимагає чітких цілей і етапів, вимірюваних фактичними показниками і даними. Без цих інструментів навігації ваш корабель буде йти в невідомому напрямку. Тому вам слід витратити час на те, щоб визначити ключові показники ефективності і налаштувати системи, панелі моніторингу та процеси для їх регулярного моніторингу. Дивовижна кількість хороших бізнес-стратегій може бути зведена до знання та звернення уваги на правильні цифри. Без цього як ви можете знати, що ви на правильному шляху?

9. Не використовувати дані для керівництва стратегією

Зараз ми живемо в світі big data, де є більше даних, ніж будь-коли раніше. Однак багато компаній не можуть скористатися цією перевагою при створенні свого плану. Ви повинні будувати свою стратегію на якомога більшій кількості фактів, а не на припущеннях або інтуїції. Коли ви тільки починаєте, ви можете використовувати безкоштовні інструменти, такі як Google Trends, або загальнодоступні дані, але більш авторитетним компаніям слід подумати про те, щоб інвестувати в інструменти і механізми, щоб збирати й аналізувати найкращі дані для них, і використовувати ідеї, отримані з цих даних, для формування свого плану.

10. Відсутність ціклів перевірки та навчання для внесення змін до напряму стратегії

Найуспішніші компанії вчаться швидко повторювати і не надто прив’язуватися до якоїсь однієї ідеї. Тому вам необхідно впровадити процеси, які дозволять вам швидко вчитися і зазнавати невдач. Коли ви запускаєте нову стратегію, важливо відстежувати, як йдуть справи, і прислухатися до відгуків та того, що ваші дані говорять вам. Якщо щось не працює, з’ясуйте, чому, і змініть це швидко. Наприклад, ви можете поекспериментувати з новими функціями продуктів і послуг та зосередитися на тих цінностях, які цінують клієнти, — позбутися швидко від тих, які їм не потрібні. Пам’ятайте, що якщо ідея не працює для вашого бізнесу, ніяка любов не змусить її працювати.

Уникнувши цих найбільш поширених помилок, ви можете створити просту, ефективну і цінну бізнес-стратегію, яку кожен співробітник компанії може зрозуміти і взяти в роботу.

За матеріалами "The 10 Biggest Strategy Mistakes Companies Make", Bernard Marr.

Ілюстрація: Medium



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)