ІНСАЙТИ | Управління персоналом 29 січня 2024 р.

Кадрова стратегія: чому більш спонтанний «джазовий» підхід є найкращим на волатильному ринку

Управління компанією трохи схоже на керівництво оркестром або групою. Кожен музикант мусить знати, які ноти йому слід брати, щоб створити гармонійне звучання. Однак у сьогоднішньому непередбачуваному середовищі організаціям було б добре відмовитися від класичного оркестрового підходу «зверху вниз» і натомість прийняти більш спонтанний підхід джазового колективу. Саме так вважає Перрі Тіммс (Perry Timms), засновник і головний енергетичний директор PTHR, який має більш ніж 30-річний досвід роботи з кадрами, навчанням, технологіями, організаційними змінами та трансформацією.

Не секрет, що події 2020 року перевернули світ праці з ніг на голову. Адаптивність зараз є ключовим стратегічним фактором для організацій, які прагнуть вижити та процвітати. Зростає розрив між організаціями, які можуть швидко адаптуватися до невизначеності та змін, і тими, які цього не можуть.

У 1980-х роках мої музичні інтереси варіювалися від класики і джазу до нового мейнстрімного електронного звучання того часу. Іноді я грав в оркестрі, а вечори проводив із невеликим диксиленд-джаз-бендом, гастролюючи пабами Південного Лондона, слухаючи Depeche Mode чи Fad Gadget на своєму новомодному Sony Walkman в автобусі між концертами. Роздуми про цей досвід, а також про сейсмічні зрушення, які ми всі переживаємо сьогодні, змусили мене замислитися над тим, як організація музики може вплинути на робоче місце.

Візьмемо на мить класичну музику. Композитор ретельно викладає чіткі інструкції для кожного інструмента, залишаючи простір для інтерпретації на полях — проміжках між нотами, якщо хочете. В оркестрі диригент визначає цю інтерпретацію і очікує від усіх точної та слухняної поведінки.

Кадрова стратегія: чому більш спонтанний «джазовий» підхід є найкращим на волатильному ринку

Типова організація сьогодні працює за схожим принципом. Ми покладаємо великі сподівання на невелику кількість лідерів, які визначають стратегію, що вимагає дотримання правил для її ефективного виконання. Однак, якщо ми стикаємося з чимось несподіваним, це чинить великий тиск на організацію, оскільки добре налаштовані, але жорсткі способи роботи починають давати збій.

З іншого боку, джаз має інші очікування. Кожна людина має свободу інтерпретувати, вести за собою, слідувати, діючи в рамках більш вільного набору загальних принципів. Передбачається довіра і взаємозалежність. Коли один учасник веде гру в дещо несподіваному напрямку, решта гурту може адаптуватися і слідувати за ним. Музика тече далі.

Організація, яка встановлює чітку місію та мету, водночас надаючи своїм працівникам автономію та психологічну безпеку для інновацій, викликів, лідерства та підпорядкування за потребою, забезпечує гнучкість і стійкість перед обличчям невизначеності та швидких змін. Отже, які кроки може зробити організація, щоб оживити свою діяльність?

Перейдіть від довгострокового до короткострокового планування

Коли йдеться про стратегію навчання та управління людьми, довгострокове планування більше не має сенсу. Натомість, розумні організації обмежуються коротким і частим плануванням, працюючи з «живими документами» і повною мірою використовуючи плани на випадок непередбачуваних ситуацій.

Це стосується всього — від навчальної програми до стратегії управління людськими ресурсами. Наприклад, замість того, щоб планувати спеціальний щорічний навчальний семінар, подумайте про перехід на коротші, більш цілеспрямовані навчальні модулі або гнучку навчальну програму, в яку працівники можуть занурюватися і виходити з неї з часом.

Так само, традиційне щорічне оцінювання більше не буде ефективним — натомість перехід до безперервного управління результативністю та регулярних звірок означає, що ваші співробітники зможуть діяти більш гнучко, а менеджери зможуть працювати зі своїми підлеглими, щоб змінювати напрямок, коли це дійсно важливо — подібно до джазового ансамблю, який імпровізує наживо на сцені.

Зменшіть бюрократію за рахунок спрощення

Практично в кожній організації працівникам доводиться перестрибувати через перешкоди або обирати короткі шляхи, щоб обійти певні тривалі процеси. Це особливо актуально, коли ваші співробітники хочуть розвиватися у своїх ролях. Наприклад, навчальні програми можуть вимагати схвалення від кількох керівників, або конфлікти в розкладі можуть перешкоджати навчанню, а отже, просуванню до кар’єрної мети працівника.

Замість того, щоб діяти як диригент класичного оркестру, ви маєте надавати своїм співробітникам свободу діяти самостійно, знижуючи бар’єри на шляху до навчання. Подумайте про можливість самостійного запису на курси або перехід до неформального навчання. Завдяки платформі для навчання ваші співробітники зможуть набагато легше та ефективніше отримувати необхідну інформацію, що дозволить їм знаходити експертів, обмінюватися знаннями, узагальнювати думки та рефлексувати над попередніми дискусіями.

Закуповуємо технології розумно

Практично кожна організація добре знає, які підводні камені можуть підстерігати при прийнятті нерозумних рішень про закупівлю технологічних рішень. Ви можете легко потрапити в пастку довгострокових, дорогих контрактів і застрягти з системами, які просто не підходять для виконання поставлених цілей. Жорсткі пропрієтарні системи є перешкодою в новому світі роботи, в той час як відкриті, гнучкі рішення будуть рости і адаптуватися разом із вами протягом непередбачуваних тижнів, місяців і років. Щоб приймати мудрі рішення щодо закупівель, слід пам’ятати про п’ять наступних ключових моментів.

1. Не вступайте в «перестрілки» між постачальниками за функціональність

Постачальник X може запропонувати певну кількість функцій, тоді як постачальник Y пропонує половину цієї кількості. Так само постачальник X може запропонувати одну переконливу обов’язкову функцію, якої немає у постачальника Y. Не зациклюйтеся на цих перестрілках функцій — замість цього зверніть увагу на те, який постачальник має гнучкість, щоб розвиватися відповідно до ваших потреб із плином часу. Зрештою, функції, які вам потрібні сьогодні, навряд чи збігатимуться з тими, що знадобляться вам наступного року.

2. Створіть відповідний пакет підтримки

Що для вас важливо? Цілодобова допомога, місцевий провайдер, підтримка хостингу чи необмежене технічне навчання? Ваш пакет підтримки може повністю змінити ваш досвід роботи з технологіями, тому переконайтеся, що ви домовилися про правильний рівень підтримки, щоб ваша система працювала безперебійно.

3. Враховуйте загальну вартість володіння (TCO), а не лише авансові витрати

Переконлива початкова знижка може вплинути на ваше рішення, але чи не призведе це до дорогих витрат за хостинг, обслуговування та налаштування в майбутньому? Не дивіться лише на ціну, яку ви заплатите на початковому етапі, натомість розгляньте всю сукупну вартість володіння, яка краще відображатиме все, що потрібно для того, щоб зробити ваше рішення функціональним.

4. Проведіть платну фазу визначення потреб

Замість того, щоб запрошувати десятки постачальників подавати пропозиції, розгляньте можливість проведення початкового дослідження, а потім відберіть невелику кількість постачальників для виконання оплачуваного завдання, щоб отримати повне розуміння того, як вони зможуть задовольнити ваші потреби. Ця попередня інвестиція насправді допоможе вам заощадити гроші, уникнувши тривалого, затягнутого процесу запиту на участь у тендері, а також допоможе підібрати правильного постачальника.

5. Вчіться в інших

Ваші потреби в управлінні людськими ресурсами дуже рідко бувають абсолютно унікальними, і інші компанії у вашій галузі, ймовірно, стикаються зі схожими проблемами. Зверніться до інших у вашій мережі, щоб дізнатися, які системи їм підійшли, а які ні, і як вони знайшли успішне рішення.

Адаптуйтеся або залишайтеся позаду

Це лише кілька кроків, які ви можете здійснити, щоб оживити свою організацію. Майбутнє непередбачуване, однак, використовуючи нашу здатність імпровізувати, адаптуватися і просто відчувати себе більш комфортно в умовах швидкої зміни напрямку, ми опинимося в набагато більш стійкому становищі.

Невизначеність не обов’язково має бути стресовою чи дисфункціональною, якщо ви її приймаєте. Ставте гнучкість вище за ефективність у вашій організації. Свідомо розвивайте культуру та набір навичок, які дозволять вам почуватися в безпеці під час змін. Це правильна нота для початку нового світу роботи, який чекає на вас попереду.

За матеріалами peopleHum.

Ілюстрація: pngegg.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)