ІНСАЙТИ | E-Learning 28 лютого 2008 р.

Як підвищити цінність електронного навчання

Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, пропонує свій погляд на проблему електронної освіти, та пояснює, яким чином отримати від програм електронного навчання максимальну вигоду.

Як людина, яка завжди вважала, що електронне навчання повинне бути захоплюючим та інтерактивним, я із сумом мушу визнати, що сьогодні у переважній більшості випадків нам доводиться стикатися із абсолютно протилежними прикладами. Багато електронних програм є нестерпно нудними.

Сьогодні з'являється безліч високоякісних тренінгових курсів. Але до тих пір, поки викладач не захоче пожертвувати достатньою кількістю часу та зусиль на те, щоб перенести їх на інтернет-підгрунтя, більшість електронних презентацій так і залишаться нудними та безбарвними.

Як наслідок, сьогодні фрази "електронне навчання" та "якісний тренінг" перетворюються на антоніми. Їх рідко вживають в одній фразі. А якщо й вживають, то розділяють запереченням "це не".

Люди, які займалися створенням електронних програм навчання на їхній ранній стаді, були щасливі вже тому, що були частиною цього захоплюючого процесу. Концепція E-learning втілювала у собі майбутні можливості, а тому приваблювала все більше та більше учасників. Ми уявляли людей, які, сидячи за комп'ютерами, зможуть отримати будь-яку необхідну їм інформацію. І не лише отримати — але й навчитися працювати з нею. Отримати знання, компетенції і навіть досвід.

Концепція E-learning на ранніх стадіях була схожа на перші дні автомобільної галузі. Перші автомобілі виглядали просто жахливо, але вони могли перевезти людину з пункту "А" до пункту "Б" — і вже сам цей факт викликав щире захоплення.

На ранніх стадіях розвитку електронного навчання, презентації PowerPoint та прив'язані до них аудіо-файли були здатні зробити революцію. Люди отримували інформацію, процес створення якої був куди швидшим та дешевшим, ніж раніше.

Дехто віддавав перевагу виступам людей, тому багато онлайн-курсів застосовують відео-матеріали з виступами викладачів, які малюють діаграми та пишуть формули, намагаючись донести до глядача необхідну інформацію. Але навіть такі відео-курси зазвичай знімались однією камерою. А чи доводилося вам хоча б колись бачити фільм, знятий однією камерою з однієї точки, без жодної зміни освітлення чи інших подібних вправлянь. Навряд чи ваша увага зможе надовго затриматися на такому відео-матеріалі.

На щастя, з того часу технології та інструментарій створення e-learning курсів пройшов тривалий еволюційний шлях. Здавалося б — всі застарілі методи ведення електронного навчання залишилися у минулому. На жаль, це не завжди так. Деякі компанії до сих пір "годують" своїх клієнтів кілотоннами тексту, вставленого у PowerPoint, і називають це електронним навчанням.

Але чому? Чому більшість менеджерів не хочуть на повну силу використати потенціал ощадних (як з точки зору коштів, так і з точки зору часу) інструментів електронного навчання? Останнє дослідження, проведене серед менеджерів, дає відповідь на це запитання. Майже половина респондентів, постійно відволікаючись на питання щоденного менеджменту, не знаходять часу на те, щоб пройти курс. Кожен п'ятий учасник курсів стверджує, що електронне навчання не може привабити його увагу. А третина менеджерів доводять, що їм не попросту не вистачає мотивації для того, щоб закінчити навчання.

Ці причини звучать доволі логічно, але спробуймо проаналізувати їх з іншої точки зору:

  • половина менеджерів не хоче відволікатися від своїх проблем, щоб набути більш дієві та більш зручні інструменти їх вирішення;
  • кожен п'ятий менеджер стверджує, що не хоче читати інструкцію до більш потужних інструментів, оскільки вона не представляє для нього інтересу;
  • третина менеджерів доводить, що вони не читають інструкцію тому, що не вірять у можливості інструменту і не бачать, яким чином вони можуть його використати.

І перш, ніж щось зміниться, потрібно щоб відбулося декілька дуже важливих речей.

По-перше, розробники програм e-learning повинні бути впевнені, що вони створюють інтерактивний контент, який здатен залучити аудиторію та мотивувати її на проходження курсу. Це не завжди просте завдання — але воно обов'язково повинно бути враховане.

По-друге, значній кількості менеджерів потрібно переосмислити свої підходи та позбавитися від міфів. Можливо електронне навчання не приносить їм жодної користі насамперед через те, що вони не навчилися правильно його використовувати? Принаймні, тільки таким способом можна перетворити цей інструмент на потужну цінність всередині компанії.

За матеріалами "Turning E-learning into a powerful asset", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєтеСиндром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте
Правила всьогоПравила всього

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)