ІНСАЙТИ | EQ 9 серпня 2017 р.

Емоційний інтелект: переваги для лідерів

Ще не так давно головними кандидатами на просування були працівники, найбільш обізнані в сфері різних спеціалізованих знань. Але в певний момент на перший план почали виходити навички міжособистісної взаємодії та емоційні здібності. За даними недавнього опитування Harris Poll, 77% співробітників вважають, що для успішного виконання низки важливих функцій «м’які навички» є не менш важливими, ніж спеціалізовані знання.

Шон Оверкаст (Shawn Overcast)
Шон Оверкаст
(Shawn Overcast)
Звертаючи на це увагу, Шон Оверкаст (Shawn Overcast), партнер gothamCulture (консалтингова фірма, яка займається питаннями оргкультури та лідерства), зазначає, що безпосередньо спостерігала за цим переходом на прикладі своїх клієнтів. Серед них була одна бізнес-леді, яка доросла до рівня топ-менеджера саме завдяки своїм вузькопрофесійним вмінням. Але на певному етапі все почало складатись не так блискуче, як раніше.

Отримавши призначення на одну із ключових посад, вона й надалі покладалась на звички, набуті в попередні роки. Коли підлеглі намагались представити власне бачення розв’язання проблем, завжди нав’язувала свій варіант. Не дивно, що в колективі поступово стверджувалась безініціативність і замість того, аби думати, як подолати проблему, люди очікували готового рішення. При цьому вона навіть і не збиралась щось змінювати у своїх підходах. Але з часом в команді почало наростати обурення. Справа дійшла до того, що негативні відгуки про управлінський стиль цього менеджера почали доходити до керівників компанії. Тобто настав час, коли тільки технічних навичок було вже недостатньо. Потрібно було ще й вміння формувати стосунки, розвивати та мотивувати підлеглих. Іншими словами, їй бракувало того, що прагнуть розвинути в собі більшість сучасних компаній, а саме — емоційного інтелекту.

Що таке емоційний інтелект

Ми приділяємо величезну увагу коефіцієнту інтелекту — IQ: проходимо тести, шліфуємо його на спеціальних курсах, досліджуємо. Але попри всі зусилля, IQ не дозволяє повною мірою спрогнозувати успіх людини.

Авторство терміну «емоційний інтелект» (EQ) належить Деніелу Гоулмену (Daniel Goleman), який детально описав це поняття у своїй однойменній книзі, виданій 1995-го. EQ є виміром здатності розуміти емоції (як власні, так і інших людей), котрими скеровуються наші думки та дії.

З моменту прийняття управлінської ролі, ви відповідаєте не лише за себе, але й за успіх структури в цілому. І в основі багатьох факторів, що зумовлюють продуктивність лідерства, лежить здатність людини взаємодіяти з колегами. Не дарма ж 71% менеджерів, які займаються питаннями найму, більшою мірою цінують не IQ, а емоційний інтелект.

Керівники, котрі вміють розпізнавати свої емоції та усвідомлюють їхній вплив на свої дії, краще контролюють свою поведінку. А їхня здатність розуміти почуття, занепокоєння та потреби інших втілюється у вмінні формувати міцніші стосунки та в цілому конструктивніше взаємодіяти з іншими людьми. Отже, прагнення керівників розвивати свій емоційний інтелект може дати організаціям чималі переваги.

Кращий самоконтроль

Усвідомлення своїх емоційних реакцій — ще один «козир» в наборі ваших лідерських вмінь. Замість того, аби ставати заручником своїх почуттів, ви можете перетворити їх на дієвий комунікаційний інструмент. Здатність управляти своїми емоціями набуває критичної значущості в процесі мотивування та розвитку працівників. Керівник, про яку йшлося вище, контролювала кожний крок підлеглих, не даючи їм жодної самостійності в роботі. Через це члени команди втратили і будь-яке бажання розвиватись, і впевненість у собі. Приймаючи навіть доволі прості рішення, вони почали покладатись на її вказівки. Але, врешті-решт, ця бізнес-леді почала працювати над собою з тим, щоб навчитись краще читати власні емоції. У підсумку атмосфера в групі почала змінюватись: люди отримали певну автономію та дозвіл експериментувати, перебуваючи в «навчальній зоні».

Відкритіші комунікації

Управлінці, які розуміють, що захоплює та надихає персонал, можуть посприяти ствердженню у фірмі щирішої та конструктивнішої взаємодії. Також добре розвинутий EQ означає, що індивід добре знає себе, а це, у свою чергу, дозволяє йому краще розуміти переваги й недоліки інших. Тому люди з вищим рівнем емоційного інтелекту відкритіші до зворотного зв’язку.

Один керівник у процесі самопізнання відчув, що йому стало легше спілкуватися з людьми, зокрема, ділитися такими раніше закритими для інших питаннями, як зміст своїх найважливіших цілей та етапи, через які він пройшов, просуваючись в особистісному зростанні. Така відвертість керівника задала тон для вияву більшої відкритості, що, у свою чергу створило в компанії попит на безперервний зворотний зв'язок та стимулювало прагнення професійного та особистісного зростання.

Емпатія

Якщо ви усвідомлюватимете, що відчувають інші в різних ситуаціях, вам буде легше спілкуватися з підлеглими. Ви знатимете, як їх мотивувати, надихати — як зменшувати стресове напруження та розвіювати побоювання.

Звісно, це не означає, що в сучасному бізнес-середовищі професійні знання втрачають значущість, але саме емоційний інтелект може стати основною характеристикою, що відрізнятиме тих, кому вдалася успішно проявити себе в управлінській ролі.

За матеріалами "EQ: Three Benefits of Emotional Intelligence for Today’s Business Leaders", Switch & Shift.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)