ІНСАЙТИ | Стосунки з керівником 22 листопада 2017 р.

Що робити, якщо у вас «жахливий» бос

Якщо ви вважаєте, що ваш бос абсолютно не підходить для своєї ролі — не сумнівайтесь, це ж саме можуть сказати незчисленна кількість людей. Під час дослідження Gallup 50% працівників американських компаній зазначили, що звільнилися з роботи через некомпетентність свого безпосереднього керівника. Але перед тим, як голосно «гримнути дверми» та залишити позаду всі свої здобутки, варто прислухатись до поради Сьюзі Велч (Suzy Welch), бізнес-публіциста і спікера, співзасновника Jack Welch Management Institute, та подумати, чи можна якось покращити ситуацію.

Сьюзі Велч: Що робити, якщо у вас «жахливий» бос «Що можна зробити, якщо відчуваєш, що "сидиш глибоко в калюжі", тому що бос здається некомпетентним? Інколи не залишається нічого іншого, як піти — але спочатку спробуйте "знизити градус" напруги в стосунках між вами і шефом», — сказала Велч у програмі CNBC Make. Ось кроки, які вона рекомендує вчинити.

1. Запитайте себе — можливо, причина в вас, а не в «них»

А що якщо ви належите до людей, які не зносять тих, хто має хоча б якусь владу? Тоді, ймовірно, ви заздалегідь відкидаєте все, що каже та робить ваш бос. Він же, відчуваючи таке ставлення, платить «такою самою монетою», коли, наприклад, на вашу думку, несправедливо до вас «чіпляється». За словами Сьюзі Велч:

«Погодьтесь із тим, що ви певною мірою можете бути "ненависником босів", а такі люди діють супроти інтересів групи, що дуже добре бачать менеджери. Якщо це так — варто трохи "попуститися" і толерантніше сприймати свого керівника».

2. Подумайте, що ваш бос може мати здібності, про які ви мало що знаєте

Не виключено, що ви бачите тільки недоліки свого керівника. А може він володіє навичками, яких ви не помічаєте? Як зазначає Велч:

«Деякі менеджери не проявляють себе як особливо талановиті індивіди, але вони вміють розкривати здібності інших або достеменно знають всі нюанси функціонування системи».

Якщо ваш бос являє цінність для компанії, то, швидше за все, він може зробити щось корисне для вас і вашої кар'єри, якщо тільки ви дасте йому шанс. Усвідомлення цього може змінити ваше сприйняття шефа.

3. Поставте себе на місце шефа

Найкращі керівники не просто не бояться брати на роботу людей, які в чомусь їх перевершують (скажімо, глибше знають той чи інший напрям або мають «свіжіший» погляд на речі), але й активно шукають таких кандидатів. «Менеджерам часто кажуть наймати людей розумніших за себе», — зауважує Велч, додаючи:

«Уявіть, якою мужньою та скромною має бути людина, щоб управляти тими, хто як фахівці є сильнішими за неї».

А, крім усього, найімовірніше ваш менеджер має силу-силенну різних обов'язків і завдань, через що може перебувати в хронічному стресовому стані. І поведінкові прояви, які вам сильно не подобаються, не обов'язково стосуються вас. Прийнявши до уваги ситуацію боса, ви правильніше оцінюватимете стан речей.

4. Не поспішайте — вичікуйте

«Повірте, якщо ваш шеф — недалека людина, то з часом це стане очевидним для всіх», — каже Велч.

Якщо ви відчуваєте, що насправді знаходитесь у небезпеці (це може бути цькування або вам загрожують, наприклад, звільненням), потрібно відкрито про це сказати. Якщо ж цього немає, тоді, можливо, варто зачекати доти, доки грубість чи некомпетентність менеджера не стане предметом уваги його керівників.

«А до цього часу підтримуйте свою професійну форму — будьте самі собі босом».

Велч радить не поспішати скаржитись у HR-підрозділ, а спочатку уважно подивитись всередину себе, аби переконатись, що причина криється не в вас. Також, попри все, слід намагатися покращувати стосунки з босом і безперервно працювати над собою.

«А якщо ви думаєте голосно заявити про "допікання" чи несправедливість із боку "жахливого" боса — дійте вкрай обережно».

Напевно ж ви не захочете виглядати людиною непрофесійною або дріб'язковою? Тому сконцентруйтесь на тому, чого можете досягти в цій ситуації власними силами.

«Ставте для себе професійні цілі та перевершуйте їх», — радить Сьюзі Велч.

За матеріалами "Suzy Welch: What to do if you think your boss is a moron", CNBC.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)