ІНСАЙТИ | Лідерство 2 лютого 2015 р.

Лідерство і приховані рушії інновації

Нові ідеї можливо втілити у реальні продукти виключно за умови конструктивної взаємодії всередині колективу. Про це пише Патрік Ленсіоні (Patrick Lencioni), відомий консультант у сфері підготовки управлінських команд, автор кількох бестселерів, зокрема, «Серце компанії» (The Advantage) і «П’ять вад команди» (The Five Dysfunctions of a Team).

Патрік Ленсіоні (Patrick Lencioni)
Патрік Ленсіоні
(Patrick Lencioni)
Напевно, думки про інновації не дають вам спокою. Що ж, не дивно. Адже сьогодні ваше зростання з майже 100-відсотковою ймовірністю залежить від вашої спроможності створювати нові продукти, сервіси тощо. І це не залежить від того, у якій галузі ви працюєте.

Хоча є певна іронія в тому, що компанії, які першими прориваються на нові терени, водночас дуже сильно прив’язані до чогось старого, як світ, а саме — до лідерства. Звісно, немає жодного сенсу говорити про переваги, що давно вже всім зрозумілі. Співати хвалу лідерству — все одно що славити материнство або свіжий пиріг з яблуками. Проте, коли йдеться про лідерство у контексті інноваційного процесу, варто звернути увагу на три речі, які відмежовують успіх від провалу.

Перше — це довіра, ґрунтом для якої є ваша вразливість. Готовність лідера визнати свою провину, прорахунки й недоліки — це неймовірно потужний фактор формування довіри, який не можна компенсувати нічим іншим. Зрештою, люди не можуть вірити лідерові, котрий вперто приховує правду, представляючи себе як особу без вад. Якщо ж істина відступає, а гору беруть гординя й політика, для довіри не залишається місця. У свою чергу, працівники, так само, як і їхній керівник, намагатимуться приховувати свої слабкі сторони та, відповідно, не довірятимуть один одному.

Але яке все це має відношення до інновації? Справа у тому, що без довіри не може виникнути конфлікт, який, власне, є найважливішим складником інноваційного процесу. Йдеться не про буботіння незадоволених за кавою або про обговорення пошепки, що шеф сказав не так, а про пристрасні спори між людьми, які у творчому запалі б’ються над розробкою нової прикладної програми, свіжою ідеєю для маркетингової кампанії, досконалішим способом видобутку нафти або чимось іншим. Фактом є те, що якщо індивіди не зможуть відкрито висловлювати незгоду — як зі своїм керівником, так і з колегами — прориву ніколи не буде. Високоефективні лідери не просто дозволяють конфлікту набирати обертів, вони активно затягують до зони його дії навіть тих, хто будь-що прагне уникати колізій.

Візьмемо Intel. «Старожили» компанії знають, що коріння її успіху не лише в інженерному таланті найвищої проби, а і в культурі «нефільтрованого» конфлікту. Енді Гроув (Andy Grove) невблаганно вимагав представляти все нові й нові ідеї на обговорення, а потім їх відкидав, подеколи із майже брутальною прямолінійністю. По суті він відмовився від обтяжливо-тривалих процедур та вічних вагань, замінивши це скороминучою болючістю неприємних розмов.

Довіра є основою конструктивного конфлікту, який породжує третій стрижневий складник інновації — відданість. Вияв творчості може стати важливою відправною точкою, але однієї ідеї недостатньо. Здійснення задумів можливо лише в культурі, де працівники без будь-яких вагань згуртовуються навколо ідеї та виявляють готовність віддати всі сили її реалізації. Енді Гроув вимагав під підлеглих не тільки активної участі у дискусіях, але й повної відданості втіленню рішень, які було прийнято. Його відомий вираз «сперечатися та зобов’язатися» передає всю сутність справи: неспроможність отримати вигоди від ідеї зумовлюється не стільки її якістю, скільки нерішучістю та ваганнями, що виникають навколо неї.

Отже, якщо ви хочете досягти успіху в царині інноваційної діяльності, прийміть як даність: ваш головний пріоритет — це аж ніяк не генерування нових задумів. Найважливіше — це сформувати довіру, спровокувати продуктивний конфлікт та домогтися, щоб люди були готові безкомпромісно присвятити себе справі. Так чи інакше, але напевно у вашій компанії є дуже багато цікавих ідей; ваша ж справа — створити умови, за яких найкращі з них було б озвучено, втілено в продукти та виведено на ринок.

За матеріалами "Why Great Leadership Fuels Innovation", Inc.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Емоційний успіхЕмоційний успіх

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)