ІНСАЙТИ | Лідерство 8 лютого 2024 р.

Думайте про місію: гайд із цілеорієнтованого лідерства

Оскільки все більше компаній та їхніх стейкхолдерів — акціонерів, виконавчих рад, співробітників і клієнтів — зосереджуються не лише на традиційних показниках успіху, орієнтованих на прибуток, а й на екологічних, соціальних та управлінських (ESG) цілях, з’являється новий тренд у лідерстві. Цілеорієнтоване лідерство зосереджено на узгодженні цілей підприємства з певною «вищою метою», що виходить за рамки простого фінансового прибутку, та стратегічному плануванні на підтримку цієї вищої місії.

Бути цілеорієнтованим лідером означає, перш за все, сильну відданість особистим принципам і непохитне відчуття мети. Бути цілеорієнтованим, зазначає Еммануель Рамос (Emmanuel Ramos), директор із розробки рішень в OZ Digital Consulting, — це не лише досягнення традиційних цілей у корпоративному середовищі, а й створення масштабного впливу, що виходить за межі робочого місця.

Думайте про місію: гайд із цілеорієнтованого лідерства

У попередні десятиліття популярною моделлю «свідомого» лідерства було лідерство служіння (термін з’явився в есе Роберта Грінліфа (Robert Greenleaf) 1970 року). Ця модель передбачає, що потреби команди чи працівника ставляться на перший план — і справді, багато компаній процвітали, коли їхні лідери створювали ситуації, в яких співробітники відчували, що їх цінують, а їхні власні цілі збігаються з місією компанії. Але з часом ця модель еволюціонувала в те, що ми сьогодні називаємо цілеорієнтованим лідерством. Сьогоднішні глобальні, соціальні та екологічні виклики вимагають лідера, який не просто служить своїм людям, але й керує ними так, щоб викликати довіру, лояльність і прагнення до створення позитивного впливу на своїх підлеглих і світ в цілому.

Особисті цінності мають значення

Перехід до цілеорієнтованого лідерства є не просто смисловим; він приносить відчутні вигоди та конкурентні переваги. З одного боку, такі лідери характеризуються відданістю цінностям, а дослідження показують, що інтеграція особистих цінностей допомагає побудувати міцніші зв’язки в команді. Співробітники повідомляють про вищу задоволеність роботою на робочих місцях, де пріоритетом є автентичність, і, як наслідок, вони краще виконують свою роботу. Такий тип лідерства сприяє залученню персоналу, що позитивно впливає на роботу організації та кожного окремого працівника. Дослідження показали, що відданість співробітників певній меті є ключовим фактором залученості (і, в свою чергу, утримання). Мета слугує компасом, який спрямовує кожне рішення, узгоджуючи індивідуальні зусилля з більшими організаційними цілями.

Ключова стратегія: цілеорієнтовані лідери виходять за рамки простої пропозиції допомоги, запитуючи своїх співробітників: «Що вам потрібно для успіху?». Таким чином вони перекладають відповідальність на спільне володіння, одночасно стимулюючи інновації в усій організації. Це просте, але потужне запитання змінює сприйняття членами команди своїх ролей, сприяючи зростанню завдяки особистим інвестиціям у всеосяжні цілі. «Що вам потрібно?» — це не просто риторика, це відкрите запрошення, яке сприяє досягненню спільних цілей серед команд.

Управління цілеорієнтованими талантами

Цілеорієнтоване лідерство — це не просто керівництво персоналом, а радше заохочення його до розкриття свого потенціалу. Сила цілеспрямованого керівництва стає очевидною, коли ми заглиблюємося в управління талантами. Воно відіграє важливу роль у залученні нових і розвитку існуючих талантів.

Лідери, які керуються цілями, є магнітами для кандидатів найвищого рівня, які резонують з основними цінностями організації. Міленіали, які цінують мету більше, ніж зарплату, складають значну частину сучасної робочої сили. За даними Gallup, цілеорієнтовані організації мають конкурентну перевагу в залученні та утриманні працівників-міленіалів, які демонструють більше схильності, ніж їхні попередники, до зміни роботи в пошуках кращого місця. Отже, демографічні зміни на робочому місці дають компаніям, які очолюють цілеорієнтовані лідери, конкурентну перевагу, оскільки вони здатні залучати більш відданих і зацікавлених працівників на часто складному ринку.

Такі лідери також відіграють ключову роль у розвитку навичок членів своєї команди. Справді цілеорієнтовані лідери витрачають час на розуміння індивідуальних сильних сторін співробітників, розвиток унікальних здібностей і створення можливостей для того, щоб ці працівники могли узгодити особисте зростання з організаційними цілями. Як результат, компанії, якими керують такі лідери, часто демонструють підвищену продуктивність, а також розширені інноваційні можливості — критичні фактори в таких галузях, як ІТ, технології та медико-біологічні науки.

Лідерство заради майбутнього

По суті, лідерство — це вже не просто влада чи посада. Це про мету.

Лідерство, орієнтоване на мету, вийшло на перший план, виникнувши з коріння лідерства служіння і зробивши значний вплив на сучасні організації. Цей тип лідерства полягає не лише в тому, щоб догодити людям; він ставить на перше місце місію, сприяє залученню персоналу та узгодженню з організаційними цілями.

Стратегічне мислення є основою цієї форми лідерства, що сприяє прийняттю бізнес-рішень, які відповідають шляхетній меті організації. Досягнення такої відповідності вимагає від лідерів піднятися над повсякденними завданнями і побачити свою організацію, її місце і прогрес із висоти пташиного польоту. Це вимагає ретельного розгляду різних факторів, перш ніж прийти до висновків, які узгоджуються і відповідають найшляхетнішим цілям організації. Такий лідер контролює кожну галузеву співпрацю, маркетингову кампанію, продукт чи послугу і забезпечує глибокий зв’язок із цільовою авдиторією через узгоджене послання.

Зрештою, цілеорієнтовані лідери не просто очолюють компанії, які приносять велику користь акціонерам (хоча вони, очевидно, роблять і це); вони стають керівниками підприємств, які відомі не лише якістю своєї продукції чи послуг, але й прямим, дієвим і позитивним впливом на спільноти, до яких вони належать, і на світ довкола них.

За матеріалами Forbes.

Ілюстрація: wts.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)