ІНСАЙТИ | Лідерство 8 лютого 2024 р.

Думайте про місію: гайд із цілеорієнтованого лідерства

Оскільки все більше компаній та їхніх стейкхолдерів — акціонерів, виконавчих рад, співробітників і клієнтів — зосереджуються не лише на традиційних показниках успіху, орієнтованих на прибуток, а й на екологічних, соціальних та управлінських (ESG) цілях, з’являється новий тренд у лідерстві. Цілеорієнтоване лідерство зосереджено на узгодженні цілей підприємства з певною «вищою метою», що виходить за рамки простого фінансового прибутку, та стратегічному плануванні на підтримку цієї вищої місії.

Бути цілеорієнтованим лідером означає, перш за все, сильну відданість особистим принципам і непохитне відчуття мети. Бути цілеорієнтованим, зазначає Еммануель Рамос (Emmanuel Ramos), директор із розробки рішень в OZ Digital Consulting, — це не лише досягнення традиційних цілей у корпоративному середовищі, а й створення масштабного впливу, що виходить за межі робочого місця.

Думайте про місію: гайд із цілеорієнтованого лідерства

У попередні десятиліття популярною моделлю «свідомого» лідерства було лідерство служіння (термін з’явився в есе Роберта Грінліфа (Robert Greenleaf) 1970 року). Ця модель передбачає, що потреби команди чи працівника ставляться на перший план — і справді, багато компаній процвітали, коли їхні лідери створювали ситуації, в яких співробітники відчували, що їх цінують, а їхні власні цілі збігаються з місією компанії. Але з часом ця модель еволюціонувала в те, що ми сьогодні називаємо цілеорієнтованим лідерством. Сьогоднішні глобальні, соціальні та екологічні виклики вимагають лідера, який не просто служить своїм людям, але й керує ними так, щоб викликати довіру, лояльність і прагнення до створення позитивного впливу на своїх підлеглих і світ в цілому.

Особисті цінності мають значення

Перехід до цілеорієнтованого лідерства є не просто смисловим; він приносить відчутні вигоди та конкурентні переваги. З одного боку, такі лідери характеризуються відданістю цінностям, а дослідження показують, що інтеграція особистих цінностей допомагає побудувати міцніші зв’язки в команді. Співробітники повідомляють про вищу задоволеність роботою на робочих місцях, де пріоритетом є автентичність, і, як наслідок, вони краще виконують свою роботу. Такий тип лідерства сприяє залученню персоналу, що позитивно впливає на роботу організації та кожного окремого працівника. Дослідження показали, що відданість співробітників певній меті є ключовим фактором залученості (і, в свою чергу, утримання). Мета слугує компасом, який спрямовує кожне рішення, узгоджуючи індивідуальні зусилля з більшими організаційними цілями.

Ключова стратегія: цілеорієнтовані лідери виходять за рамки простої пропозиції допомоги, запитуючи своїх співробітників: «Що вам потрібно для успіху?». Таким чином вони перекладають відповідальність на спільне володіння, одночасно стимулюючи інновації в усій організації. Це просте, але потужне запитання змінює сприйняття членами команди своїх ролей, сприяючи зростанню завдяки особистим інвестиціям у всеосяжні цілі. «Що вам потрібно?» — це не просто риторика, це відкрите запрошення, яке сприяє досягненню спільних цілей серед команд.

Управління цілеорієнтованими талантами

Цілеорієнтоване лідерство — це не просто керівництво персоналом, а радше заохочення його до розкриття свого потенціалу. Сила цілеспрямованого керівництва стає очевидною, коли ми заглиблюємося в управління талантами. Воно відіграє важливу роль у залученні нових і розвитку існуючих талантів.

Лідери, які керуються цілями, є магнітами для кандидатів найвищого рівня, які резонують з основними цінностями організації. Міленіали, які цінують мету більше, ніж зарплату, складають значну частину сучасної робочої сили. За даними Gallup, цілеорієнтовані організації мають конкурентну перевагу в залученні та утриманні працівників-міленіалів, які демонструють більше схильності, ніж їхні попередники, до зміни роботи в пошуках кращого місця. Отже, демографічні зміни на робочому місці дають компаніям, які очолюють цілеорієнтовані лідери, конкурентну перевагу, оскільки вони здатні залучати більш відданих і зацікавлених працівників на часто складному ринку.

Такі лідери також відіграють ключову роль у розвитку навичок членів своєї команди. Справді цілеорієнтовані лідери витрачають час на розуміння індивідуальних сильних сторін співробітників, розвиток унікальних здібностей і створення можливостей для того, щоб ці працівники могли узгодити особисте зростання з організаційними цілями. Як результат, компанії, якими керують такі лідери, часто демонструють підвищену продуктивність, а також розширені інноваційні можливості — критичні фактори в таких галузях, як ІТ, технології та медико-біологічні науки.

Лідерство заради майбутнього

По суті, лідерство — це вже не просто влада чи посада. Це про мету.

Лідерство, орієнтоване на мету, вийшло на перший план, виникнувши з коріння лідерства служіння і зробивши значний вплив на сучасні організації. Цей тип лідерства полягає не лише в тому, щоб догодити людям; він ставить на перше місце місію, сприяє залученню персоналу та узгодженню з організаційними цілями.

Стратегічне мислення є основою цієї форми лідерства, що сприяє прийняттю бізнес-рішень, які відповідають шляхетній меті організації. Досягнення такої відповідності вимагає від лідерів піднятися над повсякденними завданнями і побачити свою організацію, її місце і прогрес із висоти пташиного польоту. Це вимагає ретельного розгляду різних факторів, перш ніж прийти до висновків, які узгоджуються і відповідають найшляхетнішим цілям організації. Такий лідер контролює кожну галузеву співпрацю, маркетингову кампанію, продукт чи послугу і забезпечує глибокий зв’язок із цільовою авдиторією через узгоджене послання.

Зрештою, цілеорієнтовані лідери не просто очолюють компанії, які приносять велику користь акціонерам (хоча вони, очевидно, роблять і це); вони стають керівниками підприємств, які відомі не лише якістю своєї продукції чи послуг, але й прямим, дієвим і позитивним впливом на спільноти, до яких вони належать, і на світ довкола них.

За матеріалами Forbes.

Ілюстрація: wts.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)