РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 27 лютого 2023 р.

«Unreasonable Hospitality»: безрозсудна гостинність і 5 бізнес-уроків від ресторатора Вілла Ґідари

Чи стикалися ви колись із дивною, незрозумілою гостинністю?

Якби ви опинились у ресторані №1 у світі і вам принесли хот-дог, що б ви відчули?

Виявляється, для ресторатора Вілла Ґідари (Will Guidara) це був ключовий момент в обслуговуванні клієнтів. Якось наприкінці вечері в ресторані Eleven Madison Park кілька відвідувачів — гостей Нью-Йорка — обговорювали свій візит. Ґідара, випадково проходячи повз, почув, як один із гостей сказав: єдине, про що вони шкодують, — це те, що покидають місто, так і не скуштувавши класичний нью-йоркський вуличний хот-дог.

Ґідара скористався моментом і вчинив акт, який пізніше назвав «безрозсудною гостинністю». Він вибіг із ресторану до продавця хот-догів, купив кілька штук, приніс їх до себе на кухню і попросив шеф-кухаря покласти хот-доги на тарілку, а потім подав гостям, на їхній подив і захоплення.

Unreasonable Hospitality: The Remarkable Power of Giving People More Than They Expect

Отже, коли мова йде про гостинність, Вілл Ґідара — саме той, хто вам потрібен. Він відомий тим, що вивів нью-йоркський ресторан Eleven Madison Park на перше місце у списку 50 найкращих ресторанів світу у 2017 році. З тих пір він відійшов від ресторанних справ, щоб зосередитися на поширенні філософії, яка привела їх туди — і почав із написання книги «Unreasonable Hospitality: The Remarkable Power of Giving People More Than They Expect» («Безрозсудна гостинність: дивовижна сила давати людям більше, ніж вони очікують»).

За визначенням Ґідари, безрозсудна гостинність — це вихід за рамки дозволеного у прагненні викликати у людей позитивні емоції, і ця концепція може і повинна виходити за межі лише ресторанної індустрії. Ось п’ять бізнес-уроків, якими Ґідара ділиться у свої книзі, — вони можуть бути застосовані для підвищення рівня вашого бізнесу та діяльності як найкращого господаря.

1. Гостинність для всіх

Хоча ресторани знають, що гостинність вкорінена в їхній культурі (адже це індустрія гостинності), Ґідара каже, що вона може бути секретною спецією, яка стимулює й інші галузі.

«Коли ви створюєте культуру гостинності, все у вашому бізнесі покращується — чи то пошук і утримання великих талантів, чи перетворення клієнтів на захоплених шанувальників, чи збільшення прибутковості», — пише він.

Ґідара вважає, що таке мислення може спричинити «сейсмічні зрушення» в інших галузях: «Чи зробила компанія вибір поставити свою команду і своїх клієнтів в центр кожного рішення, буде тим, що відокремлює найкращих від решти». Доказом цього є вершина його кар’єри — один із найкращих ресторанів світу, Eleven Madison Park.

2. Ставте високі цілі і беріть із собою команду

Якби Ґідара не заявив вголос, що його мета — зробити Eleven Madison Park рестораном номер один у світі, він не впевнений, що досяг би її. Але він дослухався до поради свого батька, відповівши на запитання: «Що б ви спробували зробити, якби знали, що не можете зазнати невдачі?», і сказав своїй команді, що хоче стати номером один. Таким чином, він зміг отримати підтримку своєї команди і прокласти собі шлях до цієї мети.

«Це був величезний ризик — озвучити цю мрію вголос. Коли ви ставите перед командою мету і не досягаєте її, ви ризикуєте підірвати моральний дух — а це був особливо сміливий орієнтир... На тій зустрічі ми запропонували команді вирішити, чи варто йти до неї разом із нами», — пише він. «Коли ви оточили себе талановитими людьми, немає нічого більш потужного, ніж колективне рішення. Якщо ця "наелектризована" група вирішила досягти цієї мети, то — незалежно від того, наскільки вона надумана чи складна — ми це зробимо».

3. Дотримуйтесь «правила 95/5»

Значну частину своєї ранньої кар’єри Ґідара провів, навчаючись скрупульозно працювати з бухгалтерією ресторану, що дало йому знання та впевненість у собі, а таклж дозволило сформулювати правило, яке декому може здатися нерозумним.

«Керуйте 95% свого бізнесу до копійки; останні 5% витрачайте "по-дурному". Звучить безвідповідально, але насправді це зовсім не так. Оскільки ці останні 5% мають величезний вплив на враження гостей, це одні з найрозумніших грошей, які ви коли-небудь витратите», — пише Ґідара.

Витрачаючи ці останні 5% на задоволення потреб гостей і підтримуючи свій персонал у тонусі, Ґідара заробив Eleven Madison Park репутацію, яка вивела його на вершину списків найкращих готелів.

4. Діліться заслугами

«Для лідера характерно прагнути, щоб члени його команди вважали його найвищим авторитетом. Це брак впевненості, і це недалекоглядно... Як лідер, ви повинні використовувати кожен інструмент у вашому арсеналі, щоб зміцнити моральний дух і підтримувати його на високому рівні», — пише Ґідара.

Може здатися контрінтуїтивним просування по кар’єрних сходах для того, щоб сприяти піднесенню інших людей навколо вас, — але Ґідара рекомендує робити все навпаки, щоб просуватися вперед.

«Це постійний пошук керівника, щоденна гонитва — і це важко зробити... Я знав краще, ніж будь-хто інший, що слово подяки від Денні [Мейєра, колишнього боса Ґідари] — це ракетне паливо», — пише він. «Замість того, щоб відчувати себе невпевнено з цього приводу, чому б не використати його для нашої колективної користі?»

5. Шукайте натхнення в несподіваних місцях

Коли Ґідара та його колишній бізнес-партнер, шеф-кухар Деніел Хамм, отримали один із перших відгуків, критик сказав, що ресторану не вистачає трохи Майлза Девіса. Намагаючись якось інтерпретувати сенс відгуку, Ґідара зайшов у глухий кут. Однак, врешті-решт, він знайшов скарбницю несподіваного натхнення.

«Що більше ми дізнавалися про Майлза та його підхід до своєї роботи, то більше надихалися тим, як ми хотіли б підійти до своєї... Ми шукали спосіб висловити наші амбіції та цінності мовою, знайти слова для того, ким ми хотіли б бути. Досліджуючи Майлза, ми визначили одинадцять таких слів».

Ґідара зупинився на словах, які зазвичай використовуються для опису Девіса, таких як «авантюрний», «свіжий», «спонтанний» і «яскравий», щоб допомогти просунути його бізнес вперед. Музичні ікони є несподіваним джерелом натхнення для ресторану — але це свідчить про те, що найкращі ідеї можуть прийти звідусіль і дивовижним чином стимулювати творчість та інновації.

За матеріалами Open Table



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)