РЕЦЕНЗІЇ | Інсайти з книги 4 грудня 2023 р.

Чому вашій компанії потрібна ґік-культура

Культури таких компаній, як Amazon, Netflix та Stripe, роблять акцент на науці, володінні, швидкості та відкритості. Про це йдеться у новій книзі «Geek Way». Як ці норми створюють потужну культуру в масштабах — пояснює Ендрю МакАфі (Andrew McAfee), автор книги.

Нове покоління бізнес-лідерів повністю засвоїло урок про те, що культура з’їдає стратегію на сніданок. Але яку культуру хочете ви?

Моє дослідження сучасних лідерів і підривників — таких компаній, як Amazon, Netflix, Stripe, SpaceX, Microsoft, Tesla і HubSpot — виявило деякі разючі спільні риси. Ці компанії відрізняються у багатьох важливих аспектах, але всі вони прагнуть побудувати культуру, яка є набагато більш вільною, швидкою, егалітарною, науково обґрунтованою та автономною, ніж у компаніях індустріальної епохи. Вони відкидають бюрократію та полюбляють сперечатися.

Я називаю цей новий тип культури «Шлях ґіка», і великою несподіванкою є те, наскільки добре він працює. Замість того, щоб впасти в анархію чи запеклі суперечки, компанії, які дотримуються «шляху ґіка», продемонстрували, що вони здатні масштабуватися і вистояти. Їхні культури завойовують світ бізнесу, і зрушення тільки починаються.

Зробивши акцент на чотирьох стандартах або нормах: наука, володіння, швидкість і відкритість, ви можете створити власну ґік-культуру. Про те, як це зробити, я написав у своїй новій книзі «The Geek Way: The Radical Mindset That Drives Extraordinary Results» («Шлях ґіка: радикальне мислення, яке призводить до надзвичайних результатів»).

The Geek Way: The Radical Mindset That Drives Extraordinary Results

Нижче я пояснюю і перетворюю кожну норму на основне правило. Я також представляю кілька вражаючих речей, які я чув від ґік-лідерів, що підкріплюють кожну норму. Такий вид комунікації має велике значення, тому що ми беремо приклад від старших, успішних і престижних людей, які нас оточують.

Наука

Більшість компаній приймають важливі рішення, покладаючись на HiPPO, або «думку найбільш високооплачуваної особи». Натомість ґік-компанії приймають рішення, спираючись на найкращі наявні докази. Якщо докази непереконливі або суперечливі, люди обговорюють їх, щоб отримати якомога більше ясності, і ці дебати, як правило, є егалітарними.

Основне правило: Домовтеся, що ви будете приймати рішення на основі фактів (а не старшинства, харизми чи повноважень), і що це нормально — навіть очікувано — ставити один одному запитання, дебатувати і сперечатися, зберігаючи при цьому психологічну безпеку (про це далі).

Комунікація, що підкріплює норму:

  • «Кріс, що ти думаєш про докази, які щойно представила Пет?»
  • «Пет, що ти думаєш про аргумент Кріса?»
  • «Який експеримент ми можемо провести, щоб зрозуміти, хто тут правий?»
  • «Дозвольте мені пояснити свої міркування».

Відкритість

Ця норма пов’язана з психологічною безпекою. Відкритість має на увазі готовність змінювати свою думку і змінюватися. Це означає, що ви не стаєте в глуху оборону перед обличчям негативних відгуків або розчаровуючих результатів. Тобто — широко ділитися інформацією та відмовлятися від контролю.

Основне правило: Будьте наполегливими у вирішенні проблеми, але будьте готові відмовитися від свого улюбленого рішення, якщо воно виявиться не найкращим. Не переходьте в позицію захисту і не чіпляйтеся за статус-кво; змінюйте позицію, якщо це необхідно.

Комунікація, яка підкріплює норму:

  • «Мені потрібно вдосконалюватися в наступних сферах, і ось як я планую це зробити».
  • «Це хороша думка, я не розглядав це з такої точки зору».
  • «Ми зробили все можливе, але це не спрацювало, нам потрібно змінити напрямок».
  • «Я помилявся. Ось що я дізнався».

Володіння

Дайте командам якомога більше відповідальності та автономії. Компанії індустріальної епохи наголошують на комунікації, координації та міжфункціональних процесах. Ґік-компанії цього не роблять; натомість вони встановлюють чіткі цілі та очікування для кожної команди, а потім забираються з дороги і дають їм якомога більше свободи.

Основне правило: Розподіліть повноваження та відповідальність, як тільки цілі стануть зрозумілими. Ґіки працюють децентралізованими роями, а не ієрархічними колонами.

Комунікація, яка підкріплює норму:

  • «Чи зрозуміло Вам, як Ваша робота вписується в наші цілі та стратегію?»
  • «Дайте мені знати, якщо я можу бути корисним, але мене не потрібно тримати в курсі справ».
  • «Чи не створюємо ми бюрократію? Чого нам слід позбутися?»
  • «Чи відчуваєте Ви, що Вам потрібно просити дозволу, щоб виконати свою роботу?»

Швидкість

Встановіть швидкий темп ітерацій і зворотного зв’язку щодо розробки продукту та інших важливих проєктів. Компанії індустріальної епохи, як правило, займаються плануванням і підготовкою заздалегідь. Натомість ґік-компанії починають розробку якнайшвидше, отримують відгуки клієнтів і враховують їх у наступній версії.

Основне правило: ітеруйте, показуйте свою роботу та швидко отримуйте фідбек.

Комунікація, що підкріплює норму:

  • «Як скоро нам буде що показати клієнту?»
  • «Який у нас темп? Як часто ми будемо випускати нові версії?»
  • «Як ми будемо відстежувати прогрес і переконуватися, що ніхто не відстає?»
  • «Давайте створимо мінімальний життєздатний план, а потім почнемо будувати».

Ваша роль як лідера

Подавати приклад — важлива частина шляху ґіка. У 2018 році, невдовзі після того, як компанія хмарного зберігання даних Dropbox стала публічною, я взяв інтерв’ю у її засновника та CEO Дрю Х’юстона (Drew Houston) на сцені Массачусетського технологічного інституту. Я попросив його поділитися деякими найважливішими речами, які він дізнався на своєму підприємницькому шляху. Він відповів:

«Коли компанія тільки починала свою діяльність, я сів поруч із деякими людьми технологічної сфери, якими я найбільше захоплювався, і просто попросив поради. Я очікував почути про роботу з венчурними інвесторами та радами директорів, про те, як створити вірусний продукт або щось подібне. Натомість усі вони сказали мені одне й те саме: порадили наполегливо працювати від самого початку над створенням правильної культури і ніколи не припиняти над цим працювати».

За матеріалами Inc.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)