РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 7 лютого 2014 р.

Допомога замість нав’язливості

Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype

Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype
» Докладніше на Amazon
Потенціал традиційного маркетингу з його вічною боротьбою за місце у свідомості споживачів вже вичерпано, — вважає Джей Баєр (Jay Baer)1, автор книги "Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype" ("Youtility. Мудрий маркетинг — це допомога, а не тиск") та відомий консультант у сфері медіа. Не в останню чергу тому, що фундамент цієї стратегії «дав тріщину». Причина: дедалі більша недовіра, яку споживачі виявляють до бізнесу. Отже, Баєр пропонує компаніям використовувати альтернативний підхід до маркетингу, який він назвав «Youtility».

Ідея Youtility, хоча і не вражає концептуальною новизною, дуже точно віддзеркалює реалії сьогодення. В умовах, коли маркетологам доводиться боротися за увагу споживача не стільки зі своїми колегами із фірм-конкурентів, а з самим об’єктом своїх зазіхань, краще не намагатися вразити останнього чимось оригінальним , а просто надати людині щось користе.

Серед прикладів застосування Youtility — інформаційний вісник Scotts Miracle-Gro, провідного виробника товарів для догляду за садом, який пропонує поради щодо догляду за газоном, зміст яких залежить від місця проживання споживачів та типу їхнього газону. А Columbia Sportswear, світовий лідер у виробництві одягу та взуття для активного відпочинку, запропонувала клієнтам безкоштовний мобільний додаток, з котрого туристи можуть довідатися, як правильно зав’язувати десятки видів вузлів, а також, коли доречно застосовувати кожний із них. (А кількість завантажень цієї програми за приблизно 12 місяців сягнула 387 тис.)

«Ваш потенційний клієнт повинен побачити у вас друга, — пише автор. — І, якщо ви як друг надаєте їм справжню цінність, а не просто закидаєте їх купонами, вони винагородять вашу компанію своєю лояльністю та прихильністю — точнісінько так, як ми винагороджуємо друзів». Таким чином, компанії, що взяли на озброєння Youtility, замість того, щоб докучати споживачами набридлими усім запрошеннями «like-ати», скажімо, на своїй сторінці у Facebook, використовують цю та інші платформи для того, аби у чомусь допомогти клієнтам.

Вторувати шлях до споживачів, надаючи їм певну корисну інформацію, м’яко кажучи, не просто. Баєр наводить дані дослідження, проведеного Google: так, якщо 2010-го, перед тим, як прийняти рішення про купівлю, люди зверталися до 5,3 інформаційних джерел, то через рік — вже до 10,4. І це не стосується лише купівлі дорогих речей. Вибираючи заклад, де можна нашвидкуруч перекусити, споживачі перебирають щонайменше 5,8 пропозицій. «Якщо сам факт того, що американці беруть на себе клопіт вводити дані майже шість разів для того, щоб вирішити, де з’їсти канапку з куркою, не переконав вас у необхідності виграти інформаційну війну, — тоді все, я здаюся», — зазначає автор.

На переконання Баєра, ключ до маркетингового успіху у тому, щоб знайти своє місце у величезному інформаційному пулі. Візьмемо мобільний додаток Clorox myStain, який відразу порадить вам, як позбутися плям на одязі. З одного боку, можна сказати, — непоганий спосіб нагадати про існування компанії Clorox. Але, попри все, чимала частка успіху додатку, — у бажанні компанії допомогти, не задіюючи для цього безпосередньо свої продукти.

Як показано у книзі: в арсеналі Youtility — неймовірне різноманіття інструментів. Цей підхід з неабиякою користю для себе використовують не лише виробники, але й лікарні, готелі і навіть таксисти. Так, один із них навіть обзавівся власним виданням з рекомендаціями, де найкраще повечеряти, яке, звісно, нічого спільного не має із замовленням таксі. Але до кого ще ви звернетеся, коли вам буде потрібно потрапити до готелю після гарної вечері?

Незважаючи на те, що такі прийоми нам усім добре знайомі, ця книга по-справжньому практична та актуальна. Недарма ж вона опинилася у переліку бестселерів The New York Times2.

За матеріалами strategy+business.


    1 Президент компанії Convince & Convert, що займається консалтингом у сфері соціальних медіа та контент-маркетингу. Співавтор книги «The NOW Revolution» («Революція ЗАРАЗ»)

    2 Також книга посіла другу позицію у категорії «Маркетинг» переліку «Найкращі книги 2013-го року» за версією видання strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)