РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 6 травня 2015 р.

Як працює Google

У книзі «How Google Works» («Як працює Google») голова компанії Ерік Шмідт (Erich Schmidt) та її колишній віце-президент Джонатан Розенберг (Jonathan Rosenberg) з допомогою директора з управлінських комунікацій Алана Ігла (Alan Eagle) показують читачеві зсередини, як функціонує інтернет-гігант.

How Google Works
» Докладніше на Amazon
Шмідт та Розенберг прийшли до Google на початку 2000-тих, коли венчурні інвестори, які профінансували перший етап зростання компанії, вирішили, що їй потрібен нагляд з боку «дорослих». Дуже швидко новопризначені керівники переконались, що засновники пошуковика Сергій Брін (Sergey Brin) та Ларрі Пейдж (Larry Page) не сприймають ані традиційний менеджмент у цілому, ані звичний процес ухвалення проектів, зокрема. На думку «хлопців з Google», це занадто вповільнювало інновацію. «Поговоріть з інженерами», — запропонували вони Шмідту та Розенбергу. А коли ті виконали цю пораду, то побачили, що в компанії чимало «мудрих створінь» — працівників цифрової царини, котрі мають не лише глибокі технологічні знання, але й добру обізнаність з управлінськими вміннями та гостру бізнес-«чуйку». Усвідомивши, що нав’язування усталених систем контролю у такому колективі нічого не дасть, Шмідт та Розенберг вирішили переглянути свої підходи до управління, включаючи управління інновацією. «Якщо ви не в змозі сказати комусь, як слід думати, то залишається навчитись управляти середовищем, в якому люди думають, та зробити його місцем, куди хотілося б приходити щодня», — зазначають автори.

Це означало, що головним пріоритетом для Шмідта та Розенберга стало формування культури Google, що, серед іншого, також включало конструювання фізичного простору («гучноголосих офісів, які розриває енергія, що б’є через край»). Вони розширили сферу контролю та організували компанію навколо людей, котрі мали найбільший вплив («що вимірюється результативністю діяльності та силою пристрасті»), зберігаючи при цьому просту функціонально-зорієнтовану структуру.

Ідея полягає у створенні системи, яка оберталася б не навколо «зірок», а навколо ансамблю виконавців. Реорганізації здійснюють у компанії часто (причому за участі фахівців, котрих вона торкається) та дуже швидко (щоб максимально скоротити період «розпаду» та непевності). Чисельність команд визначається відповідно до «правила двох піц», яке придумав Джефф Безос (Jeff Bezos), засновник Amazon, («людей в команді мусить бути стільки, щоб їх можна було б нагодувати двома піцами»). Оскільки компанія функціонує в галузі, для якої стрімкий вир інновацій — це норма, їй дуже часто доводиться переглядати свої плани. «Інвестувати слід в людей, а не в плани» — ще одне правило, яке діє в Google.

Цілком природно, що в компанії, де талант є рушієм інновації, найм відіграє критично важливу роль. Шмідт та Розенберг описують його як егалітарний, колегіальний процес з чітко визначеною ціллю — а саме: знаходити найкращих фахівців і ніколи під тиском терміновості не йди на компроміси з якістю. Блискучі дженералісти — стипендіати відомих фондів — є для Google мішенню №1. Також компанія вірить: здібні люди притягуватимуть ще більше талантів, що стане рушієм безперервного позитивного циклу.

Напевно, у читачів виникне запитання, якою мірою досвід Google можна прищепити в інших фірмах. Автори визнають, що підтримувати продуктивну культуру під час зростання організації — це одне; а вдихнути нове життя у заскнілу культуру — дещо цілком інше. Порада, яку вони дають — проста і при бажанні з неї може скористатись абсолютна кожна компанія. «Заохочуйте відкритість, не уникайте складних запитань, зрозумійте, як саме актуальна культура спричиняє проблеми, та спробуйте знайти в ній щось, що допомогло б вам потрапити туди, де ви хочете бути», — пишуть автори.

Ще одним питанням є те, наскільки стійкою є інноваційна культура Google для самої компанії. Хоча в Шмідта та Розенберга не виникає жодних сумнівів на цей рахунок, величезна кількість прикладів свідчать про те, що ніхто не застрахований від організаційного «склерозу».

Книга How Google Works увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2014-року» (категорія «Інновації») за версією видання strategy+business.

За матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)