ТЕНДЕНЦІЇ | Фокус на стать 15 вересня 2006 р.

Чому жінки готові заробляти менше?

Жінки готові отримувати меншу плату за свою роботу, ніж чоловіки. І хоча це може видатися негативною тенденцією для жінок, нове дослідження вказує на те, що від такої поведінки жінки можуть отримувати певний зиск.

Протягом десятиліть у суспільстві встиг закріпитися стереотип, що жінки отримують менше, ніж чоловіки. При цьому більшість називає це дискримінацією. Проте, відповідно до нового дослідження, жінки заробляють менше навіть тоді, коли мають змогу самостійно обирати свою плату, тобто заробляти стільки, скільки хочуть.

Відкриття, що жінки готові "продати" себе занадто дешево — це найбільш вражаючий висновок праці "Поведінкове дослідження цінових рішень: Фокус на стать" (A Behavioral Study of Pricing Decisions: A Focus on Gender), авторами якого є William L. Cron, John W. Slocum, John L. Graham та Mary C. Gilly.

Щоб уникнути галузевих відмінностей, для дослідження було взято лише одну професію. Таким чином було опитано 536 ветеринарів (174 жінки та 362 чоловіка), які володіють власною практикою.

"Найбільш вражаючою знахідкою виявилося те, що стать професіонала має потужний вплив на цінові рішення", — стверджує William Cron. Таким чином, певні характеристики клієнтів можуть призвести до того, що власники бізнесу жіночої статі даватимуть таким клієнтам спеціальні знижки. У загальному, жінки є більш м'якими щодо формування цінової політики і готові пожертвувати особистою вигодою заради створення та стимулювання хороших стосунків із клієнтами. Така поведінка призведе до втрати прибутків при орієнтації на короткостроковий період, але забезпечить стабільність та прибутковість, якщо дивитися на бізнес з точки зору довгострокових завдань.

Дослідження виявило, що хоча чоловіки зазвичай мають вищий середній прибуток, це часто спричинено тим, що жінки менше часу знаходяться у бізнесі чи володіють власними практиками. Проте, з часом різниця прибутків чоловіків та жінок буде зменшуватися, аж поки взагалі не зникне.

Ще одним висновком дослідження стало те, що жінки зазвичай отримують більше задоволення від роботи, ніж чоловіки, оскільки вони мають змогу насолоджуватися позитивними стосунками із клієнтами.

Проте, попри всі ці позитиви, жінкам все-таки слід уважніше ставитися до "політики знижок". Пропонуючи клієнтові занадто багато знижок за "гарні очі", жінки просто марнують свій прибутковий потенціал. Один зі способів, який пропонує William Cron для виправлення ситуації — це проведення для жінок спеціальних тренінгів із ведення переговорів.

Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоційний успіхЕмоційний успіх
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)