ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 11 червня 2018 р.

Як інновації розвивають компанії

Автор: Дмитро Кисельов, генеральний директор P&G в Україні
Джерело: "НВ Бізнес"

Як інновації розвивають компанії Майбутнє змінюється кожен день у нас на очах. Щоб залишатися на ринку, потрібно діяти в новому просторі змін, в якому з’являються принципово нові для бізнесу вимірювання.

Більше не працюють плоскі рішення, які лежать тільки в рамках корпоративних інтересів — вони стали обмежувачами швидкості розвитку і можливостей. Бізнес повинен навчитися діяти ефективно в мінливому світі людей, технологій і соціального контексту.

Дуже показово недавнє дослідження McKinsey, що аналізує ставлення до інновацій керівників компаній. Інновації на стадії ідеї виглядають дуже привабливими — 84% керівників визнають важливість інновацій для стратегії розвитку компанії. Але інновації як результат — досить проблемне поле. Тільки 6% опитаних за підсумком задоволені їх реалізацією.

Чому так непросто інтегрувати інновації в існуючий бізнес?

Не випадково в провідних корпораціях з’явилася позиція директора з питань сталого розвитку, який пов’язує воєдино всі елементи і вибудовує роботу компанії на платформі ідеї постійних змін як безпрограшної стратегії для бізнесу, споживачів і планети.

Ідея сталості — це початок будь-яких інновацій, що дійсно працюють і мають сенс. Ніколи раніше не було так важливо для бізнесу вміти включати емпатію і досліджувати користувальницький досвід, вчитися синергії, і взаємодіяти з соціумом, конкурентами, думати, як стартапи, і створювати культуру інновацій всередині компанії.

Фокус на взаємодії зі споживачами

Взаємодія — це активний і спонтанний процес, який часто приносить несподівані результати, допомагає поглянути на ситуацію по-новому і точно сформулювати завдання. Ми вивчаємо досвід користувачів, який дозволяє знайти дійсну проблему і запропонувати оптимальне рішення нашому споживачеві.

Уже недостатньо створювати окремі продукти, потрібно проектувати трансформаційні рішення, які покращують життя людей, розумно використовують ресурси і позитивно впливають на планету.

Від проблеми до вирішення

Інноваційні ідеї часто народжуються на стику бізнес-проблем і користувацького досвіду. Так, вивчаючи цикл виробництва і споживання пральних порошків, експерти отримали дані про те, що 85% викидів CO2 дає традиційно висока температура прання. А що, якщо зіставити ці дані з іншими — високими рахунками за електрику?

Відразу вимальовується прототип продукту-рішення: створити такий пральний порошок, який міг би очищати настільки добре, що ним можна було б прати в холодній воді. Тоді споживачі зекономлять на рахунках за електрику, а компанія істотно скоротить викиди CO2. Продажі нового порошку побили всі рекорди, і виграли всі — бізнес, споживачі і планета.

Все включено

Варто було включити темп життя в список ключових параметрів, які важливо враховувати при розробленні продуктів, як на ринку стали з’являтися зручні багатофункціональні продукти. Сьогодні для виконання багатьох рутинних дій людині досить одного продукту, хоча раніше для досягнення такого ж результату їх потрібно було кілька — зараз людям просто ніколи їх використовувати.

Наприклад, капсули для прання. Вони не тільки добре справляються зі своєю основною функцією — очищають тканини, але ще надають яскравість і виводять плями. При цьому капсули економічні та екологічні — для одного прання потрібно всього 28 мл засобу. Перш ніж запустити у виробництво, знадобилося 8 років досліджень і тестів на різних видах тканин, 50 патентів на інноваційні розробки, близько 900 прань, в яких випрали майже 8 тонн білизни.

Як створити середовище для інновацій?

Хороші ідеї перетворюються на системні інновації, коли в компанії є чіткий процес перетворення концепцій на практичні розробки.

Як створити середовище підтримки для інновацій всередині самої компанії?

Кожен співробітник повинен усвідомлювати, що він може привносити щось нове, незалежно від того, в якому департаменті він працює. Дуже ефективні практики коучингу, коли у співробітника є наставник, який зможе допомогти йому проявити себе, вирішити складні питання і адаптуватися, особливо на перших етапах кар’єри. Це допомагає надалі виявляти ініціативу і бути почутим.

Добре працює всесвітньо відома японська практика kaizen, коли кожен співробітник може запропонувати поліпшення, а компанія їх реалізує.

Синергія кращих

Недавнє опитування компаній Dell Technologies і Vanson Bourn показало, що 78% корпорацій бачать в стартапах загрозу для свого бізнесу. Але на ринку виграють ті корпорації, які навчаються думати і діяти як стартапи, створювати і управляти міждисциплінарними командами. Інновації народжуються на стику різних процесів, галузей і навіть професій.

Тому важливо співпрацювати зі стартапами, брати участь або навіть ініціювати змагання, хакатони, пітчі. Завдяки цьому талановиті молоді компанії можуть представити свої розробки, отримати підтримку в розвитку і реалізувати ідею, а компанії-титани — знайти свіжі ідеї для вирішення своїх завдань. В результаті виграють усі.

Курс на екологічність

У масштабі великих корпорацій навіть мінімальне зниження витрати енергії, ресурсів, сировини на рівні одного продукту буде мати величезний вплив на довкілля. Тому проектування продуктів і рішень має включати в себе оцінку всього циклу виробництва і використання продуктів, включно з етапом утилізації. Багато корпорацій активно працюють над новими рішеннями в цій галузі. Безвідходне виробництво, створення біорозкладаних продуктів, використання вторинної сировини для виробництва упаковки — ці інновації скоро стануть нормою будь-якого технологічного процесу. І Україні в цьому плані теж є чим пишатися. У країні є компанії, які працюють за технологіями безвідходного виробництва. Вони також пропонують споживачам продукти, в яких упаковка зроблена з пластику, переробленого з пляжного сміття. Такий продукт вже можна купити в деяких країнах Європи.

Ми знаходимося вже навіть не на порозі, а у вирі цифрового світу, і він продовжує набирати обертів. Створювати якісні продукти в красивій упаковці вже недостатньо. Сьогодні споживач очікує від бізнесу набагато більшого. І це не проблема, якої потрібно побоюватися, а безмежне поле можливостей, які можуть привести до блискучого результату, якщо правильно ними скористатися.

Ілюстрація: Rawpixel.com / Shutterstock.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Самомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєтеСамомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєте

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)