ТЕНДЕНЦІЇ | Майбутнє роботи 6 вересня 2021 р.

Майбутнє роботи вже настало: 6 трендів, які варто знати

Загострення конкуренції на ринку праці та ускладнення робочого середовища — з такими викликами зіткнуться працедавці із завершенням пандемії, — вважає Бернард Коулмен (Bernard Coleman), директор із питань залученості персоналу каліфорнійської фінансової компанії Gusto.

За словами Коулмена, цей динамічний зсув вимагає від компаній усвідомлення того, що ціннісна пропозиція для персоналу є базовим фактором диференціації компанії як працедавця. Багатоаспектність такої пропозиції, яка не обмежується звичними для багатьох компаній пільгами (медична страховка, пенсійний план тощо), стане конкурентною перевагою організацій, спроможних ефективно функціонувати в новій «нормальності».

Майбутнє роботи вже настало: 6 трендів, які варто знати

Ось шість чинників, які мають бути в фокусі уваги кожної компанії.

1. Розширення меж ринку праці

Зараз організації мають змогу виходити на неосвоєні або територіально віддалені ринки праці, оскільки можуть пропонувати дистанційну роботу на постійній основі. Відповідно, для того щоб вийти за межі локальних ринків, потрібно переорієнтувати стратегії рекрутингу; а враховуючи те, що конкуренція за висококваліфікованих фахівців загострюється, важливо знайти способи диференціювати себе як працедавця.

2. Стратегія розміщення офісів

У даний час спостерігається вихід спеціалістів із мегаполісів у регіони, де формуються нові ринки. Отже, з великою імовірністю багатьом організаціям доведеться переглянути стратегію розміщення своїх офісів, з тим щоб адаптувати її до нової «географії». Крім цього, потрібно модифікувати методи рекрутингу та найму. Важливо забезпечити те, аби в новому середовищі фахівці змогли повноцінно розкрити свій потенціал.

Ще один момент: ви маєте спрогнозувати, куди можуть переїхати ваші співробітники. Так, під час пандемії люди переїжджали в регіони, де дешевше житло; або туди, де проживають їхні родини. Також компанії мають чітко визначитися з тим, який формат організації праці є для них бажаним у тривалішій перспективі: захочуть вони бачити співробітників в офісі або дозволять їм надалі працювати дистанційно.

3. Гібридний формат роботи

Поновлюючи повноцінну роботу своїх офісів, компанії розмірковують над тим, яка форма організації праці є для них оптимальною. Найімовірніше, частина персоналу працюватиме в офісі, частина — продовжуватиме працювати в дистанційному режимі і, крім цього, використовуватиметься певна комбінація офісної і віддаленої роботи. У будь-якому разі бізнеси потребуватимуть нових підходів до організації праці.

4. Реадаптація до роботи в офісі

«Ми здичіли, так довго працюючи вдома», — інколи кажуть співробітники. Жарти жартами, але людям, які довго перебували в ізоляції, доводиться заново звикати до офісного етикету. Керівники мають допомагати працівникам реадаптуватися до роботи в офісі. Напевно, доведеться змінити розташування столів та зменшити кількість робочих місць в одній кімнаті. Можливо, буде доцільно відродити якісь офісні звичаї (або запропонувати нові). Обов’язок керівника — створити середовище, в якому кожний працівник відчуває себе комфортно.

5. Зниження продуктивності праці

Імовірно, що у постпандемічний період організації стикнуться із суттєвим зниженням продуктивності праці. Під час карантину для більшості можливості займатися улюбленими справами були обмеженими і головним заняттям, яке заповнювало цілий день, стала робота. Коли карантинні обмеження будуть повністю зняті, люди повертатимуться до звичного стилю життя і час, який вони приділятимуть роботі, зменшиться. Тож керівники мають прийняти як факт те, що співробітники підходитимуть до роботи інакше, ніж під час пандемії (питання полягає лише в тому, коли це проявиться). Відповідно, організації мусять переглянути свої очікування щодо продуктивності праці. А оцінюючи результативність працівників за певний час, слід вибирати для порівняння аналогічний період до локдауна. Не варто очікувати, що рівень продуктивності буде таким же, як коли люди перебували у вимушеному затворництві.

6. Покращення досвіду персоналу

«Градус» конкуренції на ринку праці підвищується з кожним днем і для того аби залучити найкращих компанії мусять «піднімати ставки». Дружня до персоналу політика та пакет пільг — це те, що диференціює організацію на ринку праці.

Потрібно створити умови, аби співробітники змогли знайти точку рівноваги між виконанням професійних обов’язків і зобов’язаннями, які вони мають у приватному житті. Компанії, які пропонують більшу гнучкість в організації робочого дня, медичні та інші пільги, мають більше шансів здобути прихильність персоналу, що дасть їм низку важливих переваг (як-от зменшення кількості добровільних звільнень, підвищення рівня залученості персоналу і як результат зростання продуктивності праці).

За матеріалами "The Future of Work Is Now. 6 Trends You Need to Know", Inc.

Ілюстрація: sloanreview.mit.edu



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)