ТЕНДЕНЦІЇ | Управлінські провали 9 квітня 2013 р.

Чому керівники зазнають невдачі?

Виконуючи нову роль або освоюючи незнайому територію, спіткнутися може будь-хто — навіть найдосвідченіший керівник... У чому ж найчастіше криється коріння управлінських невдач? Глобальна консалтингова компанія Spencer Stuart, вивчивши досвід керівників цілої низки компаній, виявила п’ять основних помилок, котрі найчастіше стають «спусковим гачком» управлінського провалу.

Чому керівники зазнають невдачі?
Ілюстрація: Shutterstock

1. Нез’ясовані очікування

Неможливо досягти поставленої мети, не знаючи точно, що саме від вас очікують. Якщо вищі керівники не в змозі чітко пояснити зміст завдань, котрі ставлять, а також — якою бачать вашу нову роль; а ви, зі свого боку, не робите жодних спроб це з’ясувати, то майже гарантовано послизнетесь.

Окрім того, як з’ясувала Spencer Stuart у ході свого дослідження, у більшості компаній застосовується дещо застаріле поняття «90-денного випробувального періоду». При цьому висновок щодо результативності нового менеджера часто робиться вже через 30 днів з моменту початку його роботи.

Порада. У період переговорів про ваш можливий перехід на інший щабель чи в іншу організацію, з’ясуйте, які ваші очікування щодо нової ролі. Як сприймають вас майбутні шефи? Може ви побачили якісь суттєві невідповідності між очікуваннями — вашими та ваших керівників? У такому разі варто добре подумати… Якщо ж ви приступили до роботи, намагайтесь під час адаптаційного періоду максимально вивчити організаційний контекст. Що в ньому прийнятно, а що ні? Які речі вітаються, а які, навпаки, відторгаються?

2. Намагання повторити модель власного успіху

Люди піднімаються сходинками управлінської ієрархії завдяки певним знанням, вмінням та навичкам; при цьому найчастіше намагаються й надалі використовувати свої сильні сторони. Проте якості, котрі привели людину до успіху на ранішніх етапах кар’єри, можуть, навпаки, завадити їй ефективно діяти у рамках нового амплуа. Скажімо, молодий менеджер добре проявив себе на якійсь ділянці — в першу чергу, завдяки своїм комунікативним вміннями. А опинившись на посаді вищого рангу він намагається їх вдосконалювати, не усвідомлюючи, що способи його взаємодії з організацією повинні бути цілком іншими. Тому й не досягає результатів, яких від нього очікують керівники. Порада. Ніколи не покладайтесь на «багаж» знань та досвіду, що у вас є. Аналізуйте, якою мірою ваші знання підходять до нових умов. Постійно вчиться — розширюйте коло ваших навичок. Це дасть вам змогу впевненіше адаптуватися до нових управлінських ролей.

3. Невміння правильно формувати стосунки з людьми

Успіх керівника напряму залежить від його уміння ефективно взаємодіяти зі своїми начальниками, колегами та підлеглими. Хоча це і здається очевидним, але дуже часто новоспеченим керівникам (особливо тим, хто стрімко піднявся вгору) бракує саме вміння правильно вибудовувати стосунки з людьми. Менеджерові, який ще вчора відповідав лише за результати своєї праці, часом непросто усвідомити, що тепер його головне завдання — сприяти ефективності роботи інших людей. Отже, йому треба вміти скеровувати підлеглих, делегувати їм повноваження, розширюючи сферу їхньої відповідальності, вислуховувати, радити, навчати…

Порада. Пробуйте виходити за рамки звичних для вас способів взаємодії з людьми. Попросіть когось із ваших колег поспостерігати, наскільки вам вдається ефективно спілкуватися з підлеглими та занотувати недоліки, які він помітить. Постійно над тим працюйте.

4. Неспроможність оцінити себе

Що вище посада — то важче керівникові отримати об’єктивну інформацію щодо власних дій та поведінкових проявів. Тому варто час від часу запитувати себе — чи насправді ви в змозі оцінити свої сильні та слабкі сторони. Скажімо, чи не перетворилась ваша впевненість у своїх силах у безмежну самовпевненість? Чи спроможні ви вислуховувати інших? Або, можливо, непомітно для себе почали ігнорувати ідеї інших людей? А може вас загалом перестало цікавити, які проблеми турбують членів вашої команди? Які ще, на вашу думку, якості можуть зруйнувати вашу ефективність як лідера?

Порада. Візьміть за звичку оцінювати ваші управлінські властивості та визначати проблемні ділянки, що потребують вдосконалення. Навчиться вислуховувати критику, заохочуйте підлеглих відверто висловлювати вам свої зауваження.

5. Невідповідність організаційної культури

Навіть якщо ваші знання, навички та досвід якнайкраще відповідають новій роботі, проявіть обережність, щоб не порушити невидимі та неписані правила, котрі ствердилися у компанії. Якщо ж ви не в змозі зрозуміти, що прийшли в компанію, де панують культурні норми, відмінні від тих, до котрих звикли — ви вже налаштовуєте себе на провал.

Порада. Свідомо шукайте культурні перепони та будьте з ними обережнішими. В жодному разі не намагайтесь їх проігнорувати або недооцінити. Натомість, якщо ви добре почуваєте себе в умовах нової оргкультури, але відчуваєте брак якихось знань, не опускайте руки. Як правило, набути певні навички значно легше, ніж адаптуватися до неприйнятних для вас культурних норм.

За матеріалами "This Is Why Smart Leaders Fail", CEO.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)