ТЕНДЕНЦІЇ | Бізнес 20 червня 2022 р.

Найбільші бізнес-тренди 2022-2025. І ті, яких ще немає

«Всі люблять описувати тренди. Я теж люблю цю справу, але зазвичай йду протилежним шляхом — до деяких альтернативних трендів, кидаючи виклик кращим», — пише Стів Андріоле (Steve Andriole), професор бізнес-технологій у Школі бізнесу Вілланова. Він пропонує свій критичний погляд на бізнес-тренди, якими діляться останнім часом відомі експерти та прогнозисти.

Є деякі бізнес-тренди, які, здається, підтримують усі; такі як стійкість, штучний інтелект і широке визнання криптовалюти. Але не всі мають сенс — принаймні, у найближчому майбутньому. Деякі з них ніколи не здійсняться.

Давайте з самого початку обмовимося, що різниця між трендами у бізнесі та технологіях зникла. І це добре, тому що тренди у бізнесі — це тренди у технологіях, а тренди у технологіях — це тренди у бізнесі. Незалежно від того, вірять у це організації чи ні, але більшою чи найбільшою мірою всі компанії є технологічними — тренд, який зараз незмінний.

Найбільші бізнес-тренди 2022-2025. І ті, яких ще немає

Напевно, є й улюблені напрямки. Бернард Марр (Bernard Marr), Софі Боуман (Sophie Bowman) та Аніс Уззаман (Anis Uzzaman) пропонують принаймні наступні:

  • Стійкий розвиток / Відновлювана енергія
  • Люди проти роботів
  • Плоскі організаційні структури
  • «Автентичність»
  • «Цільовий» бізнес
  • Со-конкуренція та інтеграція
  • Альтернативне фінансування
  • Аналітика даних
  • Інновації
  • Автоматизація / Новий світовий порядок / Безперервне зростання
  • Децентралізовані фінанси
  • Віртуальні інтерфейси
  • Прийняття криптовалюти / NFT-платформи
  • Робототехніка

Багато з цих трендів здаються цілком модними, але ми, можливо, захочемо розглянути і деякі протилежні точки зору. Давайте зробимо короткий огляд цього списку.

Сталий розвиток

Сталий розвиток — законний тренд, але ось це вже занадто: «будь-який бізнес, який ігнорує стійкість, навряд чи досягне успіху в наш час свідомого споживання». Я сумніваюся в цьому. Замість реального прогресу чи самовідповідальності компанії стають експертами в обміні повідомленнями про сталий розвиток. Більша частина важливості цього тренду залежить від регулюючих процесів і правозастосування законодавства. (Значна частина важливості цього тренду залежить від нормативно-правових дій та виконання законодавства, що з’являється.) Ускладнює обґрунтованість цього тренду те, що відбувається у глобальному масштабі, а не лише на національному рівні. Російське вторгнення в Україну вже змінило дебати навколо викопного палива.

Люди vs Інтелектуальні роботи

Якщо ми направимо свій погляд у 2025 рік і далі, то побачимо масову ерозію робочих місць (і кар’єри). McKinsey, Oxford та інші прогнозують, що до 2030 року через автоматизацію буде втрачено понад 800 млн робочих місць. Це почнеться як партнерство — «гібридний штучний інтелект» — і закінчиться тотальним звільненням. Уряди будуть змушені компенсувати збитки, заподіяні компаніями, які прагнуть заощадити або заробити на робототехніці та пов’язаних із нею технологіях. Звичайно, будуть створені нові робочі місця, але навички, необхідні для їхнього отримання, будуть недоступні для переміщених осіб. У багатьох областях машини розумніші за людей. Вони також ефективніші. Тому цей «vs» у багатьох областях із часом зникне.

Організаційні структури

Віддалена робота робить традиційні організаційні структури застарілими, але як мають виглядати нові? Усі засуджують ієрархічні структури, але я сказав би: «стривайте, не так швидко». Ієрархії забезпечують управління по завданням із чіткою підзвітністю та відповідальністю — те, що не можуть легко забезпечити більш плоскі структури, особливо коли всі пребувають десь далеко.

Автентичність та цілеспрямованість

Бренди десятиліттями маніпулювали покупцями та клієнтами. «Справжність» загорнута в маніпуляцію. Підковані в цифрових технологіях клієнти дедалі менше піддаються маніпулятивним повідомленням, але багато хто залишається вразливим. Емоційні зв’язки з компаніями, продуктами та послугами будуть знижуватися, особливо в міру того, як автоматизація стає все більш значущою, а наша взаємодія з компаніями визначається ботами. Хто каже: «Я люблю Amazon!»? Або «Я просто люблю свою страхову компанію»?

Соціальні мережі та журналістські розслідування також можуть зруйнувати бренд за годину. Останнє, що мають робити компанії в епоху нестабільності та політичного поділу, — це «займати позицію». Те саме і з цілеспрямованим обміном повідомленнями: споживачі та клієнти знають, що компанії існують для того, щоб заробляти гроші для своїх стейкхолдерів та акціонерів — і це нормально, але участь у політичній бійці має лише фінансові недоліки.

Со-конкуренція та інтеграція

Ми дізналися, що ланцюги постачання крихкі, але необхідні. Компанії мають оптимізувати свої свої канали зв’язків та інтегрувати якнайбільше функцій і транзакцій: це все зрозуміло. Але хіба не цікаво, як величезні виробничі принципи, такі як «якраз вчасно» (JIT)», просто не працюють із сьогоднішніми глобальними ланцюгами постачання? Нові філософія та інвестиції вже давно назріли.

Нове фінансування

Краудфандінг — це місце, де компанії, які не можуть отримати фінансування з традиційних джерел, звертаються за грошима. Kickstarter та Indigogo — це забавні маркетингові інструменти, але не джерела великого фінансування. SPAC вже стали «традиційними». ICO (первинні пропозиції монет) стануть рідкішими, оскільки біткоїн та Ethereum зарекомендували себе як популярні криптовалюти. Американський венчурний капітал далекий від досконалості, але досить ефективний. Суміжна модель комерціалізації військових НДДКР є ефективною. Хто хоче кинути виклик впливу DARPA?

Аналітика даних

Аналітика даних розвиватиметься. Це буде можливо завдяки озерам та фабрикам даних — і особливо машинному навчанню. Захист даних — це постійний тренд. Зрештою, просунуті інсайти стануть результатом розширеної аналітики.

Інноваційна бізнес-модель

Незважаючи на те, що саме ми можемо сказати будь-кому, хто нас слухає, — більшість «інновацій» є поступовими, а не руйнівними. Завдання полягає в тому, щоб перейти через інноваційний континуум до проривних інновацій — дедалі частіше за допомогою «аутсайдерів». Це надзвичайно складно для не схильних до ризику учасників ринку, тому нові учасники такі успішні.

Автоматизація

Автоматизація — це можливість та загроза. Компанії гнатимуться за автоматизацією настільки швидко, наскільки це призводитиме до зниження витрат та отримання доходу. Цей тренд іде повним ходом і ніколи не зупиниться.

Децентралізовані фінанси

Блокчейн робить менші кроки з впровадження, ніж пророкували багато консультантів та експертів. Невже перебуває в «кориті розчарування»? Він помітно розширився від криптовалюти до смарт-контрактів та NFT. Але інші програми, як-от голосування, залишаються в списках бажань. Існує також екологічна проблема, яка набирає обертів, що може ввергнути блокчейн у гру зі стійкістю, що не дуже добре.

Віртуальні інтерфейси

Те, як ми взаємодіємо з усіма цифровими речами, мабуть, розвиватиметься. Розмовний штучний інтелект змінить інтерфейси швидше, ніж всі інші інтерфейсні технології разом узяті, особливо у поєднанні з AR, VR і навіть з метавсесвітом (після 2025 р.). «Можна з вами поговорити?» буде чутно всюди.

«Криптовалюта буде королем» (і NFT теж)

Відповідь на цей тренд — «можливо». Все залежить від ухвалення на корпоративному рівні (і державному теж). Як було запропоновано, «було передбачено, що в 2022 році криптовалюта стане більш широко використовуваною як джерело платежів. Ряд великих компаній вже приймають платежі у біткоїнах». Потрібно набагато більше часу, щоб криптовалюта стала королем чогось. Якщо це станеться, ми можемо поговорити. Але якщо це станеться, уряди та банки, які так сильно на них впливають, агресивно реагуватимуть на регулювання та оподаткування операцій із криптовалютою. До цього ще далеко.

NFT? Так, вони тут, щоб залишитися. Ніколи не забувайте, що критики сучасного абстрактного мистецтва завжди кричать про цінність: ви заплатили б 82 500 000 доларів за один витвір сучасного мистецтва? («№7» Марка Ротко було продано 2021 року на Sotheby’s за $82,5 млн). Чи $300 млн доларів за одну картину Віллема де Кунінга? Якщо ви маєте сумнів у цінності NFT, подивіться на 10 найдорожчих творів сучасного мистецтва. Так, ринок NFT розширюватиметься. Просто зачекайте, поки міленіали (і особливо зіппі) не успадкують гроші бумерів!

Технології науки про життя

Тут важко не погодитись. Науки про життя, особливо в контексті персоналізованої медицини, продовжуватимуть бурхливо розвиватися. «Я також передбачаю розвиток персоналізованої медицини завдяки досягненням у галузі генетичних технологій». Процес уже триває повним ходом. Бізнес-моделі тут ідеально відповідають темпам геномних відкриттів.

Розширення використання 5G-6G та супутникового інтернету

Передбачати пропускну здатність легко. Так, вона стає все ширшою і швидшою. Прагнення повсюдного охоплення передбачити ще простіше. Тож тут не так багато нового. 5G, потім 6G? Звичайно, хоч і тут державна політика (і фінансування) визначатиме темпи охоплення.

Високопродуктивні обчислення стають мейнстримом

Все залежить від визначення поняття «мейнстрім» і «висока продуктивність». «Багатообіцяючий тренд?» Абсолютно. Але комплексна перевірка щодо того, коли Quantum стане «мейнстримом», ще не завершена — наприклад, таким самим мейнстримом, як граничні обчислення. Цей тренд виглядає чудово, але для його дозрівання потрібно ще кілька років.

«Інтернет-безпека та конфіденційність домінують»

Конфіденційність зникла. Вона померла, коли бізнес-моделі та процеси монетизації особистих та корпоративних даних зробили так багато людей багатими. Це так просто — і вона розширюватиметься, незважаючи на слабкі спроби дати «користувачам» можливість захистити свої дані чи через рух до нового інтернету — Web 3.0, де люди контролюють свої дані, а інтернет «децентралізований». При цьому кількість кіберзлочинів зростає; більше регулювання вже давно назріло.

«Метавсесвіт засяє в 2022 році»

Ні, не засяє, ще не готовий. Так, це захоплюючий опис майбутнього, іммерсивного цифрового світу, але він все ще перебуває у стадії уяви. Метавсесвіт розвиватиметься з часом у міру того, як основні гравці будуть визначати конкурентний простір, а підтримуючі технології розвиватимуться.

Як і раніше, залишається багато невизначеності щодо того, як це буде працювати насправді, як будуть виглядати бізнес-моделі, хто бу де постачальниками та якою буде траєкторія впровадження.

«Чи очікуємо ми, що метавсесвіт буде імерсивним, всюдисущим і вільним для доступу?» Навряд це буде безкоштовним. Чи буде він орієнтований на цифрові технології і потенційно включати розваги, соціальні зв’язки, продуктивність праці та зміну поведінки в масштабі? Ймовірно. «Це створить цілу екосистему для розробників, додатків, реклами та нових цифрових інновацій»? Безумовно, поки що є гроші, щоб заплатити їм. Частинки цього світу з’являтимуться протягом наступних кількох років у міру того, як розроблятимуться нові і нові захоплюючі цифрові ідеї. До цього моменту основним результатом обговорення метавсесвіту було відволікання нас від великих проблем компанії Meta з Instagram, які, м’яко кажучи, залишаються тривожними. (Якщо ви вже забули про документи Хаугена, можете звинуватити метавсесвіт: це спрацювало.)

Робототехніка

Цей тренд міцний. Він підживлюється технологіями робототехніки, а також «Великою відставкою». Подібно до штучного інтелекту та машинного навчання (які є братом і сестрою), роботизовані технології економлять і заробляють гроші. Ми вже пройшли стадію MVP. Різні роботи заполонять наші будинки, офіси, фабрики, школи, магазини — всюди — протягом п’яти-семи років. Прямо зараз ви можете купити собі чотирилапого пса за $5000.

Відновлювана енергія

Величезна бізнес-модель відновлюваних джерел енергії вже розгортається. Незалежно від політичного глупства, яке оточує сектор, у міру того, як прибуток від розробки та застосування «зелених» технологій зростатиме, політика вщухне. Протягом наступних п’яти років це отримають усі. У міру того, як світ переходить на електромобілі, альтернативна енергія стане ще важливішою. Щоправда війни викликають регрес.

Безпека проти невизначених трендів

Сьогодні розвиваються бізнес-тренди, які уможливлюють використання «безпечних» бізнес-технологій. Підривні тренди складніше ідентифікувати, і вони ніколи не бувають цілком правильними — і це нормально. Макро-перехід до цифрових технологій буде характеризуватись повсюдною автоматизацією, що є основним висновком експертів та інших натхненних прогнозистів.

Всі перераховані вище тренди в галузі бізнес-технологій у тій чи іншій мірі відбудуться, але багато з них матеріалізуються повільніше, ніж обіцяють вчені люди. Деякі можуть взагалі ніколи не відбутися. Компаніям слід підготуватися до вищезазначених макротрендів. «Діджитал» буде широким і глибоким. Компанії повинні призначати команди для відстеження трендів та оцінки їхнього впливу на продукти та послуги. Якщо ж вони упустять основні тренди, то постраждають, можливо і фатально. Ми вже це бачили.

За матеріалами "The Biggest Business Trends In 2022-2025. And The Ones That Aren’t.", Forbes.

Ілюстрація: coxblue.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Можливо все!Можливо все!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)