ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 23 березня 2009 р.

Інноваційна лавина або
Яскраві бізнес-ідеї для натхнення

Автор: Олександра Матушенко, інтернет-проект Innovations.com.ua

Інноваційна лавина або Яскраві бізнес-ідеї для натхнення У той час як глобальний бізнес-світ відчайдушно намагається впроваджувати інноваційні процеси в своїх організаціях, вартими уваги все одно залишаються ті бренди і компанії, яким просто це вдається. А чи не забагато на сьогодні інноваційних продуктів? Насправді ми всі — свідки абсолютної інноваційної лавини.

Сьогодні можна спостерігати більше інновацій, ніж за весь попередній час. Нові бренди, нові ніші, нові концепції, нові продукти, нові послуги і новий досвід невтомно відкривають нові ринки. Крім того, зараз набагато більше легкодоступних ресурсів для управління інноваціями ніж будь-коли до того. І насуваються вони з усіх куточків світу. Глобальний мозок вивільнено, і від нього вже ніде сховатися тим, хто ще не став його частиною.

Який же зв’язок між інноваційною лавиною і трендами?

Варто завжди пам’ятати, що тренди потрібні для одного — допомогти вам надихнутись на інновації і створити нові продукти та послуги для ваших споживачів.

Цікаво поглянути на інноваційні компанії у світі, які вже давно заробляють на трендах — у них є чому повчитись. Але попередньо варто завважити на таке:

  1. Інновація — це дещо більше, ніж «лабораторні» посиденьки. Інновація — це не обов’язково серйозні люди в білих халатах, які марнують час в лабораторіях. У сучасній економіці маркетингова інновація так само важлива, як і технічна, а часто — і важливіша.
  2. Можна і не бути дуже серйозним, коли йдеться про інновацію. Часто споживачам хочеться дурничок або витребеньок, тому інновація не повинна весь час пропонувати «серйозні» продукти чи послуги. З нею теж можна побавитись.
  3. Немає вам вибачення, якщо ви не в курсі, що роблять інші інноваційні компанії. Де б ви не жили, ви не маєте права не знати про інноваційні лавини, які постійно насуваються зі Швеції, Нідерландів, Бразилії, Штатів, Канади, Австралії, Японії, Південної Африки тощо. На цю тематику є дуже багато безкоштовних і доступних джерел: вебсайтів, новин та інших ресурсів, які необхідно час від часу проглядати.

Досить повчань — час для практики!

Дизайн

Не існує жодного продукту чи групи продуктів, які б не могли виграти від сміливої і яскравої модернізації. Якщо дизайнерське рішення було правильним — модернізовані товари і послуги прославлятимуться як інноваційні.

Сьогодні, коли дизайнери тримаються на одній нозі з бізнес-гуру, є всі підстави припустити таке: поки ви витрачаєте час на читання цього речення, хтось вже працює над новим дизайнерським підходом до вашого продукту. Тренд покращення і оновлення існуючого продукту сьогодні спрацьовує для всього, починаючи з вогнегасників і закінчуючи сувенірами.

Приклад: Канадський сувенірний магазин спеціалізується на переоснащенні дешевих затертих сувенірів у нові оригінальні вироби з національною символікою. Дизайнерська компанія, що звернулась до цієї ідеї, добре заробляє на своїй особливості — інноваційній ідеї, поєднаній з прагненням зберегти канадську культуру.

Канадський сувенірний магазин спеціалізується на переоснащенні дешевих затертих сувенірів у нові оригінальні вироби з національною символікою

Гіперлокальність

Ви вже чули це раніше: в глобалізованому світі більшість людей чіпляється за осередки місцевих звичаїв і традицій. Чи це страх невідомого, чи упередження, пов’язані з якимись факторами, або просто факт для сучасного суспільства — та зверніться до мільйонів споживачів, які захоплюються виготовленими у рідній країні, регіоні чи місті речами, і це підкине вам цікаві інноваційні ідеї вже сьогодні.

Приклад: У той час як онлайн-революція породжує віртуальні світи і спілкування без кордонів, в Сіетлі був створений новий безкоштовний вебсайт, створений із метою допомогти викладачам і студентам Сіетлу спілкуватись між собою. Студенти легко можуть знайти потрібного викладача серед 25 тисяч різних курсів і відібрати результати пошуку за місцем розташування університету, рейтингом викладача, відгуках про нього від інших студентів тощо.

безкоштовний вебсайт, створений із метою допомогти викладачам і студентам Сіетлу спілкуватись між собою

Натовп експрес

Роками ми зачаровано реагуємо на все, що засновано, організовано і скеровано натовпом. До вашої уваги кілька свіжих прикладів інновацій, які продовжують мастити колеса великого Натовп Експресу.

Приклад: У Великобританії створюється пивзавод, яким керуватиме спільнота у тисячі людей. Компанія має за мету створити завод і паб, де більшість життєвоважливих для організації рішень ухвалюватимуться їхніми членами, яких вже нараховується 50 тисяч. Кожен охочий може заплатити по 50 доларів і отримати право голосувати за назву компанії, логотип, дизайн продукту, маркетинговий план, рекламу і питання спонсорства. Прибутки між тисячами "акціонерів" також розподілятимуться за цікавими інноваційними схемами.

пивзавод, яким керуватиме спільнота у тисячі людей

Приклад: Нідерландський ING Банк запровадив послугу, яка дозволяє своїм клієнтам висувати пропозиції з купівлі будинків, яких немає на ринку, але які хотілося б придбати. Потенційні покупці заповнюють спеціальну анкету разом із адресою будинку своєї мрії і висувають свою унікальну пропозицію. Після цього банк виходить з ними на зв’язок, щоб обговорити доцільність такої пропозиції, і якщо вона вигідна — йде на зустріч клієнту. З’ясувавши фінансову сторону питання, банк спілкується з наявними власниками будинку і робить їм свою пропозицію з вигідними умовами угоди для всіх сторін.

ING Банк запровадив послугу, яка дозволяє своїм клієнтам висувати пропозиції з купівлі будинків, яких немає на ринку, але які хотілося б придбати

ІТгредієнти

ІТ-дівчата, ІТ-сусіди, ІТ-дизайнери, ІТ-гаджети…Коли йдеться про інновації, ти ніколи не програєш, презентуючи нове ІТ-щось. Найкращий приклад для повчання — галузь харчів і напоїв зі своїми безкінечними експериментами запровадження нових, ексклюзивних і екзотичних інгредієнтів, забезпечуючи своїм споживачам нескінченне бажання експериментувати разом із відчайдушними спробами купити щось таке, чого немає у інших.

Приклад: Здоровіша альтернатива поширеному сьогодні кава-буму — еспрессо, вироблений з червоного чаю. Південно-Африканський червоний еспрессо виготовляється зі спеціальних зерен, які можна знайти лише в диких місцях Південної Африки, і які лише вручну переробляються лише на одній фермі високо в горах. Запатентований метод обробки і приготування цього напою дає каву, багатшу на смак, колір і кращу для здоров’я ніж звичайна кава, оскільки вона не містить кофеїну.

еспрессо, вироблений з червоного чаю

Спробореклама

У світі вимогливих споживачів і великої конкуренції представити свій продукт, дозволивши спочатку його спробувати — дуже цивілізований і ефективний спосіб виявити клієнтам свою повагу.

Приклад: Компанія Wine Side пропонує вина, запаковані в примірникові пакуночки, які зберігають справжній смак і аромат вина. Таким чином, компанія надає можливість більшій кількості людей скуштувати вино, зберігши його властивості і не змушуючи покупця одразу купувати цілу пляшку.

Компанія Wine Side пропонує вина, запаковані в примірникові пакуночки, які зберігають справжній смак і аромат вина

зРучна економіка

Хочете долучитись до інновацій, які не знають часових обмежень? Тоді запроваджуйте інноваційні продукти і послуги швидше, робіть їх доступнішими і більш зручними. Ви ніколи не помилитесь, якщо зосередитесь на інноваціях, які несуть зручності, навіть (тим більше) у дрібницях.

Приклад: Канадський виробник харчів запропонував новий продукт — сухі медові кульки, які можна тримати в руці, кидати в чай чи просто з’їсти як цукерку. Мед, який застосовується для цієї технології є дуже якісним, смачним і довго зберігається. Крім того, компанія — виробник пропонує кілька смаків: просто мед і мед з лимоном.

сухі медові кульки, які можна тримати в руці, кидати в чай чи просто з'їсти як цукерку

Тож, дозволь поглинути себе лавині інновацій і спитай: як цим компаніям вдалось перетворити свої внутрішні осяяння у нові бренди, концепції, товари та послуги? Варто спробувати глибше зануритись у потреби споживачів, використовуючи креативний підхід до вироблення рішень.

А для тих, хто вміє надихатись, але не вміє вигадувати яскраві інновації: не хвилюйтесь! Просто будьте неперевершеними в наслідуванні, партнерстві з кимось чи покращенні чергового великого тренду!

Стаття написана на основі матеріалу "Innovation avalanche", Trendwatching.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)