ТЕНДЕНЦІЇ | Ринок праці 3 грудня 2015 р.

Як зміниться ринок праці у 2016 році?

Джерело: «Велика Ідея»

Розвиток сфери фрілансу, відео замість інфографіки та нова роль лідерів.

Як зміниться ринок праці у 2016 році?
Ілюстрація: Shutterstock
Характер багатьох змін, які будуть в центрі уваги в 2016-му, зрозумілий вже сьогодні, але вплив цих змін буде зростати.

Традиційно ініціаторами таких змін були найбільші світові компанії, але тепер на передній план вийшли гравці, роль яких раніше недооцінювалась, — фрілансери та незалежні фахівці. Саме тому активність на ринку фріланс-праці традиційні компанії розглядають як сигнал зростання певних потреб.

Нові тенденції у сфері занятості можна спостерегти всюди: вони поширюються і на найбільш успішні корпорації, і на домашні офіси, і на кав'ярні, і на невеликі компанії, які ділять робочий простір разом з такими ж невеликими компаніями.

Дистанційна робота

В останні роки в багатьох компаніях впровадили можливість дистанційної роботи для співробітників. У 2016 принцип дистанційності стане домінуючим, оскільки компанії вже від самого заснування будуть залучати співробітників, яким не потрібен офіс і які можуть виконувати свої обов'язки будь-де.

Підприємство, робота якого базується на принципі дистанційності, є дуже зручним в управлінні; ця зручність є можливою завдяки розвитку нових комунікаційних технологій. Дослідження, проведене компанією Upwork — онлайновим ринком фріланс-праці — показує, що традиційний пошук роботи та працевлаштування займає в середньому 43 дні, в той час як у віртуальному світі на це потрібно лише три дні.

«Організації з традиційних компаній перетворюються на мережі з командним принципом роботи. Навіть великі компанії зазнають такої реорганізації»

«Компанії, які прагнуть отримати конкурентну перевагу, шукають найкращих, і вони розуміють, що зараз легше найняти співробітника не через рекрутингове агентство, а знайшовши фахівця на онлайновому ринку фріланс-праці. Таким чином, компанії вибудовують мережу дистанційно залучених працівників», — говорить Річ Пірсон (Rich Pearson), старший віце-президент з маркетингу в Upwork.

«В наші дні створити віртуальну компанію надзвичайно легко», — додає Джош Берзін (Josh Bersin). У 2002 році він заснував власну дослідницько-аналітичну компанію, яку три роки потому придбали Deloitte. «Організації зазнають зараз структурних змін. Навіть великі компанії починають працювати по-новому. Співробітники кожного підрозділу компанії працюють у команді, і всі команди взаємодіють тим чи іншим чином, проте не всі команди є частинами компанії з точки зору формальної структури».

Зростання ролі незалежних консультантів

У той час як традиційні ІТ-консалтингові фірми відчувають уповільнення темпів зростання, кількість підприємств, які наймають незалежних консультантів для великих ІТ-проектів на Upwork, виріс в минулому році на 22%.

Ця тенденція обумовлена, за словами Пірсона, наявністю на онлайновому ринку фріланс-праці вузькоспеціалізованих консультантів; раніше таких спеціалістів можна було знайти лише у великих консалтингових компаніях.

«Тепер у більшості компаній, навіть у великих компаніях, стало значно менше ієрархічних щаблів, ніж було раніше».

«Нині зявилося багато спеціалістів, які готові працювати на вимогу, поза штатним розписом компанії», — каже Пірсон. «Послугами нашого ринку фріланс-праці користуються найбільші та найвпливовіші компанії».

Пірсон додає, що потреба у великих консалтингових компаніях збережеться, особливо коли йдеться про великі проекти, втім, ринок праці для незалежних консультантів зростатиме.

Менше традиційних текстових презентацій, більше відео

Програмне забезпечення під назвою Presenter, перейменоване у PowerPoint корпорацією Microsoft у 1990 році, донині залишається стандартним презентаційним інструментом. Але в 2015 році попит на фахівців із знанням PowerPoint на Upwork упав на 5%, а попит на фахівців, які знають Prezi і Keynote, зріс на 23% і 18% відповідно. Попит на спеціалістів з навиками комп'ютерної графіки та вмінням працювати у Adobe After Effects зріс на 115%.

На зміну статичним презентаціям приходить комп'ютерна графіка; найбільш поширеним форматом презентацій стає відео, в той час як зображення і інфографіка втрачають популярність.

«Витрати на створення відео різко скоротились, зараз ми спостерігаємо перехід від інфографіки до відео», — каже Пірсон.

Новий балансу між роботою та приватним життям

В останні роки акцент на необхідності перерозподілу часу між роботою і приватним життям змістився не на користь роботи. Компанії пропонують своїм співробітникам більш гнучкі графіки. Таким чином, працівники можуть ефективніше розподіляти час між роботою та іншими речами, але потреба завжди бути на зв’язку залишається актуальною, що призводить до перенапруження та перевантаження.

«Роботодавці намагаються з'ясувати, яким чином можна надати більше сенсу роботі та як її полегшити»

«Сучасні комунікаційні технології усувають бар'єри між роботою і приватним життям; з кожним днем ми отримуємо все більше і більше інформації, прочитуємо ще більше новин та листів, щодня залишаємося на зв'язку, і деякі люди не витримують таке навантаження», — стверджує Берзін.

«Роботодавці намагаються з'ясувати, яким чином перетворити роботу на більш значущу та як її полегшити для того, аби залучити до її виконання як суто амбітних людей — тих, хто хоче рухатися далі і хто може витримувати шалений ритм, так і тих, хто хотів би старанно працювати, не жертвуючи своїми захопленнями та інтересами, які не стосуються роботи».

Нові очікування від лідерів

Традиційно роль лідерів у компанії відводилася фахівцям, які мали багатий досвід і демонстрували відданість інтересам компанії, але тепер для того, аби стати лідером, зовсім не потрібно дряпатись угору по крутим кар'єрним сходинкам і проводити весь час на роботі. Справа в тому, що за останні роки різко змінилася сама суть управління компанією, в результаті чого сформувалися нові очікування від лідерів.

«Нинішнім лідерам треба надихати колег, їм доводиться тісно співпрацювати з командою. Традиційний підхід до атестації працівників зазнає радикальних змін, колишні показники ефективності праці втрачають популярність, натомість приходять нові системи управління, які забезпечують зворотний зв'язок», — переконаний Берзін.

За матеріалами 6 Ways Work Will Chenge in 2016, Fast Company.
Переклад: Інга Попеско.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)