ТЕНДЕНЦІЇ | 3D-друк 17 січня 2017 р.

Поширення 3D-друку: що це означатиме для бізнесу

Оскільки астронавти вже давно нарікали на смак «космічної» їжі, кілька років тому NASA виділила грант у сумі $125 тис. на розв’язання цієї проблеми. У підсумку з’явився прототип 3D-принтера, який матиме картриджі з харчовими інгредієнтами та зможе за кілька хвилин «надрукувати» піцу. Отже, якщо 3D-друк, ймовірно, дозволить «готувати» їжу на космічному кораблі, то що тоді з допомогою цієї технології можна буде робити на Землі?

Поширення 3D-друку: що це означатиме для бізнесу Це питання набуває все більшої актуальності у міру того, як технологія об’ємного друку перестає бути предметом захоплення її перших адептів та стрімко поширюється в різних галузях. Будівництво, легка промисловість ІТ-сфера — це лише деякі індустрії, де тривимірний друк вже давно не екзотика. Навіть зараз відносно недорогі моделі (вартістю до $1 тис.) дають змогу все швидше друкувати різноманітні речі доволі непоганої якості. А як стверджують деякі дослідники та видання (зокрема, Economist), 3D-технологія може «підірвати» основи світової економіки та стати каталізатором нової промислової революції. І насправді, якщо хтось зможе вдома надрукувати гаджет, котрий раніше вироблявся в Китаї та доставлявся кудись «за тридев’ять земель» — нескладно уявити, які це матиме наслідки для виробників, дилерів та ритейлерів.

Здійснивши глибокий аналіз даних останніх досліджень та матеріалів преси, фахівці з Мічиганського технологічного університету та Копенгагенського університету1, зробили припущення щодо того, які галузі найбільше виграють від поширення трьохвимірного друку, та як ця технологія може вплинути на структуру глобального ланцюга постачань.

Згідно авторів, компанії, котрі виробляють продукти з деревини, шкіри, тканин із натуральних волокон та паперу, швидше за все, залишаться поза зоною впливу 3D-друку. (Це ж можна сказати про підприємства переробної промисловості, зокрема, про нафтопереробників та металовиробників.) Зрештою, зрозуміло, що тривимірний друк якнайкраще підходить для вироблення малогабаритних та відносно нескладних предметів, а тому ця технологія вже впливає на виробничі процеси у таких різних сферах, як продукування іграшок, ювелірних прикрас, спорттоварів, медичного обладнання та музичних інструментів.

Проте, як стверджують автори, використання 3D-друку також може дати переваги деяким галузям, в яких сфера використання цієї технології поки що є дуже вузькою. Так, серед нечисленних прикладів застосування об’ємного друку в харчовій промисловості — виготовлення вишуканих форм шоколаду Hershey’s. Але реалістичність перспектив «видруку» піци в космосі говорить: не виключено, що з часом можна буде готувати складні блюда взагалі без участі поварів. І рестораторам вже зараз варто прорахувати ймовірні наслідки цього. Аналогічно виглядає справа і в текстильній галузі. Зараз 3D-технологія використовується, здебільшого, для виготовлення предметів одягу з пластику, хоча також починають використовуватись тканини із синтетичних волокон. Тож, ймовірно, у майбутньому царина застосування 3D-друку в індустрії моди розширюватиметься.

3D-технологія може «підірвати» основи світової економіки та стати каталізатором нової промислової революції

Автори звертають увагу на те, що за даними пошукової системи Google Scholar, суттєво зросла кількість праць, присвячених питанню використання металів у 3D-друку (2011-го таких праць було 686, а 2013-го — вже 2 530). Приблизно такими ж темпами збільшується кількість публікацій, в яких розглядається застосування керамічних матеріалів в об’ємному друці. Тобто уявлення про те, що для цієї технології підходить тільки пластик, м’яко кажучи, є недалекоглядними.

Загалом, як зазначають автори, технологія 3D-друку найбільше відповідає потребам компаній, для яких важливі кастомізація та швидкість реагування на зміни переваг клієнтів, а також для тих, хто в першу чергу орієнтується на випуск невеликих партій спеціалізованої продукції. Галузі з високим рівнем автоматизації, в яких товари випускаються великими партіями, навряд чи виграють від гнучкості, яку дає трьохвимірний друк. Хоча якщо невелика затримка виробництва може обійтись фірмі дуже дорого, 3D-друк допоможе врятувати ситуацію. Суднохідні компанії встановлюють 3D-прилади на своїх вантажних кораблях, щоб при потребі оперативно виготовити запчастини безпосередньо в морі.

Але як впливатиме поширення технології об’ємного другу на глобальні ланцюги постачань багатонаціональних компаній? На думку авторів, ланцюги постачань ставатимуть коротшими, більш локальними та включатимуть у себе набагато більшу кількість гравців. Виробництво розміщуватиметься значно ближче до кінцевого споживача. Також в умовах, коли малі фірми і навіть домогосподарства зможуть виробляти деякі продукти, суттєво зменшиться потреба в наймі великої кількості низькооплачуваних робітників. Крім цього, знизиться попит на проміжні продукти, бо 3D-друк дозволяє відразу виробляти готову продукцію з сировини.

Напевно, найбільші переваги від поширення трьохвимірного друку отримають компанії, що займаються видобутком та постачанням сировинних матеріалів. Бо якщо ця технологія набиратимете обертів, зросте потреба в поставках невеликих партій сировини. А це, згідно авторів, означатиме, що міжнародні компанії, які контролюватимуть потрібні ресурси, відіграватимуть на своїх ринках найбільш значущу роль.

За матеріалами "What Does the Rise of 3D Printing Mean for Global Companies?", strategy+business.

Ілюстрація: Lifehacker


    1 Джерело: Андре Лаплюм (Andre Laplume), Бент Петерсен (Bent Petersen), Джошуа Піерс (Joshua M. Pearce) «Global Value Chains From a 3D Printing Perspective» («Глобальні ланцюги постачань в контексті перспектив розвитку 3D-друку»), Journal of International Business Studies, липень 2016.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму
Змінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у життіЗмінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)