ТЕНДЕНЦІЇ | Розвиток бізнесу 6 червня 2017 р.

Споживачі: майбутнє

Сьогодні люди у різних країнах відчувають, що світ став нестабільним. Глобальні загрози й виклики призводять до того, що рівень довіри знижується — причому не лише до урядів, але й до бізнесу. Як діяти компаніям у таких умовах?

Споживачі: майбутнє За результатами нещодавнього дослідження Edelman Trust Barometer, більшість людей непокоїть глобалізація. 59% вважають, що система розвалюється, і лише 15% вірять, що вона продовжує ефективно працювати.

Ці цифри можуть шокувати, але насправді вони є результатом багаторічного процесу, в основі якого лежать такі фактори:

  • Масова нерівність. Дуже малий відсоток світового населення живе дуже добре, проте чимало людей може спостерігати за цим гарним життям — скажімо, через Instagram. Громадяни у бідних країнах знають, як виглядає побут населення багатих держав, але не мають доступу до тих самих благ. Та й розшарування добробуту серед громадян однієї й тієї ж країни є досить великим.

  • Масова міграція. Сирія, Мексика, Китай — ось лише невеликий перелік країн, з яких люди прагнуть втекти у більш розвинені. Проте що більшою стає кількість біженців, то відчутніше зростає напруга там, куди біженці хочуть потрапити. А це, у свою чергу, призводить до посилення націоналістичних настроїв і відродження старих етнічних стереотипів. Люди знову починають судити інших за їхнім походженням.

  • Постправда. Значення фактів стає все меншим, на перший план виходять емоції, які викликає в нас певна інформація. Люди все частіше опиняються всередині «мильної бульбашки»: відфільтровують новини, які суперечать тому, у що вони вірять, і читають лише те, що підкріплює наявні переконання. Результат — поляризація населення.

  • Майбутній шок. Попереду на нас чекає багато змін: в економіці, у шаблонах поведінки, у тому, як ми працюємо та відпочиваємо. Мільйони людей знають, що ці зміни невідворотні, адже технології розвиваються, і зупинити цей процес неможливо. Скажімо, штучний інтелект вже стає частиною нашого життя й тих сервісів, якими ми користуємось щодня. А згодом, швидше за все, він займе частину робочих місць, і мільйони людей залишаться з професіями, що вже не користуються попитом.

Значення фактів стає все меншим, на перший план виходять емоції, які викликає в нас певна інформація

Розуміння, що у майбутньому ми стикнемось із чимось, що зараз не можемо навіть уявити, породжує відчуття невпевненості, небезпеки. У таких умовах ми живемо сьогодні, й у таких самих доводиться працювати бізнесу. Що ж допоможе йому вижити? На думку фахівців trendwatching.com, щоб досягти успіху у поточних умовах, потрібні інновації, які здатні зробити майбутнє кращим для споживачів — принаймні, у якихось аспектах.

Момент, який ми переживаємо, є не тільки загрозливим, але й може надати чимало можливостей для розвитку бізнесу. Та щоб скористатись ними, компаніям потрібно пам’ятати про п’ять універсальних принципів, які залишаються правдивими навіть зараз, в умовах нестабільності та змін. Саме на них варто базувати свої інновації бізнесу.

1. Прозорість. Люди хочуть знати якомога більше про ті бренди, якими користуються, про компанії, з якими співпрацюють, про уряди своїх держав тощо. Бізнесу залишається тільки йти назустріч споживачам. Скажімо, надавати своїм клієнтам спілкуватись один з одним напряму, щоб вони могли обмінятись враженнями.

2. Прагнення кращого. Люди завжди прагнуть покращення свого статусу, і сучасні технології дають цьому новий поштовх. «Підглядаючи» за більш заможними громадянами, ми й самі починаємо активніше боротись за краще місце під сонцем. Завдання бізнесу — допомогти споживачам у цьому.

73% людей вважають, що організації мають не лише генерувати прибуток, але й робити щось більше для світу

3. Позитивний вплив. У нещодавньому глобальному дослідженні виявилось, що 53% споживачів активно уникають купувати у компаній, які негативно впливають на екологію чи соціальне середовище. Крім того, 73% вважають, що організації мають не лише генерувати прибуток, але й робити щось більше для світу. Таким чином, компаніям залишається тільки відповідати цим очікуванням.

4. Толерантність. Зараз існує три фактори, які стимулюють толерантність. По-перше, це урбанізація: у містах люди різних культур знаходять спільну мову і вчаться існувати поруч. По-друге, це освіта, що розширює кругозір. І, по-третє, це можливість постійно бути на зв’язку зі світом. Цей принцип є досить складним для практичного втілення: адже для цього потрібно дійсно мати толерантність своєю цінністю, а не просто декларувати це.

5. Влада. Зараз повноваження все більше мігрують від урядів й організацій до окремих осіб. Бізнесу також варто замислитись над запитанням: як надати нашим клієнтам більше прав та можливостей?

За матеріалами trendwatching.com

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
X10: Правило переможця. Як отримувати максимум від життяX10: Правило переможця. Як отримувати максимум від життя
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)