ТЕНДЕНЦІЇ | Кадровий «голод» 19 вересня 2017 р.

Диджиталізація: які кадри «вирішуватимуть все»

У міру того як диджитал-трансформація «підриває» робоче середовище, фірми стикаються з браком фахівців у цифровій сфері, а до 2020-го року компанії цілого світу опиняться в ситуації справжнього кадрового «голоду», — зазначається у звіті Boston Consulting Group (BCG).

Диджиталізація: які кадри «вирішуватимуть все» Опитування BCG, в якому взяло участь більш ніж 600 управлінців вищих рівнів, показало: вже зараз чимало компаній сприймають нестачу кваліфікованих фахівців як основний технологічний виклик. Щоб вижити, фірми мусять сформувати пул «цифрових талантів». Для цього потрібно винаймати, навчати та утримувати високопрофесійних спеціалістів у диджитал-сфері, а також розвивати цифрові вміння в існуючого персоналу, — наголошується у звіті BCG «How to Gain and Develop Digital Talent and Skills» («Як залучати та розвивати "цифрові таланти" й навички»), що належить до серії публікацій «New Way of Working» («Новий спосіб праці»).

У рамках дослідження автори проаналізували близько мільйона наборів вимог до кандидатів та провели інтерв’ю з низкою рекрутерів та експертів у диджитал-царині. «Роботи є взаємозамінними, але людські навички унікальні», — зауважив Райнер Стрек (Rainer Strack), старший партнер BCG та співавтор звіту. «Компаніям потрібна стратегія як пошуку індивідів, котрі добре орієнтуються на диджитал-теренах, так і розвитку цифрових вмінь співробітників, які вже в них працюють; бо без цього більшість диджитал-ініціатив та організаційних трансформацій терпітимуть крах», — додав він.

Кадрова стратегія для диджитал-доби

Відштовхуючись від виявлених потреб, BCG розробила кадрову стратегію, в межах якої формулюється поняття «цифрові таланти», ідентифікуються ділянки, де фахівці цього типу матимуть найбільше значення, а також визначаються шляхи знаходження, залучення та навчання цих критично важливих категорій працівників.

Ось деякі висновки звіту BCG:

  • «Цифрові таланти» відграватимуть найвагомішу роль у наступних сферах: цифрові бізнес-моделі, цифровий маркетинг, розвиток диджитал-потенціалу організації, поглиблена аналітика, промисловість 4.0 та нові способи організації праці.

  • У рамках вище зазначених сфер 20 фахів є критично необхідними для здійснення диджитал-трансформації будь-якого бізнесу з будь-якої галузі. Зокрема, це:
    • стратег цифрового підприємства: виконує керівну функцію на всіх етапах функціонування диджитал-моделі;
    • спеціаліст з автоматизації маркетингу: з допомогою технологій штучного інтелекту забезпечує взаємодію зі споживачами в онлайні;
    • дизайнери користувацького інтерфейсу та досвіду: фокусуються на створенні інтерфейсу та досвіду користувачів програмних продуктів; ця діяльність є одним із складників розвитку диджитал-потенціалу організації;
    • датолог (data scientist): працює в складі групи аналітиків; показником професіоналізму таких спеціалістів є, серед іншого, здатність виявляти в даних приховані взаємозв’язки чи цікаві закономірності;
    • інженер з роботизації та автоматизації: будує, конфігурує та тестує роботів, призначених в основному для виробничих цілей;
    • скрам1-майстер: запроваджує найновіші підходи до управління розробницькими проектами та сприяє прищепленню гнучких способів організації праці.

  • BCG ідентифікувала 80 «гарячих точок» на чотирьох континентах, де компаніям слід шукати «цифрові таланти». Кожна з них була проранжована за 22 чинниками, котрі характеризували, зокрема, такі виміри, як попит і пропозиція на ринку праці «цифрових талантів», якість загального бізнес-клімату та середовища для стартапів, ступень диджиталізації діяльності головних гравців промислової і технологічної галузей.

  • Проаналізувавши понад 100 методів рекрутингу та провівши інтерв’ю з більш ніж 50 рекрутерами, BCG виявила кілька найдієвіших методів пошуку «цифрових талантів». При цьому першорядне значення має концентрування на підприємницькому способі мислення працівника, його креативності, а також здатності до колективної взаємодії.

  • Крім цього, у звіті представлено методологію розвитку цифрових вмінь у наявного персоналу. Одним із перших кроків є визначення рівня володіння диджитал-навичками (базовий, проміжний чи поглиблений), який потрібен для кожної функції чи ролі.

Формування диджитал-культури

Як з’ясували автори дослідження, найважливішим для забезпечення тривалої результативності процесу найму та утримування потрібних фахівців є формування диджитал-культури, яка б пронизувала всю компанію. Лише тоді можна залучити весь персонал до освоєння цифрового світу та прищепити в колективі розуміння цілей компанії щодо диджиталізації. Адже немає особливого сенсу винаймати спеціалістів зі штучного інтелекту або аналітиків даних, якщо решта організації не має поняття — навіщо вони в ній з’явилися.

«Створення диджитал-культури означає зміну організаційної психіки», — зазначив Адам Котсіс (Ádám Kotsis), один із директорів BCG та співавтор звіту. «Компанії мусять впроваджувати нові методи роботи, наприклад, гнучкий процес створення продукту, який обертається навколо користувача; також потрібно сприяти проявам креативності й готовності ризикувати, а для цього потрібно сформувати культуру, де люди могли б зазнавати невдач», — пояснив він свою думку.

За матеріалами "A Digital-People Strategy is Critical in Today’s Changing Workplace", BCG.


    1 Англ. scrum — термін, запозичений з регбі (означає «схватка навколо м’яча») описує методологію гнучкої розробки ПЗ, що базується на ітераціях з чітко визначеними стислими часовими рамками.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)