ТЕНДЕНЦІЇ | Лідерство 26 грудня 2017 р.

Як змінюватиметься парадигма лідерства у наступні роки

Чому в компаніях зникатимуть менеджери і що варто врахувати індивідам і організаціям, які прагнуть наблизитись до істинно ефективного лідерства? Про це розмірковує у своїй статті Джон Ідс (John Eades), CEO LearnLoft — фірми, що займається питаннями розвитку лідерства. (Ідс увійшов до списку «LinkedIn Top Voices 2017» в категорії «Management & Workplace».)

Як змінюватиметься парадигма лідерства у наступні роки 1988-го письменник-фантаст Айзек Азімов передрік не лише пришестя інтернету, але й те, як більшість із нас здобуватимуть знання та інформацію. «Через комп'ютери ми матимемо доступ до "з'єднаних бібліотек", які виконуватимуть роль "вчителя у формі доступу до знань, накопичених представниками людського роду"», — зазначив він, продовжуючи свою думку так: «Сьогодні те, що ми називаємо "навчанням" нав'язується нам. Кожного змушують вивчати одне й те ж саме в один той же день в однаковому темпі у класній кімнаті. Але всі люди різні: для одних навчальний процес відбувається занадто повільно, для інших — занадто швидко, а для когось ще — рухається не в тому напрямі».

Хоча в це важко повірити, але 30 років тому Азімов навіть передбачив, що ви читатимете цю статтю в інтернеті. Є сила-силенна «пророцтв», які збулися, і набагато більше тих, що ні. Як зазначив стенфордський професор Білл Барнетт (Bill Barnett):

«Якби ми й могли передбачати майбутнє, то все одно в нього не повірили б, не кажучи вже про те, що нам жахливо вдаються передрікання».

Лідери (так само, як і будь-хто інший) не можуть пророкувати майбутнє. Але вони мають візію того, що є реальним. А без цього дуже важко повірити, що ми колись досягнемо бажаних для нас цілей.

Ось кілька ідей щодо того, як еволюціонуватиме лідерство у 2018-му (і в наступні роки).

Погані менеджери зникатимуть

«Поганими» можна назвати менеджерів, які не є лідерами. Як зазначається у висновках недавнього дослідження, проведеного Ultimate Software, «80% співробітників вважають, що менеджери взагалі непотрібні». Зрештою, нічого дивного в цьому немає, адже ніхто не хоче, щоб ним управляли. Людям потрібен провідник — той, хто виводив би їх на вищі рівні продуктивності. Логан Стаут (Logan Stout), відомий автор, підприємець та спікер, сказав в одному зі своїх подкастів: «Немає значення, у що вірите ви як лідер — важливо тільки те, у що вірять вони». І він абсолютно правий. Менеджери не здатні «заражати» своєю вірою — це під силу виключно лідерам. Компанії, котрі допускають, щоб менеджери (а не лідери) управляли людьми, неминуче програватимуть. Швидше за все, першопрохідцями в освоєнні теренів істинного лідерства стануть малі та середні фірми, бо їм важче, ніж потужнішим гравцям, залучати та утримувати найталановитіших індивідів.

Дедалі більше керівників усвідомлюватимуть, що культура, сприятлива для розвитку лідерства, є конкурентною перевагою

Деякі керівники (зокрема, таких компаній, як Chick-fil-A, Movement Mortgage, Sonic Automotive та Southwest Airlines) усвідомили, що характеристики персоналу — це єдине, чого не можуть скопіювати конкуренти. Досвід, який отримують клієнти, генерується в процесі контактування з працівниками компанії. Пріоритетом для керівників організацій, котрі це розуміють, є інвестування у співробітників.

Компанії намагатимуться не вживати слово «менеджер»

Будь-хто, хто займається питаннями лідерства, скаже: можна скільки завгодно називати себе лідером, це не завжди означає бути ним. Але практика показує, що слово «менеджер» у назві посад негативно позначається на культурі. І хоча зміна назви позиції у візитній карті не трансформує поведінку, це принаймні покаже: ті, хто займають найвищі позиції, налаштовані мати у своїй компанії лідерів, а не менеджерів.

Мілленіали та представники покоління «Z» будуть досконалішими лідерами

Напевно, всі батьки мріють про те, щоб діти перевершили їх. Саме це відбуватиметься в царині лідерства. Мілленіали та представники покоління «Z» краще розуміють сутність спільноти та співпраці, бо зростали у світі диджитал-технологій та соціальних мереж (хоча це не означає, що над розвитком лідерських вмінь не потрібно працювати) і їм буде легше, ніж представникам попередніх поколінь, застосовувати цей досвід у роботі. Проте, як відомо, універсальних засад не буває: серед «бебі-бумерів» та представників покоління «Х» є неймовірно ефективні лідери, а серед мілленіалів — дуже погані.

За матеріалами "5 Big Ideas for Leadership in 2018 and Beyond", LinkedIn.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)