9 дурнуватих офісних правил, котрі всіх дратують

Звичайно, у компанії повинні бути правила поведінки — це навіть не обговорюється. Але зовсім не обов’язково наводити порядок за допомогою усталених правил, які насправді мало кому подобаються. Коли у компанії виникають проблеми з кількома співробітниками, вона викочує на-гора безглузді, демотивуючі правила для всієї команди. Але немає сенсу спантеличувати весь офіс дивними правилами, якщо ви просто не знаєте, як впоратися з конкретною проблемою. Адже це її тільки погіршує. Тревіс Бредберрі (Travis Bradberry), президент компанії TalentSmart та співавтор книги «Emotional Intelligence 2.0» («Емоційний інтелект 2.0»), у своїй статті на Enterpreneur перераховує кілька найодіозніших корпоративних правил, до яких намагаються вдаватися прихильники жорсткого стилю управління, але які приносять більше шкоди, ніж користі.

1. Обмеження доступу до інтернету

Є сайти, на які нікому не варто заходити під час роботи. І мова йде не про Facebook. Але як тільки ви заблокували порносайти та інші очевидні речі, стає все важче судити, де провести остаточну риску. Більшість компаній малюють її не зовсім там, де потрібно.

Варто дозволити людям вбивати час в інтернеті під час перерв. Коли компанія обмежує доступ до інтернету, вона не просто деморалізує тих, хто не може почитати той же Facebook, вона обмежує здатність співробітників виконувати прямі обов’язки. Багато хто настільки урізують доступ у мережу, що людям складно навіть проводити онлайн-дослідження. Приклад, який лежить на поверхні: перевірити Facebook-профіль людини, з якою ви тільки-но проводили співбесіду.

2. Сміховинні вимоги до графіку, часу приходу і відходу з офісу

Людям платять зарплату за виконану роботу, а не за штани, протерті сидінням за робочим столом. Пиляйте підлеглого за те, що він запізнився на початок робочого дня на п’ять хвилин, при тому, що зазвичай він часто затримується після роботи і працює навіть на вихідних. Цим ви покажете йому, що правила є важливішими за робочу продуктивність. Від цього тхне недовірою до співробітників. Ніколи не варто платити зарплату тому, кому ви не довіряєте.

Коли компанії надмірно чіпляються до наявності медичних довідок або свідоцтв про смерть родичів, у співробітників залишиться неприємний післясмак від такої роботи. У кінці-кінців, якщо у вас працюють люди, яким простіше підробити смерть близької людини, ніж прийти попрацювати, що це говорить про вашу компанію?

3. Драконівські правила користування поштою

Серед безглуздих корпоративних правил це — новачок, але він швидко наздоганяє інші за рівнем ідіотизму. Деякі компанії настільки обмежують користування поштою, що співробітникам доводиться вибирати зі списку попередньо схвалених для роботи тем, перш ніж email-софт дозволить їм відіслати повідомлення.

Це також питання довіри. Якщо ви не довіряєте підлеглим користуватися поштою на свій розсуд, навіщо ви взагалі брали їх на роботу? Намагаючись приструнити “поганців”, ви робите нещасною всю команду кожен раз, коли хтось намагається відправити повідомлення. Тим часом “поганці” і так придумають, як обійти таку заборону.

4. Обмеження часу на вбиральню

Якщо ви збираєтеся і це обмежувати, вже краще вийти до співробітників і вголос пошкодувати про те, що вони — не роботи. Коли ви встановлюєте ліміти на особисті свободи працівників, підраховуючи, скільки разів людина відлучалася в туалет, вони починають підраховувати свої дні роботи на вас. День, коли від вас вимагають принести довідку від лікаря, яка б давала вам право на додатковий похід у вбиральню, це той день, коли вам потрібно починати шукати нову роботу.

5. Крадіжка у працівників frequent-flyer miles

Коли роботодавці не дозволяють людям тримати свої милі, котрі вони заробили у відрядженнях, для особистого користування, це не що інше, як жадібні дії, що живлять почуття образи з кожним польотом. Подорожі по роботі є одним з основних елементів, де жертвується багато часу, енергії і здійснюється психічне нвантаження. Забираючи милі співробітників ви відправляєте їм меседж, що ви зовсім не цінуєте їхню жертву, і що ви будете триматися за кожного останнього долара за їх рахунок.

6. Жалюгідні спроби впроваджувати політкоректність

Встановлювати високі стандарти відносин співробітників один до одного — це чудово. Адже ми живемо у ворожому світі, де панує дискримінація. Але не варто переступати в цьому всі мислимі і немислимі межі. Якщо почати полювання на відьом просто тому, що хтось в офісі у відповідь на пчих колеги сказав “Будьте здорові!”, це створить у команді атмосферу параної і скутості (між іншим, реальний випадок). І вже точно не покращить відносини в колективі.

7. Жорсткі системи оцінки продуктивності

Коли ви змушуєте співробітників відповідати жорстким критеріям оцінки, ви робите три помилки: 1) невірно оцінюєте їх ефективність; 2) змушуєте всіх відчувати себе ніби просто номером; 3) створюєте ауру загрози і невдоволення — навіть ті, хто добре працює, будуть постійно боятися не вписатися в жорсткі рамки.

8. Заборона мобільних телефонів

Якщо заборонити мобільні в офісі, ніхто не буде витрачати час на смс-ки або розмови з родиною і друзями, вірно? Так, правильно. Компаніям потрібно добре попрацювати, щоб найняти людей, котрі варті довіри, тих, хто не буде зловживати свободою. Також потрібно навчити менеджерів ефективно працювати з тими співробітниками, хто не справляється або ж зловживає довірою (наприклад, занадто багато розмовляючи по телефону). Це — також важка праця, але вона того варта. А проста у виконанні альтернатива (заборона телефонів) демотивує команду.

9. Обмеження самовираження співробітників

Багато компаній стежать за тим, що у працівників на робочих столах. Іноді роботодавці диктують навіть дрібниці: скільки фото можна поставити на стіл; чи можна ставити поруч пляшку з водою; як багато об’єктів можна розміщувати на столі. Ще раз, це все — варіації старого-доброго “Якби я найняв роботів, такої проблеми просто не було б”.

Це стосується і дрес-коду. Уніформа відмінно працює в приватних школах, але не завжди — на роботі. Наймайте професіоналів і вони будуть відповідно одягатися. Якщо хтось перетнув межу дозволеного, потрібно на цей випадок мати менеджера, який зуміє розібрати ситуацію з безпосереднім учасником. Інакше ваші підлеглі будуть мріяти про інше місце роботи.

За матеріалами HR-Portal

Ілюстрація: Getty Images