КОНСАЛТИНГ | Клієнт не завжди правий 4 квітня 2008 р.

Проблема не у вас — проблема в клієнтах

Алан Вейс (Alan Weiss), доктор філософських наук, автор двадцяти п'яти книг, серед яких і бестселер "Консалтинг на мільйон доларів" (Million Dollar Consulting), переможець десятків письменницьких та консалтингових винагород, пояснює, чому у сфері консалтингу іноді легше відмовитися від клієнта, ніж надати йому ефективну послугу.

Алан Вейс (Alan Weiss) Більшість компаній по всьому світі послуговуються загальноприйнятим принципом: "Клієнт завжди правий". Проте, для бізнесу іноді буває вигідніше перестати звинувачувати себе у всіх негараздах та нездатності створити надійні стосунки з клієнтом. Можливо проблема не у вас?

Деякі клієнти та споживачі послуг просто не хочуть розуміти, що консультант розуміється у своїй справі краще ніж вони. Коли Алан працював із Mersedes і керівництво компанії намагалося занадто глибоко втрутитися у консалтинговий проект, він любив повторювати: "Я не розповідатиму вам, як створювати гальмівні колодки, а ви не розповідайте мені, як вести консалтинг".

Деякі клієнти відчувають себе не захищеними, якщо до найдрібніших деталей не залучені у всі аспекти консалтингу. Втім, як би нелогічно це не прозвучало — такі люди найбільше обмежують себе. Вони занадто фокусуються на внескові консультанта, часові та інвестиціях, при цьому забуваючи про результати та зміни, які відбулися у компанії. Себто вони турбуються про кожну витрачену копійку, але при цьому їм абсолютно байдуже, на що ж вони витрачають всі ці гроші.

Якщо ви не можете "навчити" свого клієнта правильно ставитися до послуг консалтингу, можливо легше просто відмовитися від такого клієнта? Вони забувають про те, заради чого проводиться консалтинг, піддаючись надмірному бажанню все контролювати. Зрештою доходить до того, що вони починають вважати консультанта своєю власністю (майже найманим співробітником).

Не намагайтесь бути ідеальними для свого "неідеального" клієнта. Якщо проблема в ньому, а не у вас, то для вашої ж компанії буде краще, якщо ви просто відмовитесь від такого клієнта.

За матеріалами "It's Not You, It's Them", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)