Фестиваль майстрів маркетингу в стилі джазових імпровізацій
Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua
8-9 листопада 2011 р. в Києві відбулася конференція для спеціалістів з маркетингу та маркетингових директорів "Фестиваль майстрів маркетингу в стилі джазових імпровізацій", організована Українським маркетинг-клубом та Асоціацією Корпоративних Медіа.
Першою імпровізацією, яка дистанціювала конференцію від подібних заходів, став формат події, який був розрахований на найбільш витривалих учасників. Перший день фестивалю тривав у прямому сенсі "від світанку до опівночі", розпочавшись о 9-ій годині ранку і закінчившись о 1-ій годині ночі.
Другою визначальною рисою фестивалю став сам формат доповідей. Якщо зазвичай на подібних конференціях доповідач має 20-30 хвилин на виступ, то на "Фестивалі майстрів маркетингу" мінімальним таймінгом була одна година. Більшість же доповідей перетворилися на своєрідні майстер-класи і тривали 2 години.
Першим на сцену конференц-холу вийшов Ваче Давтян, президент компанії "Промкабель-Електрика". Він розповів про створення та управління зв'язками, а також поділився власним досвідом соціального брокера.
Ваче Давтян проводить пряму паралель між інноваційністю та вмінням створювати і підтримувати соціальні зв'язки. Адже у абсолютній більшості випадків здатність знаходити нестандартні рішення випливає зі вміння знаходити цікаві аспекти із суміжних сфер. Найкращий же спосіб "ввійти" в нову для себе сферу — це поспілкуватися з людьми, які давно й успішно в ній працюють.
Доповідач також наголосив на вмінні проактивно знаходити нові знайомства, хоча признався, що сам він в дитинстві був надзвичайно сором'язливий і відчуває певний страх перед початком спілкування з абсолютно незнайомими людьми до сих пір. Втім, це не завадило Ваче Давтяну продемонструвати "знайомство" з людиною із залу перед всією аудиторією.
Особливо цікаво було послухати про найбільш типові помилки, які допускають люди під час спілкування.
Другим виступав Антон Єльницький з доповіддю про швидкий старт в інфобізнесі. Він ділився власним досвідом щодо того, як заробити мільйон (російських рублів) за 4 місяці.
Доповідь Антона була досить специфічною і, мабуть, найменш практичною з усіх запропонованих виступів, що, втім, не завадило частині аудиторії слухати її з неприхованим інтересом. Антон розповідав не тільки і не стільки про свою практику (хоча поділитися йому, як експерту у сфері просування, безперечно, було чим), скільки про власні навчальні курси (з недавнього часу Антон займається інфобізнесом) та те, як проходило його навчання на програмі доволі відомого у інфобізнесі Андрія Парабелума.
Виступ же Ігоря Качалова, президента компанії "Качалов і Колеги", навпаки, виявився чи не найцікавішим за всю конференцію. Ігор розповідав про те, як розробити позиціонування, яке продає за 7 секунд. Він розкрив сутність терміну "позиціонування", який до сьогодні залишається одним із найбільш міфологічних в бізнесі.
Двогодинну доповідь Ігоря збагатили численні кейси. Так, аудиторії було запропоновано переглянути 8 рекламних роликів, умовно розділених на дві групи, і відшукати епітет, який би точно характеризував кожну з цих груп. Дискусія, яка розгорілася після демонстрації відео, дозволила відшукати багато характеристик, але попри значну щільність маркетологів "на метр квадратний", ніхто так і не назвав основної якості, яка відрізняла дві групи рекламних роликів: Перша група була неефективною з точки зору продажу продуктів, а друга — ефективною.
Серед інших історій, які розповідав Ігор, цікавим був кейс перепозиціонування Marlboro — цигарок, які з моменту їх створення позиціонувалися як жіночі і навіть мали червоний фільтр, але згодом всього одна рекламна картинка зуміла повністю змінити сприйняття бренду в очах споживачів та підвищити прибутки компанії в десятки разів.
Ігор наголосив, що в рекламі будь-якого продукту повинні бути три ключові речі: 1) товар; 2) вигода; 3) доказ. При цьому непогано, щоб реклама була яскравою. Але сама по собі яскравість не є ключовою рисою, тоді як сьогодні складається враження, що для креативних агенцій саме яскравість є самоціллю, а продукт відходить на другий план.
Загалом конференція виявилася досить цікавою та інформаційно насиченою. Єдиним недоліком були деякі проблеми в організації, наприклад, коли через відсутність одного з доповідачів учасники були змушені більше години чекати наступного виступу.
Другий день конференції був присвячений бізнес-симуляціям, які проводили Ігор Качалов та Віталій Іллінський. А закінчився фестиваль нагородженням переможців Національної премії Ukrainian Marketing Award.
Звіт про попередню конференцію:
|