Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ІНТЕРВ'Ю | Lon Safko 18 грудня 2009 р.

Лон Сафко про використання соціальних медіа у бізнесі

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Лон Сафко (Lon Safko), співавтор книги "Біблія соціальних медіа: Тактики, інструменти та стратегії бізнес-успіху" (The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success), розповідає про те, навіщо та як консультанти можуть використовувати інструментарій соціальних медіа у своїй практиці взаємодії з клієнтами.

Лон Сафко (Lon Safko)
Лон Сафко
(Lon Safko)
З.: Що Ви називаєте "соціальними медіа" і чому консультантів взагалі повинно турбувати це питання?

В.: Соціальні медіа — це своєрідне "розширення" традиційних медіа. Соціальні — означає, що йдеться про двохсторонню комунікацію; медіа — інструмент для здійснення такої комунікації.

Традиційні медіа передбачали лише односторонній потік ідей та інформації. Соціальні медіа — це переворот, оскільки тепер можна досягнути діалогу з клієнтами та споживачами без необхідності телефонувати чи запрошувати їх на зустріч.

Відповідно, і консультантам потрібно звертати увагу на цю сферу, оскільки зараз це значна частина нашої культури. Будь-яка компанія чи особа, яка не сприймає соціальні медіа серйозно, ризикує опинитися "за бортом". Конкуренти просто залишать вас далеко позаду, оскільки сьогодні соціальні медіа — чи не найефективніший спосіб комунікації.

З.: Зростання популярності соціальних медіа було природнім наслідком еволюції Інтернету?

В.: Так. Спершу ми просто переглядали веб-сторінки — електронні візитки. Пізніше з'явилася інтерактивність, включаючи електронну пошту та комунікацію через форму на сайті. А потім з'явилася електронна комерція. Сьогодні в Інтернеті щорічно витрачають мільярди.

Тому, так, соціальні медіа стали наступним логічним кроком у цьому розвитку, оскільки вони надають можливість здійснювати повноцінну двохсторонню комунікацію, якої так прагнуть люди.

З.: Блоги — це один із типів соціальних медіа. На Вашу думку, блог — це хороший спосіб для консультантів залишатися на зв'язку з наявними та потенційними клієнтами?

В.: Так, на мою думку для консультантів та людей бізнесу дуже важливо мати блог, оскільки клієнти набагато охочіше здійснюють угоди та співпрацюють, якщо це підкріплено довірою, яку можна здобути в тому числі й завдяки блогові.

Але перш, ніж завести блог, потрібно подумати про те, що ви можете запропонувати клієнтові. Щоб це не був виключно рекламний ресурс, який по суті не приносить людям ніякої цінності.

І хоча ваші читачі не платять за користування блогом — все ж вони інвестують свій час на прочитання написаних вами матеріалів. Тому вони заслуговують, як мінімум, отримати компенсацію за потрачений час. Такою компенсацією може бути цінність, яку читачі винесуть із блога.

З.: А чи здатен блог підвищити видимість організації у рейтингах пошукових сайтів?

В.: Безперечно! Тому що блоги мають пріоритет в індексуванні пошуковиками. Звичайна веб-сторінка може бути проіндексована Google тільки через 12-14 днів після її створення, тоді як сторінки вашого блогу потрапляють у індекс вже через 30 хвилин після публікації. Окрім того, це забезпечує показ ваших матеріалів серед перших позицій у видачі.

З.: Чи існують типові помилки, притаманні людям, які впроваджують інструменти соціальних медіа у своєму бізнесі?

В.: Деякі люди забувають, що блоги та інші соціальні медіа, як я згадував раніше, це лише "розширення" традиційних медіа. А що це означає на практиці? Якщо ви маєте блог, облікові записи у Twitter, Facebook, LinkedIn і так далі — то переконайтеся, що ви працюєте з цими каналами у своєму традиційному маркетингу.

Включіть адреси власних соціальних аккаунтів до підпису вашої поштової скриньки, щоб люди могли відшукати і спостерігати за вашим блогом. Переконайтеся, що ця інформація включена у рекламні матеріали вашої компанії та до ваших візитівок. Не намагайтеся повністю відділити електронні соціальні медіа від традиційних медіа. Навпаки — докладайте усіх зусиль для того, щоб інтегрувати їх.

З.: На Вашу думку, чи повинні консультанти користуватися Твіттером?

В.: Безперечно, так! Найскладніше тут — знайти достатньо часу та ресурсів, щоб приділяти цьому сервісові. Але це варто того.

Взагалі, я рекомендую всім людям бізнесу брати участь у так званій "трійці" соціальних медіа. Перший її елемент — це соціальні мережі, на зразок Facebook, MySpace, LinkedIn та інші. Другий — це блоги, про які ми вже згадували вище.

А третій — безперечно Twitter. Це найшвидший спосіб створити навколо себе базу послідовників та найпростіший спосіб вести комунікації. І якщо ви навчитеся писати твіти, які дійсно корисні вашим ключовим клієнтам — то ви дуже швидко здобудете статус експерта в галузі.

З.: Зважаючи на всю ту кількість людей, які стежить за Вашими оновленнями у Твіттері, яких, у свою чергу "фоловлять" тисячі інших людей, наскільки реально "достукатися" до ключової аудиторії?

В.: Деякі люди вважають, що успішність у Твіттері забезпечується кількістю людей, які стежать за вашими оновленнями. Але насправді має значення не стільки кількість, скільки "якість" цих людей.

Я підписаний на більше, ніж 2000 авторів і, безперечно, не можу читати всі їхні твіти. Я знаю, що там безкінечна кількість корисної інформації, тому кожного вечора я сортую і переглядаю їх. Тому слід прагнути не до кількості, а до якості і намагатися бути таким "якісним" для інших.

З.: Коли Ви займаєтесь розробкою стратегії використання соціальних медіа для клієнта, з чого Ви починаєте?

В.: Перше, що нам потрібно — це щоб клієнт зрозумів, що йому дійсно потрібна така стратегія. Мені доводилося зустрічатися з кількома представниками компаній, які входять до Fortune 500 і вони запитували: "У нас є обліковий запис у Facebook і ми публікуємо 1 чи 2 твіти щоденно — значить ми все-таки працюємо з соціальними медіа". Моя відповідь: "Ні, не працюєте".

Якщо ви починаєте роботу з інструментами соціальних медіа — не забувайте про необхідність їх інтеграції з наявною маркетинговою програмою. Подумайте про стратегію. Яких результатів ви хочете досягнути?

Отже, перший крок — це проаналізувати свою діяльність у сфері традиційного маркетингу і запитати себе, яким чином можна використати соціальні медіа, щоб підсилити його. Після цього потрібно встановити чіткі і конкретні цілі (підвищити видимість бренду залучивши якомога більше фоловерів у твіттері; отримати більший трафік на сайт компанії; спонукати людей частіше телефонувати в офіс тощо).

Після встановлення цілей потрібно визначити, яким чином ви будете вимірювати ефективність їх досягнення.

З.: Якби Ви могли дати консультантам лише одну пораду, яким чином вони можуть використовувати соціальні медіа, то що це була б за порада?

В.: Найважливіше у соціальних медіа — це бути відвертими, автентичними та "прозорими". Запам'ятайте ці три слова.

За матеріалами "Lon Safko Makes the Business Case for Using Social Media", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Бойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзникаБойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзника
Глобальный кризис. За гранью очевидногоГлобальный кризис. За гранью очевидного
Искусство объяснять. Как сделать так, чтобы вас понимали с полусловаИскусство объяснять. Как сделать так, чтобы вас понимали с полуслова
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)