ІНТЕРВ'Ю | Lon Safko 18 грудня 2009 р.

Лон Сафко про використання соціальних медіа у бізнесі

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Лон Сафко (Lon Safko), співавтор книги "Біблія соціальних медіа: Тактики, інструменти та стратегії бізнес-успіху" (The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success), розповідає про те, навіщо та як консультанти можуть використовувати інструментарій соціальних медіа у своїй практиці взаємодії з клієнтами.

Лон Сафко (Lon Safko)
Лон Сафко
(Lon Safko)
З.: Що Ви називаєте "соціальними медіа" і чому консультантів взагалі повинно турбувати це питання?

В.: Соціальні медіа — це своєрідне "розширення" традиційних медіа. Соціальні — означає, що йдеться про двохсторонню комунікацію; медіа — інструмент для здійснення такої комунікації.

Традиційні медіа передбачали лише односторонній потік ідей та інформації. Соціальні медіа — це переворот, оскільки тепер можна досягнути діалогу з клієнтами та споживачами без необхідності телефонувати чи запрошувати їх на зустріч.

Відповідно, і консультантам потрібно звертати увагу на цю сферу, оскільки зараз це значна частина нашої культури. Будь-яка компанія чи особа, яка не сприймає соціальні медіа серйозно, ризикує опинитися "за бортом". Конкуренти просто залишать вас далеко позаду, оскільки сьогодні соціальні медіа — чи не найефективніший спосіб комунікації.

З.: Зростання популярності соціальних медіа було природнім наслідком еволюції Інтернету?

В.: Так. Спершу ми просто переглядали веб-сторінки — електронні візитки. Пізніше з'явилася інтерактивність, включаючи електронну пошту та комунікацію через форму на сайті. А потім з'явилася електронна комерція. Сьогодні в Інтернеті щорічно витрачають мільярди.

Тому, так, соціальні медіа стали наступним логічним кроком у цьому розвитку, оскільки вони надають можливість здійснювати повноцінну двохсторонню комунікацію, якої так прагнуть люди.

З.: Блоги — це один із типів соціальних медіа. На Вашу думку, блог — це хороший спосіб для консультантів залишатися на зв'язку з наявними та потенційними клієнтами?

В.: Так, на мою думку для консультантів та людей бізнесу дуже важливо мати блог, оскільки клієнти набагато охочіше здійснюють угоди та співпрацюють, якщо це підкріплено довірою, яку можна здобути в тому числі й завдяки блогові.

Але перш, ніж завести блог, потрібно подумати про те, що ви можете запропонувати клієнтові. Щоб це не був виключно рекламний ресурс, який по суті не приносить людям ніякої цінності.

І хоча ваші читачі не платять за користування блогом — все ж вони інвестують свій час на прочитання написаних вами матеріалів. Тому вони заслуговують, як мінімум, отримати компенсацію за потрачений час. Такою компенсацією може бути цінність, яку читачі винесуть із блога.

З.: А чи здатен блог підвищити видимість організації у рейтингах пошукових сайтів?

В.: Безперечно! Тому що блоги мають пріоритет в індексуванні пошуковиками. Звичайна веб-сторінка може бути проіндексована Google тільки через 12-14 днів після її створення, тоді як сторінки вашого блогу потрапляють у індекс вже через 30 хвилин після публікації. Окрім того, це забезпечує показ ваших матеріалів серед перших позицій у видачі.

З.: Чи існують типові помилки, притаманні людям, які впроваджують інструменти соціальних медіа у своєму бізнесі?

В.: Деякі люди забувають, що блоги та інші соціальні медіа, як я згадував раніше, це лише "розширення" традиційних медіа. А що це означає на практиці? Якщо ви маєте блог, облікові записи у Twitter, Facebook, LinkedIn і так далі — то переконайтеся, що ви працюєте з цими каналами у своєму традиційному маркетингу.

Включіть адреси власних соціальних аккаунтів до підпису вашої поштової скриньки, щоб люди могли відшукати і спостерігати за вашим блогом. Переконайтеся, що ця інформація включена у рекламні матеріали вашої компанії та до ваших візитівок. Не намагайтеся повністю відділити електронні соціальні медіа від традиційних медіа. Навпаки — докладайте усіх зусиль для того, щоб інтегрувати їх.

З.: На Вашу думку, чи повинні консультанти користуватися Твіттером?

В.: Безперечно, так! Найскладніше тут — знайти достатньо часу та ресурсів, щоб приділяти цьому сервісові. Але це варто того.

Взагалі, я рекомендую всім людям бізнесу брати участь у так званій "трійці" соціальних медіа. Перший її елемент — це соціальні мережі, на зразок Facebook, MySpace, LinkedIn та інші. Другий — це блоги, про які ми вже згадували вище.

А третій — безперечно Twitter. Це найшвидший спосіб створити навколо себе базу послідовників та найпростіший спосіб вести комунікації. І якщо ви навчитеся писати твіти, які дійсно корисні вашим ключовим клієнтам — то ви дуже швидко здобудете статус експерта в галузі.

З.: Зважаючи на всю ту кількість людей, які стежить за Вашими оновленнями у Твіттері, яких, у свою чергу "фоловлять" тисячі інших людей, наскільки реально "достукатися" до ключової аудиторії?

В.: Деякі люди вважають, що успішність у Твіттері забезпечується кількістю людей, які стежать за вашими оновленнями. Але насправді має значення не стільки кількість, скільки "якість" цих людей.

Я підписаний на більше, ніж 2000 авторів і, безперечно, не можу читати всі їхні твіти. Я знаю, що там безкінечна кількість корисної інформації, тому кожного вечора я сортую і переглядаю їх. Тому слід прагнути не до кількості, а до якості і намагатися бути таким "якісним" для інших.

З.: Коли Ви займаєтесь розробкою стратегії використання соціальних медіа для клієнта, з чого Ви починаєте?

В.: Перше, що нам потрібно — це щоб клієнт зрозумів, що йому дійсно потрібна така стратегія. Мені доводилося зустрічатися з кількома представниками компаній, які входять до Fortune 500 і вони запитували: "У нас є обліковий запис у Facebook і ми публікуємо 1 чи 2 твіти щоденно — значить ми все-таки працюємо з соціальними медіа". Моя відповідь: "Ні, не працюєте".

Якщо ви починаєте роботу з інструментами соціальних медіа — не забувайте про необхідність їх інтеграції з наявною маркетинговою програмою. Подумайте про стратегію. Яких результатів ви хочете досягнути?

Отже, перший крок — це проаналізувати свою діяльність у сфері традиційного маркетингу і запитати себе, яким чином можна використати соціальні медіа, щоб підсилити його. Після цього потрібно встановити чіткі і конкретні цілі (підвищити видимість бренду залучивши якомога більше фоловерів у твіттері; отримати більший трафік на сайт компанії; спонукати людей частіше телефонувати в офіс тощо).

Після встановлення цілей потрібно визначити, яким чином ви будете вимірювати ефективність їх досягнення.

З.: Якби Ви могли дати консультантам лише одну пораду, яким чином вони можуть використовувати соціальні медіа, то що це була б за порада?

В.: Найважливіше у соціальних медіа — це бути відвертими, автентичними та "прозорими". Запам'ятайте ці три слова.

За матеріалами "Lon Safko Makes the Business Case for Using Social Media", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)